Recenzie (3 646)
Agent bez minulosti (2002)
Akcia je skoro na úrovni televízie a postavy a zvraty ako z 80s béčka. Strašne ale strašne to zostarlo.
Na nože (2019)
Rian Johnson oživuje v podstate mŕtvy žáner whodunit detektívky. Skvelo zamotaný scenár, štýlová réžia, geniálne kulisy, absolútne famózny casting a britké dialógy. Neskutočná pohoda.
Parazit (2019)
Emocionálne mučenie diváka. Mimoriadne nepríjemný film, ktorý sa skrýva za maskou "čiernej komédie", ale pocity z neho sú na úrovni sledovania exploatačného hororu. Mám rád transgresívne umenie, mojou najobľúbenejšou knihou je Less than Zero, ale napriek tomu že Parazit je bezpochyby silný a výnimočný film (druhá polovica je až extrémne nepredvídateľná), esteticky ani divácky mi absolútne nič nehovorí.
Nevesta na zabitie (2019)
Fajn žánrovka s ako vždy sympatickou Samarou Weaving, ktorej by neuškodilo viac humoru a odvážnejší koniec.
Maharadžova dcéra (1994) (seriál)
Klasika z detstva - exotická dobrodružná limonáda so skvelými exteriérmi a kostýmami.
Zaklínač (2019) (seriál)
Každá generácia si zaslúži svojho Herkula a Xenu. Podobne ako Twilight aj Witcher je nekompromisná adaptácia, ktorá sa v maximálnej miere prispôsobuje jadrovému publiku. Internetový shitstorm nespokojného fandomu dnes môže seriálu priniesť väčší damage než mizerný scenár, a tak miesto nadhľadu nad brakovú literatúru (nebrať nutne ako nadávku), dostávame kanonádu smiešnych dialógov a z toho vyplývajúcich absurdných hereckých výkonov (Anya Challotra akoby vypadla z Fantaghíro), lebo tak to bolo v knihách. Každopádne som aj celkom rád, že niekto dal solídne peniaze na fantasy ako z osemdesiatych rokov. Tento starosvetský prístup je celkom osviežujúci.
Dumbo (2019)
Čakal som to najhoršie a nakoniec z toho bolo príjemné prekvapenie. Pravdaže príbeh ide po obohranom koncepte, digitál je otravný a obraz s ubranou sýtosťou (aby evokoval minulosť) je strašne lacný. Taktiež herci okrem Dannyho DeVita nemajú veľmi priestor. Ale inak všetko funguje ako hodinky, emócie správne gradujú a film skvelo nadväzuje na pôvodný film a rozvíja príbeh v kontexte dnešného postoja k cirkusom. To však nič nemení na fakte, že Dumbo (2019) je síce výborné remeslo, ale to je asi tak všetko. Existencia samotného filmu i jeho réžie niekdajším vizionárom Timom Burtonom mi úplne uniká. 7/10
Dumbo (1941)
Klasický príbeh so skvelým úvodom s bocianmi, uhrančivou snovou scénou, zopár chytľavými piesňami (When I See an Elephant Fly), no Disney vo svojej dobe produkoval aj nápaditejšie animáky.
Alica v Krajine za zrkadlom (2016)
Rozumiem kritike, ten scenár je generická disneyovsko-blockbusterovská báchorka, akých ročne vyjde niekoľko, pričom to má pramálo spoločné s Alicou a mohli by v ňom vystupovať hocijaké iné rozprávkové postavy. Áno, niektoré efekty sú gumové, no pri takej kanonáde CGI je to pochopiteľné. A áno, do veľkej miery to čerpá z Burtonovho vizuálu v predošlom filme. No to nemení nič na tom, že film vyzerá absolútne spektakulárne a nejde spustiť oči z obrazovky.
Watchmen (2019) (seriál)
Aj keď tomu v strede trochu dochádza dych, je to fascinujúce pokračovanie kultového komiksu, ktoré len nenaťahuje príbeh, ale zásadným spôsobom ho posúva - tak v kontexte času vo svete Watchmen, ako aj v kontexte média, ktoré sa za ostatných 30 rokov významne zmenilo. Seriál búra očakávania, nie je to priblblý fan service, ale náhľad do sveta, ktorý funguje svojimi vlastnými pravidlami a uplynuli v ňom tri dekády. Tá nejednoznačnosť, nepredvídateľnosť až bizarnosť (celá línia s Ozymandiasom) je najväčšou devízou filmu. Až sa človeku nechce veriť, že to písal Lindelof.