Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Krátkometrážny
  • Akčný
  • Horor
  • Komédia

Posledné recenzie (1 486)

plagát

Kolaps (2024) 

Občianska vojna natočená ako znepokojivý road movie, ktorá sa skôr než na akciu (k nejakej dôjde až v samotnom závere) zameriava na zobrazenie odpudivého stavu spoločnosti, ak by takáto občianska vojna v USA (alebo prakticky kdekoľvek inde) nastala. Alex Garland namiesto letného, resp jarnému vojnového blockbusteru doručil ďalší z jeho osobitných snímkov, kde vyslovene krásne zábery jednej jazdy naprieč Amerikou kontrastujú s až apokaliptickými zábermi na odpudivé číny ľudí. Neraz jeho film prázdnymi ulicami a diaľnicami s množstvom havarovaných áut pripomenie The Walking Dead alebo The Last of Us, ale Garland nikdy neskĺzne do žiadnej patetickosti, ale vlastne ani ľudského príbehu. Toto totiž nie je film o postavách ako takých, ale o stave spoločnosti. Avšak pokiaľ sa rozhodne pre scénu, ktorá má ždímať emócie, tak v tom momentu mu to funguje znamenite (úmrtie jednej z ústredných postáv). A zároveň sa po celý čas vyhýba zbytočnému kopaniu do ktoréhokoľvek politického tábora alebo vynášaniu rozsudkov, k čomu moho takýto film veľmi ľahko skĺznuť. Vo výsledku tak silný indie snímok, kde mi jedine chýbal nejaký väčší myšlienkový presah, tak dobre známy zo všetkých predošlých Garlandových filmov. K nejakej tej myšlienke o stave žurnalistiky a morálky síce dôjde, ale táto kritika po celý čas kĺže iba po povrchu, nežby sa poriadne rozvinula. Nič to však neuberá na intenzite snímku alebo jeho odkaze. CELKOVO: 8/10

plagát

Kaskadér (2024) 

Krásna pocta filmovým kaskadérom ... a to je tak všetko. David Leitch si natočil film sám pre seba, ale akosi zabudol na to, že ten pravý jednoduchý letný hollywoodsky blockbuster musí baviť aj davy, nielen pár filmových geekov. Vo výsledku, tak pocta kaskadérom, ale s úplne banálnou krimi záplektou, komédia s pramálo skutočne funkčným humorom, hravé akčné scény, ale s absentujúcim napätím, a romantika, ktorú skôr tiahne sympatické ústredné duo Gosling a Blunt, než samotný vzťah týchto postáv vo filme. Absolútne neškodný film, z ktorého síce priam sála Leitchova radosť z toho, že sa mohol kaskadérsky vyblbnúť s celoživotnými kamarátmi na pľace vo veľkom štýle, ale zároveň film, ktorý vo všetkom ide tak nejako na pol plynu. CELKOVO: 6/10

plagát

Súperi (2024) 

Najsexi film roka. Luca Guadagnino si berie to najrajcovnejšie z Call Me by Your Name, to najlepšie zo športových filmov a ešte to zaobaluje do neskutočne originálneho a sakra štýlového vizuálu plného nápaditej kamery, parádnej hudby a dravého strihu. Nejednoznačný, iba v náznakoch naznačovaný bisexuálny trojuholník zaobalený do tenisového filmu, kde tie, parádne natočené tenisové zápasy hrajú až druhý prím. Ten prvý hrá zbesilá vyprávěcí štruktúra, ktorá skáče v časových obdobiach v každom druhom strihu, ale divák sa ani raz nestratí v postavách a udalostiach, ktoré sa práve dejú. Nie je to síce úplne bez chýb (napr. trochu zbrklý samotný záver a posledný záber filmu bez dostatočného climaxu), ale faktom je, že Luca Guadagnino natočil zatraceně hot and cool movie! CELKOVO: 8/10

Posledné hodnotenia (11 165)

Kolaps (2024)

25.05.2024

Bez servítky (2021) (relácia)

odpad! 25.05.2024

Súperi (2024)

25.05.2024

Kaskadér (2024)

25.05.2024

Furiosa: Mad Max sága (2024)

24.05.2024

Bleu de Chanel (2010)

20.05.2024

Zdena Studenková - sila a krehkosť (2024) (TV film)

19.05.2024

The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024)

18.05.2024

Humane (2024)

18.05.2024

Reklama

Posledný denníček (159)

'maddyho Oscary' alebo MaD 2023 Awards

Po 11-krát (uf, to je ale doba!) a dá sa povedať, že už viac ako tradične prinášam pred oficiálnym udelovaním Oscarov aj moje osobné 'MaD 2023 Awards' ('Movie Art: Disc 2023 Awards') alebo zrozumiteľnejšie Maddyho čisto subjektívne ocenenia toho najlepšieho čo videl za uplynulý rok. Všetci užívatelia a všetky filmové internetové portály už svoje TOPky zverejnili začiatkom roka, keďže to je taká zaužívaná prax bilancovať predošlý rok práve na začiatku toho nového, ale ja veľmi neuznávam tie nasilu zverejnené rebríčky práve k termínu 01.01.20XY.

Distribúcia filmov do slovenských/českých kín je totiž oproti tej americkej značne obmedzená a nestihne včas priniesť všetky zaujímavé kúsky zo záveru roka, tobôž Oscarovky a navyše ich divák ani nemôže všetky v kine stihnúť a ostáva mu tak pár mesiacov navyše čakať na iné VOD zdroje. Každopádne väčšinu filmových restov za rok 2023 sa mi podarilo úspešne dohnať, takže zverejňujem aj môj osobný výber.

Najlepší blockbuster: John Wick 4
Najlepší film: The Holdovers

Nakoľko je filmov za rok mnoho, nechcel som sa striktne obmedziť len na jednoduché kategórie toho najlepšieho a tak zverejňujem výber toho subjektívne najlepšieho aj v rámci jednotlivých žánrov (aj keď pri niektorých musím "improvizovať" podobne ako Zlaté Glóby). Zároveň platí, že film sa mohol umiestniť iba jeden krát a teda nemohol v tomto prípade opakovať vo viacerých kategóriách. Kategórie sú v abecednom poradí:

Najlepší akčný film: John Wick 4
Najlepší animovaný film: Spider-Man: Across the Spider-Verse
Najlepší cudzojazyčný film: The Peasants
Najlepšia dráma: Anatomy of a Fall
Najlepší historický a/alebo životopisný film: Oppenheimer
Najlepší horor: Evil Dead Rise
Najlepšia komédia: The Holdovers
Najlepšie sci-fi: Guardians of the Galaxy Vol. 3
Najlepší thriller a/alebo krimi: Killers of the Flower Moon

Jeden konkrétny výkon v jednom filme, ktorý/á ma v minulom roku najviac zaujal/a:
Herec roka: Cillian Murphy - Oppenheimer
Herečka roka: Emma Stone - Poor Things

Nasledujú tradičné kategórie (scenár, réžia), ako aj pár kategórií technického charakteru, resp. aspoň tie ktoré môže oceniť aj bežný divák (CGI efekty, hudba, strih, kamera). Priveľmi technické kategórie typu strih zvuku, mix zvuku ako sú na Oscaroch vynechávam:
Najlepší režisér: Alexander Payne
Najlepší scenár: The Holdovers
Najlepšia hudba: The Peasants
Najlepšia kamera: John Wick 4
Najlepšie kostými/make-up: Killers of the Flower Moon
Najlepší strih: Oppenheimer
Najlepšie vizuálne efekty/CGI: The Creator

Ako posledné, skôr bonusové, ocenenia ako Najväčšie prekvapenie - jedná sa o film, od ktorého som buď nič nečakal alebo sa o neho veľmi málo zaujímal a nakoniec ma prekvapil svojou kvalitou. A zároveň „ocenenia" toho najhoršieho za uplynulý rok, či už Najhorší blockbuster, klasicky Najhorší film, pri ktorom som väčšinou trpel nad demenciou tvorcov a aj Najväčšie sklamanie, kde sa opäť nemusí jednať o vyslovený odpad!, ale len o film pri ktorom som mal určité očakávania, avšak nakoniec vôbec nenaplnil svoj potenciál:
Najväčšie prekvapenie: The Holdovers
Najväčšie sklamanie: The Creator
Najhorší blockbuster: Rebel Moon
Najhorší film: The Meaning and Mystery of Life

Záverom ešte v krátkosti televízna tvorba:
Najlepší seriál: The Last of Us

Upozornenie na záver! Všetky filmy ktoré za rok 2023 vznikli som samozrejme nestihol pozrieť, ale z tých výraznejších kúskov, o ktorých sa hovorí v súvislosti s rôznymi oceneniami alebo ktoré by možno mohli zamiešať mojimi výsledkami, som nestihol a tak v žiadnej kategórii nie sú zohľadnené filmy:
Fallen Leaves

Najlepší trailer roku 2023: Barbie Trailer

'maddyho Oscary' alebo MaD 2023 Awards