Príbeh z prostredia stavby diaľkových elektrických vedení zachytáva život a prácu partie montérov, ktorí prišli do horskej dediny elektrifikovať miestne družstvo. Po preložení na horšie platenú a "ponižujúcu" prácu dochádza v partii k rozkladu vzťahov. (RTVS)

Recenzie (21)

gogo76

"Nemám na čo čakať otec, chcem žiť teraz..." Slová V. Galatíkovej vystihujú jej zúfalú situáciu i ochotu urobiť vo svojom živote zásadnú zmenu. Je ale nový, tajomný člen partie v podaní Š. Kvietika ten pravý? Hlavnou a najsilnejšou zbraňou filmu je atraktívne a neopozerané prostredie partie montérov-elektrikárov. Príbeh o strate a znovuzískaní svojho miesta v partii má čo ponúknuť. Herci hrajú výborne(Pántik, Kvietik,Galatíková) a propaganda až na pár oslovení "súdruh" moc nezasiahla. Dojem trochu kazí zlá zrozumiteľnosť dialógov a na rok 62 pomerne nekvalitný obraz. Zvedavý som bol najmä na V. Galatíkovú, ktorá naštartovala kariéru práve v tomto slovenskom filme. Slabšie štyri hviezdy. 70%. ()

ScarPoul

60 roky ukázali, že slovenský film je silný a rozmanitosťou svojich príbehov aj teraz, dokazuje, že sa svoju tvorbu sa vôbec nemusíme hanbiť. Či už sa jednalo o mladých režisérov alebo staršiu generáciu, či už boli témy pod nadvládou socializmu, alebo uvoľnenia - tvorcovia si vždy našli cestu ako vypovedať o niečom - hocičom prvotriednym spôsobom. Havrania cesta Martina Hollého - ktorá sa považuje za jeho debut, je obyčajným chlapským príbehom. Dej je značne nedramatizovaný a viacej ako do akcie ide do vnútra postáv. Funguje to dokonale. Pántik tu exceluje. Jeho prejav je nebojím sa povedať, tak výborný, že slabšie miesta prekryl a na konci vzbudil potrebnú emóciu. Podobný pocit s filmu som mal ak si pamätám pri Obchode na Korze. Kvietik, Mrvečka a Galatíková sú len bonusom. Všetci traja ale samozrejme výborne zahrali svoje úlohy. Do toho všetkého hrá hudba ktorá mi v mnohom pripomínala hravé strunové tóny Ennia Morriconeho. Možno hlúpe prirovnanie, ale mne do celého konceptu tohto chlapského príbehu sedí. Výborná ukážka slovenskej filmovej práce, ktorá je silná aj v roku 2012. ()

argenson

Opravdu mladou Věru Galatíkovou nikde jinde neuvidíte, už jenom z toho důvodu měla Havrania cesta pro mě význam. A práce režiséra Martina Hollého měla vysoké kvality už ve svých začátcích. Pravda, chvilkama jsem musel udržovat pozornost dost urputně, protože některé scény potmě byly nejen zdlouhavé, ale i těžko sledovatelné. Ale přes závan pracovní tématiky to určitě není špatný film. Ke dvěma přihazuju třetí. Za Galatíkovou:-) ()

Anderton

Taký poriadny slovenský chlapský film, akých sme ešte videli neskôr od Hollého viacero. Mne to trochu pripomenulo Mzdu strachu. Nebezpečná práca, chlapi neustále pohromade, kamarátstvo a čiernobiela vťahujúca kamera. Lenže my Slováci sme aj národom žabomyších vojen a kariérizmu, čiže určitej malosti (ale ktorý národ nie je), takže sa dočkáme trochu inej dramatickej výstavby. Do toho nejaká tá osudová žena a prekreslená psychológia postáv. Ani neviem, prečo to na mňa tak nezaúčinkovalo ako som si spočiatku myslel, pretože všetko je zahrané a zrežírované veľmi presne. Hej a aby som nezabudol, ako mohla cez cenzúru prejsť tá hláška o červenej guli? ()

ripo

Film z obdobia zlatej éry československého filmu .... Pohľad na herecké výkony pánov hercov Pántika, Kvietika a večného "šialenca" Tonka Mrvečku nás nemôže nechať chladnými ... Ku cti pána režiséra Martina Hollého služi fakt, že neskĺzol na plochu s mnohými ďalšími pochlebovačmi komunistov a za celý film som nezbadal jediné podlizovanie sa režimu , ba naopak .... ( pri hre v biliard, keď Greššo vraví, aká to už bude hra, keď červená spadne do diery ....). Zaujímavosťou je i úloha mladej Věry Galatíkovej, ktorá, dá sa povedať, týmto filmom vstúpila na strieborné plátno .... ()

Galéria (2)

Zaujímavosti (2)

• Film sa natáčal v okolí Myjavy a v Starej Turej. (Raccoon.city)