Reklama

Reklama

Titanic: Krv a oceľ

(seriál)
  • Česko Titanic - krev a ocel (viac)
Írsko / Taliansko / Francúzsko / Kanada, 2012, 10 h 32 min (Minutáž: 48–61 min)

Epizódy(12)

Obsahy(1)

Pohľad do zákulisia stavby najslávnejšej lode sveta.
Koprodukčná historická miniséria vznikla pri príležitosti stého výročia potopenia legendárneho Titanicu a približuje pozadie stavby zdanlivo nezničiteľného parníka. Kým doterajšie filmové projekty zaujímala len plavba a stroskotanie najslávnejšej lode sveta, nový seriál prináša pohľad do zákulisia jej stavby, bohatého na konflikty a dramatické udalosti.
Keď veľkolepý parník Titanic vyrážal veselého aprílového dňa roku 1912 na zaoceánsku plavbu, nikto netušil, ako strašný osud ho za necelých päť dní čaká. Čo však jeho plavbe predchádzalo?
Príbeh sa začína v Belfaste tri roky pred vyplávaním Titanicu. V lodenici sa stretávajú ambície amerických podnikateľov, ktorí stavbu financujú, s problémami majiteľov tovární a lodeníc, ktorých robotníci sa začali organizovať do odborov a bojovať za svoje práva. Mladík Mark Muir prichádza do Belfastu z New Yorku a jeho snom je podieľať sa na stavbe Titanicu ako metalurg. Kvôli svojím ambíciám Mark skrýva, že v skutočnosti je katolík a v Belfaste sa narodil aj vyrástol. Okrem toho ukrýva aj jedno hanebné rodinné tajomstvo. Talianku Sofiu Silvestriovú bieda prinútila presťahovať sa do nevľúdneho priemyselného Belfastu a živiť sa v lodenici rozkresľovaním plánov. Sofia si však od osudu nedá pristrihnúť krídla a sníva o lepšom živote, tvorivom povolaní a možno aj o láske. (TV JOJ)

(viac)

Recenzie (16)

GTS_PUNK 

všetky recenzie používateľa

Keď príde reč na "nepotopiteľný" zaoceánsky parník Titanic, väčšina ľudí pozná iba tragický koniec jeho prvej plavby z anglického Southamptonu (respektíve severoírskeho Belfastu) do nikdy nedosiahnutého New Yorku. Príbeh tejto snáď najznámejšej lode histórie sa však začal písať už niekoľko rokov pred jej potopením sa v Atlantickom oceáne. A práve to, čo sa odohrávalo medzi spojením prvých oceľových platní a vyplávaním na otvorené more, sleduje koprodukčný seriál z roku 2012, režisérsky vedený Írom Ciaranom Donnellym. Lepšie povedané, aspoň by to sledovať mal, pretože sa tak na prvý pohľad tvári, čo môže diváka poriadne zmiasť. Príbeh tejto dvanásťdielnej minisérie totiž veľmi rýchlo odhaľuje, že Titanic a jeho výstavba ako také sú iba akýmsi pozadím celého diania, pričom v popredí sa nachádzajú úplne iné témy a dejové zápletky. Tieto sa z veľkej časti týkajú najmä írsko-britských vzťahov, konfliktu medzi katolíkmi a protestantmi či otázok vysťahovalectva, respektíve prisťahovalectva. Ako námety pre samostatné projekty by tieto témy istotne neboli zlé, ak im je však v seriáli o Titanicu venovanej viac pozornosti než samotnému Titanicu, niečo zrejme nebude v poriadku. Je pochopiteľné, že aby mohol dobový výpravný seriál fungovať, musí byť zasadený do kontextu doby a kontextu udalostí obdobia, v ktorej sa odohráva. To sa tejto minisérii, pravda, darí veľmi dobre. Výprava, kostýmy aj celková atmosféra sú na kvalitnej úrovni. Avšak kontext a kolorit, ktoré majú byť iba doplnkom, nemôžu prevyšovať hlavný námet. A to sa v tomto prípade, bohužiaľ, deje, čo rapídne znižuje divácky pôžitok z celého seriálu. Ak má niečo vo svojom názve Titanic, divák očakáva, že bude Titanicu venovaná omnoho väčšia pozornosť, než akej sa mu dostáva v tomto prípade. Namiesto toho okrem už spomenutých tém divák sleduje napríklad milostné vzťahy medzi postavami alebo intrigy pri kupovaní zbraní a organizovaní oslobodzovacieho hnutia. Do toho sa kdesi medzi rečou sem-tam spomenie, že sa v dokoch stavia Titanic. Ďalším problémom - nie síce takým veľkým ako príbeh, ale predsa - sú postavy. Tých je na minisériu snáď až príliš veľa, čoho dôsledkom je fakt, že niektoré z nich hrajú "druhé husle", respektíve rozvíjajú príbehové línie, ktoré by v seriáli vôbec nechýbali, ak by neboli jeho súčasťou. Rovnako je v prípade niektorých z nich problematická ich charakterová plochosť alebo neschopnosť zapôsobiť na diváka. Druhý spomenutý faktor sa týka napríklad aj hlavnej postavy Marka Muira/ Marcusa Maloneho, ktorého stvárňuje až roboticky pôsobiaci a emočne nezainteresovaný Kevin Zegers. Do seriálu nepríliš pasuje aj zapojenie talianskych protagonistov, aj keď čo sa hereckých výkonov týka im niet čo vyčítať. Titanic: Blood and Steel je zaujímavý svojím námetom, ktorý sa snaží sledovať príbeh Titanicu z opačného konca dejinných udalostí spojených s touto loďou. Bohužiaľ, nápad samotný je lepší ako samotná realizácia. Aj napriek tomu, že dobová výprava a zasadenie do obdobia začiatku 20. storočia sú divácky atraktívne, seriál v konečnom dôsledku úplne nespĺňa to, čo sa od neho očakáva. A to najmä keď dôjde na príbeh, čo predstavuje naozaj veľké mínus. Úprimne, vždy je veľká škoda, keď niečo na papieri vyzerá skutočne sľubne, ale vo finále je sklamaním. A práve táto miniséria je toho príkladom par excellence. Odhliadnuc od príbehu, technická stránka je vyhovujúca, natočené je to pekne, obstojná je aj CGI grafika. Pochváliť možno aj priam až epicky pôsobiacu opening znelku. () (menej) (viac)

lord_zail 

všetky recenzie používateľa

Výborný nápad udělat seriál o vzniku Titanicu a zakomponovat do toho i problémy tehdejší doby a i samotného Irska. Seriál nenudí, příběh je dávkován příjemným tempem, herci podávají kvalitní výkony a osobně jsem měl problém se udržet, abych to nezkoukl celé najednou. Pro každého, kdo má rád Titanic a jeho příběh povinnost, ostatním mohu jen doporučit. ()

Reklama

MickeyStuma 

všetky recenzie používateľa

Příběh o stavbě Titaniku byl dobrý nápad. O jeho zkáze už toho bylo natočeno hodně, ale jeho zrod byl do této doby jaksi záhadou, potažmo tajemstvím. Tvůrci se pustili rovnou do seriálu, což dává možnost zacházet do sebemenších detailů a podívat se podrobněji na jednotlivé osobnosti, které se stavbou měli co do činění. Na kolik je příběh věrný historické realitě je na diskuzi, ale tím bych si seriálový požitek nekazil. Charaktery postav byli vytvořeny nadmíru dobře. Jejich starosti, strasti, řešení problémů na stavbě i doma v soukromí je prezentováno srozumitelně a jasně. I ta doba plná chudoby, nadřazenosti, nenávisti, lstí a podrazů byla zachycena věrohodně. A protože se děj seriálově různě vyvíjí, některé díly jsou hodně dramatické, některé statické, některé citové a schématické. A je to dobře. Příběh je rozvinutý a tak přirozeně nemůže být jeden jako druhý. Výsledek se tedy velice nadmíru povedl. Rozpočet byl viditelně veliký a tak po vizuální stránce je dílo věrohodně výnosné. Seriál má šanci se dostat mezi uznávané počiny, což si jistojistě zaslouží. ()

dr.fish 

všetky recenzie používateľa

Podstatné na tomhle seriálu je, že nám přináší obraz doby. Není ani tak o Titaniku, jako o severním Irsku, o lidech motajících se kolem stavby. O zoufalých sociálních poměrech dělnictva v těžkém průmyslu a o počátcích dělnického hnutí, dialogu odborů s vedením továren. Pak samozřejmě nějaké to lovestory, kterého je v italských filmech na můj vkus až příliš. A stavbě lodi, samozřejmě. První polovina je velmi dobrá, druhá je bohužel velmi melodramatická, jelikož už ani není co vyprávět a čeká se jen na vyplutí lodi,------ do které nastoupí téměř všichni naši hrdinové.----- Derek Jacobi je požehnáním seriálu, na něm stojí a padá vše. Jakmile je na scéně, jde to o třídu výš. Rozhodně jsem si polepšil v mnoha historických souvislostech. Výprava dobrá a loď opravdu parádní! A taky je mi jasnější, proč celý ten projekt Titanic nevyšel.70% ()

Pavlínka9 

všetky recenzie používateľa

Stavba "nepotopitelné lodi", situace v Irsku na počátku 20.století, a plno dalších věcí, které jsem se dozvěděla o lodi, o které již několik let chci zjisti víc. Je to pěkný dokument, který mapuje spíše ale politickou situaci a téměř každé 10té slovo je nýt :D :D Je tam hromada krásných lidí - hlavně těch italských ;) Ukázka boje za svobodu a kupa tvrdé práce. Pěkná práce :) ()

Galéria (23)

Zaujímavosti (12)

  • Stavba Titanicu byla zahájen 31. března 1909, spuštěn na vodu byl 31. května 1911, uveden do služby 10. 4. 1912, potopen 15. dubna 1912 po srážce s ledovcem. Počet obětí byl 1517 osob. Zahájení stavby Olympicu, který je v seriálu také zmíněn, se odehrálo 16. prosince 1908. Spuštěn na vodu byl 20. října 1910 a uveden do služby 14. června 1911. Roku 1935 byl vyřazen a sešrotován. Důvodem byla velká národní hospodářské krize v roce 1929. (Nach)
  • Zatiaľ čo poškodenie Olympicu pri kolízii s Hawke bolo na jej zadnej časti na pravoboku, v seriáli je poškodenie zobrazené na jeho prednej a ľavej časti. (Arsenal83)
  • Ismay (Grey O'Brien) v seriáli hovorí, že Titanic bol „výrazne väčší“ ako Olympic, v skutočnosti však boli obe lode podobnej veľkosti. (Arsenal83)

Reklama

Reklama