Posledné recenzie (77)
Miluj ma! Prosím... (2004)
Objektivně je to čtyřhvězdičkový film, který vás nechá přemýšlet a ohromí režisérskými vychytávkami. Paul McGuigan je vážně Frajer a doufám, že některé jeho postupy brzo vejdou ve standardy - například práce s SMS, rozdělený obraz při sledování jiné osoby... Tohle všechno je perfektní! Skvělí jsou i někteří herci - Diane Kruger mě svým výkonem nesmírně překvapila a v průběhu filmu jsem jí začal dokonce nekriticky zbožňovat. I Hartnett je dobrý - jeho výkon kazí z velké části nelogický scénář. Samotnému příběhu totiž dojde nesmírně rychle dech. A v závěru, kdy čekáte nějakou promyšlenou kulišárnu - nepřijde nic. Velká, velká, velká a ještě jednou velká škoda! Nenudil jsem se, ale tento film měl na daleko víc.
Tanečnica v tme (2000)
Trierův nejzlomyslnější film! Naprosto netypické muzikálové drama se skvělými herci a neuvěřitelně krutým scénářem. Zhruba po klidné první hodině filmu přijde zásadní zvrat a potom už Lars nemilosrdně trestá famózně hrající Bjork jednou krutou ranou za druhou. A když už jsem si myslel, že nic horšího už přijít nemůže, tak von Trier s lehkostí sobě vlastní přijde s novou ranou osudu... Hodnotím třemi hvězdičkami protože 1) nesnáším muzikály, 2) hudba v tomto filmu mi přišla příšerná, 3) Bjork hrála fantasticky, 4) Ostatní herci za ní příliš nezaostávali a 5) Tanec v temnotách je správně depresivní Trierovina s pořádným přesahem. Závěrem poznámka: Československá emigrantka??? Ouldžič Nouvý (Oldřich Nový)??? Ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne... I přes všechny výhrady film fantasticky vygraduje...
Kráľova reč (2010)
Králova řeč zůstává silně přeceňovaným snímkem, který je oceňován za své poselství, ačkoli není zcela jasné, co tím poselstvím je a komu je určeno. Dostává se tak do společnosti Černé labutě Darena Aronofského – v zásadě obyčejný film, kvůli kterému dělá celý svět zbytečně veliký humbuk. Je to proto, že nebylo natočeno něco lepšího, nebo spíše proto, že svět už nechce u filmů moc přemýšlet? Při pohledu na uplynulý filmový rok to vypadá spíše na tu druhou možnost…