Televízny film nakrútený podľa hry Jána Kákoša s témou SNP. Baladicky ladený príbeh otca Demetera a jeho troch synov nás vráti o vyše šesťdesiat rokov do minulosti, aby sme si pripomenuli najvýznamnejšiu udalosť protifašistického odboja... (oficiálny text distribútora)

Recenzie (33)

Arsenal83

Niečo z doby SNP bez hluchého strieľania a preskakovania kaluží v lese. Výborné prostredie, jednoduchý príbeh troch bratov a jednej dievčiny pod kuratelou prísneho otca, možno viac mohla byť rozvinutá tá línia tragickej romantiky, ale inak herecky bezchybné, o čom sa pri daných osobnostiach ani nedalo pochybovať. Len Adamovič s tým krátkym priestorom a lepkavou tvárou bol takým čudným nedorobkom. ()

tahit

Režisér Karol Spišák citlivě vystihnul osud rodiny Demeterovců. Samozřejmě je to i velkou zásluhou předních slovenských herců, kteří zvláště dobře hrají, Ladislava Chudíka, Magdy Vášáryové a Juraje Kukury. Přitom baladistické ražení přesvědčivým způsobem charakterizuje zemitou jadrnost slovenské nátury a pravdivý postoj Slováků k národnímu povstání. Co dodat závěrem? Čeho si také cením, vizuálního koncertu obrazotvorné krajiny pěkného Slovenska. ()

majo25

Na televíznu produkciu veľmi dobre spracovaný príbeh z obdobia národného povstania, ktorý sa väčšinou odohráva v exteriéri. A to v krásnom hornatom exteriéri. Vynikajú hlavne výkony našich hereckých veličín, ale i dobre napísané dialógy. V závere nechýba ani dejový zvrat, a za Adamovičovu masku by sa možno nehanbili ani v Hollywoode. Trochu mi chýbalo viac akcie, ktorú Spišák ovláda, tu ale asi neboli na ňu peniaze. Neoprávnene zabudnútý snímok. ()

Anderton

Boli slovenské televízne filmy a slovenské televízne filmy. Jedny sa točili s jednou drevenicou postavenou v štúdiu na Mlynskej doline ako inscenácie, niektoré, ako Demeterovci, by sa so svojou vizuálnou stránkou a ani silou scenára nestratili ani v kinách. Nehovoriac o hercoch. Možno trochu nie úplne k veci komentár, ale keďže už každý niečo k veci napísal, tak mi to nedalo. ()

Kovaja

Susedia musím smeknout!!!Tohle je herecký koncer slovenských herců.Doba SNP byla krutá a osudy lidí,obvzláště těch v horách dokonale stvárnili tihle umělci.Jak už tady bylo napsáno,herecký koncert slovenské špičky v nejlepších letech.Tyhle filmy patří zamknout a vystřelit na měsíc,aby za iks let spadly dolů nazpět a ti co nevěří si je pustili a pak čuměli s otevřenou pusou!!! Bravo:-) ()

Galéria (4)

Zaujímavosti (1)

• Chalupy (grunt) Demeterovcov sa nachádzal v okrese Ružomberok nad dedinou Liptovská Lúžna, na úpätí NP Nízke Tatry. V pozadí vidno vrchol Prašivej, Veľkej Chochule. Hlavná chalupa Demeterovcov stojí dodnes ako chata a vidno ju aj z hlavnej cesty nad Liptovskou Lúžnou. (ostre_pero)