Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvaja profesionálni zlodeji, Porter a Resnick, naplánujú jednorazovú akciu priamo v uliciach mesta, pri ktorej by mohli zinkasovať až pol milióna dolárov. Úspešne olúpia čínsku mafiu o 140 tisíc, no keď má prísť k deleniu peňazí, všetko sa zvrhne. Resnick kvôli finančným pohľadávkam syndikátu svojho parťáka podrazí a tým ho pripraví nielen o polovicu peňazí, ale aj o život... aspoň to si všetci mysleli. Porter sa však vracia – drsnejší a neústupnejší ako kedykoľvek predtým. A chce svoj podiel.

Dlhých sedem rokov museli diváci čakať na pôvodnu verziu temnej kriminálky ODPLATA, ktorá bola v roku 1999 prestrihaná na požiadavku producentov, ktorí považovali Helgelandov režijný debut za príliš brutálny. Scenárista oscarového L.A. CONFIDENTIAL bol z pozície režiséra vyhodený a nahradený Johnom Myhrem, ktorý znova natočil tretinu filmu. Nová a vylepšená ODPLATA je výsledkom niekoľkoročnej práce Briana Helgelanda, ktorý chcel divákom predstaviť svoj film – v takej podobe, akú mali zhliadnuť už pred rokmi. (Visáč)

(viac)

Recenzie (246)

2-Xtreme 

všetky recenzie používateľa

Starý dobrý Payback s pár zmenami a samozrejme iným záverom. Čakal som drsnejšiu cestu Portera a drsnejší koniec. Áno bolo to otrochu tvrdšie, ale len minimálne. A koniec sa mi nezdal taký skvelý, aby som si presadzoval svoju verziu ako to spravil Hegeland. Obe verzie sú skvelé, ale ak mám pravdu povedať TV verzia sa mi páčila viacej. Môťe to byť, pretože som ju videl ako prvú. Ale v tejto Directors´s Cut mi chýbali vtipné hlášky Portera. Tých bolo hlavne ku koncu TV verzie viac než dosť a tu mi ich absencia chýbala. A koniec bol jasne lepší v TV verzii. Suma sumárum: dobrý film, 80%, TV verzia sa mi páčila viacej. ()

Tom Hardy 

všetky recenzie používateľa

Jiný přístup, jiný film. Je mi jasné, proč si Helgeland léta tvrdohlavě prosazoval svoji verzi, i když ta původní došla tak dobrých ohlasů. Jeho vize Porterovy cesty se nese v podstatně temnějším duchu (i když tu nejsou „tři malá prasátka“). Zmizel modrý filtr, zmizely voicovery, zmizel Kris Kristofferson a posledních třicet minut (pro verzi z 99tého bylo po odvolání Helgelanda přetočena téměř polovina filmu). Zatímco sestřih z 99tého tíhne zvoleným stylem spíše k tarantinovkám a ritchiovkám, Director's Cut je čistá noir záležitost, která mi svým finále připomněla excelentní přestřelky z Neúplatných. Vzniká tak unikátní situace, kdy máme dva filmy na jedno téma, s jedním základem a mnoha stejnými scénami a přesto jsou oba filmy ve výsledku naprosto rozdílné, co se fílingu týče a oba jsou naprosto vynikající… něco podobného ve filmové historii nepamatuju. ()

Reklama

jojinecko 

všetky recenzie používateľa

Matne si spomínam na "pôvodnú verziu", z ktorej bol Helgeland vykopnutý z režisérskej stoličky. Je mi sympatická snaha a nezdolnosť tohto chlapíka za každú cenu dotočiť svoju verziu. Podľa toho vysokého hodnotenia asi spravil dobre, napriek tomu, mne sa zdá to vysoké percento brutálne prestrelené... Jednoduchý a trefný názov tak priamy ako celý predvídateľný storyline, Gibson je drsný jak sviňa a nemá zľutovanie s nikým, je to tak akurát akčne "coolové", záporáci drsní a drsnejší, vizuál chladných a studených filtrov..ale to všetko mi nevybočuje z radu štandardne dobrého trileru, ktorých by som napočítal viac... ()

Shit 

všetky recenzie používateľa

Payback: Straight Up má prakticky totožnej děj jako původní verze, o nic víc drsnější ani lepší, prostě stejný a jestli tam byly nějaký scény navíc, tak sem si jich nevšim, nicméně to co doznalo razantní změny, to je konec, je úplně, ale úplně jinej než v původní verzi, ale jestli je lepší a drsnější? Podle mě ne, já mam radši ten klasickej, tady je to taková hodně velká rychlovka. Ty legendy o tom, že je tenhle Director's Cut daleko větší masakr než původní verze, je jen báchorka ()

Real Tom Hardy 

všetky recenzie používateľa

"IF SHE'D STOP HOOKIN', I'D STOP SHOOTING PEOPLE." ------------- Tak temné a špinavé, až by si jeden myslel, že to spísal samotný AK Walker a zrežíroval Fincher alebo Joel. Kino verzia sa mi páčila o čosi viac. Nestotožňujem sa s tým, že by bol Straight Up o veľký kus drsnejší / brutálnejší, možno trochu dravší, čo sa niektorých scén a smerovania príbehu týka. Navyše, ten modrý kamerový filter mi proste veľmi chýba. ()

Galéria (6)

Zaujímavosti (3)

  • Porter (Mel Gibson) používá ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 29 ráže .44 Magnum. (dc125)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v amerických mestách Los Angeles a Chicago a trvalo od 10. októbra 1997 do 27. januára 1998. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama