Obľúbené filmy (6)
Zardoz (1974)
Jeden z těch filmů, který otevře oči. Jak by bylo, kdyby bylo... Aneb co když je smyslem života smrt? ░ Nejde o oddychovku pro vlahé letní večery, právě naopak, je třeba zapojit hlavu a neztratit se v na první pohled nudných a zdlouhavých scénách. Koneckonců hned na začátku je divákovi řečeno, že filmu neporozumí. ░ Vysvětlovat všechny aluze je zbytečné, kdo bude chtít film pochopit, přehraje si jej víckrát... Tak snad jen: ░ The Penis is evil! The Penis shoots Seeds, and makes new Life to poison the Earth with a plague of men, as once it was. But the Gun shoots Death and purifies the Earth of the filth of Brutals. Go forth, and kill! Zardoz has spoken.
Rómeo a Júlia (1996)
Jedinečné. Doporučuji. Romeo a Julie, kde se střílí pistolemi. Shakespeare by plakal radostí!
Podozriví (1995)
Hra na schovávanou, kde ve vzduchu visí otázka "kdo je tajemný Keyser Söze?" ░ The truth is always in the last place you look
Vynález (2004)
Jedinečné. Doporučuji. Neznám inteligentnější film, který pro svou náročnost potřebuje absolutní koncentraci a desítek "skoků v čase přehrávače", aby šlo mnohé scény pochopit. Prakticky žádná část filmu není přímo ve filmu vysvětlena, divák má možnost pouze nezaujatě nahlížet na děj. K filmu doporučuji titulky, značně ulehčují orientaci se v jemných nuancích rozhovorů a dějových vodítkách. Zaměřte se na: telefony, automobily, sluchátka, počty hlavních postav, party, Grangerovu úlohu, "vypravěče".
Matrix (1999)
Jedinečné. Doporučuji. Poslepováno z tisíců střípků jiných nápadů. Third Eye kombinovaný s Ghost in the Shell říznutý Alenkou v říši divů, biblí a solipsizmem a hrou na církev obecně. Dobří umělci kradou a někdy se to povede k dokonalosti.