Réžia:
Peter BergKamera:
Tobias A. SchliesslerHudba:
Steve JablonskyHrajú:
Mark Wahlberg, Winston Duke, Alan Arkin, Iliza Shlesinger, Michael Gaston, Bokeem Woodbine, Marc Maron, James DuMont, Post Malone, Colleen Camp (viac)VOD (1)
Obsahy(2)
Spenser zrovna vyšel z vězení, ale vyšetřování zvrácené vraždy ho znovu přivádí do bostonského podsvětí. (Netflix)
Videá (5)
Recenzie (215)
Berg s Wahlbergem mají zřejmě nastaveného hlídacího psa na všechny scénáře, kde figuruje postava bostonského policisty. Tentokrát k tomu Berg přistupuje trochu jinak a nesnaží se o kdovíjak drsný thriller, ale spíše kriminálku odlehčenou lehkým ritchiovským způsobem. Jako vždy se ale jedná o klasický bergovský průměr, který Vás neurazí, ale další den si už na film nevzpomenete. ()
„Poviem ti len jedno slovo.“ – „V takom prípade by to malo byť správne slovo, amígo.“ Takto. Objektívne je to za 3*. Ale proste mi to sadlo. Je tam fantastický, od každého nového filmu lepší a lepší Mark Wahlberg, je v tom parádny Winston Duke (napriek tomu by som o tomto filme vravel ako o buddy movie len s privretými očami), je v tom skvelá Iliza Shlesinger, je v tom alanarkinovský Alan Arkin, je v tom úžasný Boston so svojou typickou atmosférou a nezameniteľnou architektúrou a plno pästných rán, úderov a kopancov a (to najmä) hádzania ľuďmi do stien a rôznych iných častí miestností (čo je štýl, ktorý v akčných scénach zbožňujem pre jeho efektnosť). Peter Berg to má tradične peterbergovsky vyladené, no a v neposlednom rade je tu Černá Betty. Tá je bez komentára. Ja som bol veľmi spokojný a prajem si pokračovanie, ďakujem. ()
Byla by to bývala byla dobře natočená nahláškovaná akční kokotmédie na plnou palbu, nebýt nebývalé scénáristické debility, která tomu pokřivenými prsty vrazila do zad oslintaný rohlík s nutelou. Ústřední zápletka se rozvíjí jako syfilitická meningitida ve čtvrtém stádiu a její retardované vyústění uspokojí snad jen dvanáctiprstého diváka. Párkr si teď dozajista musí ošoupávat vystýlku rakve nasraným obracením se. Škoda, no. ()
Neviem či sa Helgeland snažil napísať variáciu na pecku L. A. Confidential odohrávajúcu sa v súčasnosti, ale výsledkom je skôr malá lacná detektívka v štýle filmu Small Town Crime v ktorej jeden expolicajt s dobrým srdcom vyšetruje vraždu chlapíka kvôli ktorému sedel v base. Je to celkom v pohode film, ale chýba mu poriadny spád alebo nejaká výraznejšia scéna. Celý čas som mal pocit, že sa ide len na pol plynu. Najlepší ja Wahlberg ako hlavný hrdina, ktorého neustále niekto zmláti a on pritom z neho vymámi nejaké informácie. Jeho nechcený spolubývajúci príliš nefunguje ako jeho parťák. Chémia medzi nimi nefunguje a ani mu nie je príliš nápomocný. Prípad o skorumpovaných policajtoch neprináša nič nové a hlavného záporáka, ktorý za tým všetkým stojí odhadnete hneď. Akčných scén je minimum a všetky ste videli v trailery. Dokopy zaberajú pár minút. Väčšinou niekto Wahlberga mláti. Aspoňže sa od minula Berg poučil a už sú všetky bitky prehľadne zostrihané. Najzábavnejšia bola epizódka so psom, ktorý sa vola Lego, ale aj tá trvala len krátko. Celkovo to je celkom v pohode jednohubka, ktorej by nezaškodilo skrátenie stopáže, ktoré by filmu snáď dodalo potrebné tempo. Výsledkom je béčko, ktoré by ste neočakávali od týchto tvorcov, ale skôr od niekoho, kto je v oveľa nižšej lige. 6/10. ()
„Dôverný Spenser” , na ktorého sa môže človek skrátka vždy spoľahnúť, že priateľa nikdy nenechá v kaši, a tak sa čoraz viac zamotáva do rôznych šľamastík, do ktorých ho vôbec nič nie je, a predsa je jeden z mála čestných, bostonských policajtov, čo si jedného, marcového dňa (20.), popoludní, už neudržal svoje napäté nervy na uzde, keď brutálne napadol kapitána Johna Boylana, veliacieho dôstojníka, na prahu jeho domu a pred domom ho surovo domlátil, k čomu sa následne priznal i pred súdom, čiže vyfasoval 5 rokov vo väzení, kedy ho akurát dnes prepúšťajú na slobodu, kde si po neho prichádza na Riviére, akýsi starký, Henry Cimoli, že ho dovezie do južného Bostonu, kde mu poskytuje trvalé ubytovanie, ktoré bude rovnako zdieľať s veľkým, urasteným, černošským obrom, boxerom Hawkom, čo ešte ani zďaleka netuší... Odteraz by najradšej začal úplne nový život v Arizone, pričom by tam jazdil s ťahačom a s návesom, zároveň, na to ale potrebuje lekcie z autoškoly... Čo čert ale znovu nechcel, skorumpovaného Boylana, ktorísi s mačetou kruto rozsekajú na samé franforce, a to konkrétne v autobusovom depe, keď podozrenie (s)padá na nikoho iného, než na Spensera, pretože všetci veľmi dobre vedia, že mali medzi sebou ostré konflikty. To by zase ale nebol on, ak by sa opäť nezačal v tejto kauze vŕtať, keďže ďalší policajt sa približuje k „smrteľnému úrazu” . Je to komplet celé prehnité a nič nové pod slnkom, že nie je ťažké uhádnuť, odkiaľ vlastne vietor fúka... ? Do akcie zapojí aj svojich dvoch kamarátov, alebo sexy priateľku Cissy Davis, tiež, či si nakoniec aj zajazdí na čiernom nákladiaku „Čierna Betty” . / Tandem: herec/režisér PETER BERG a iba herec/producent MARK "Marky Mark" WAHLBERG, si očividne veľmo dobre rozumejú, keď » kolaborovali « už 5 krát, asi je za tým ten všadeprítomný "BERG" v ich priezviskách... ? Po nemecky to znamená „hora” , čo môže byť synonymom hromady, haldy a hŕby - trebárs, filmovej (spolu)práce ? Určite niečo z toho to bude ! Film sa javí, ako typická, „BUDDY komédia” , ale nie je to úplne tak, a síce obsahuje nejaké, tie komické prvky, ale skôr zapadá do žánru dráma/thriller/krimi. Zo začiatku P. Berg buduje pútavú atmosféru, tak zhruba do prvej polovice má film i veľké grády, čo sa bohužiaľ neskôr zrúti, ako (a)typický domček z karát, odkedy je iba klasickou a štandardnou, hollywoodskou/netflixovskou zábavou na jedno pozretie, a tak pociťujem strašný a premárnený potenciál, kedy mohol byť Spenser ešte niečím viac, než čím sa stal. ()
Galéria (55)
Zaujímavosti (4)
- „Ta nejnebezpečnější věc, kterou jsem kdy ve filmu dělal, bylo bojování se Cerronem. Kovboj nikdy v životě zápasení nepředstíral, takže jsem mu říkal, že mě kope docela tvrdě,“ prohlásil Mark Wahlberg, jaké bylo natáčení s Donaldem „Cowboy“ Cerronem. (Duoscop)
- Jedná sa o piatu spoluprácu medzi režisérom Petrom Bergom a Markom Wahlbergom po filmoch Na život a na smrť (2013), Den patriotů (2016), More v plameňoch (2016) a 22 míľ (2018). (Grezocrusk)
Reklama