Posledné recenzie (76)
Fallout (2024) (seriál)
Hry jsem nehrál, ale seriál se podle mě opravdu povedl. Výborně budovaný svět, výborně natočené akční scény a humor, často černý, který se dobře hodí do postapokalyptického prostředí. Co se týká jednotlivých příběhů, tak v první půlce mě nejvíc bavila Lucy a ve druhé vault. Jediné, z čeho mám poněkud rozporuplné pocity, je přílišná podoba s Westworldem. Jonathan Nolan a Lisa Joy si nejspíš řekli, že vytáhnou stejné eso a postava Ghoula je tak povahou, chováním, dějovými linkami a téměř i ohozem naprosto identická s postavou Eda Harrise ve Westworldu. Přiznám se, že to trošku zviklalo moji důvěru v tuto tvůrčí dvojici.
Monarch: Odkaz monster (2023) (seriál)
Monarch má něco, co většině moderních seriálů chybí, a to je jakási dotaženost. Moc se mi líbí, že to není plně cliffhanger-driven, ale vyhrocené scény mívají patřičnou dohru. Ačkoli by druhá polovina zasloužila trošku zkrátit, není to nic hrozného. Co hrozné je, je postava Kiersey Clemons. Naopak dějová linka z minulosti a příslušní herci jsou výteční. A na závěr můj názor k tomu, že příšery mají minimální screen time: Jsem rád. Až budu chtít vidět, jak Godzilla rozmlátí město, můžu si znovu pustit kterýkoliv z již viděných filmů. Jak praví klasik: Jestli je to o něčom, tak má to bejt o lidech.
Suzume (2022)
Film je od první scény doslova vizuálně uchvacující a jednoznačně si zaslouží stříbrné plátno. Příběh, ač poměrně jednoduchý, tak je velice hezky zpracovaný. S hlavní hrdinkou procestujeme celé Japonsko, a to většinou dost ve spěchu, takže film nemá skoro žádná hluchá místa. I přesto se do něj vešel nespočet perfektních detailů a přes celkový depresivní nádech i několik vtipných momentů. Ani romantická linka nepůsobí jako že tam je na sílu a všechno to dohromady nádherně šlape. Soundtrack také vynikající. Zejména hudební motiv otevřených dveří tomu dodává skutečně děsivý katastrofický dojem a ústřední motiv je taky naprostá pecka. Jeden z nejlepších filmů Makota Šinkaie a podle mě anime vůbec.