Reklama

Reklama

Skutok sa stal

  • Česko Skutok sa stal (viac)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Slovenský dokumentárny film Skutok sa stal režisérky Barbory Berezňákovej podáva správu o stave našej krajiny cez životný príbeh a vzťah troch kamarátov - Oskara Fegyveresa, Róberta Remiáša a Petra Tótha. Film sprostredkuje návrat do blízkej minulosti Slovenska cez konkrétny príklad najväčšej spoločenskej kauzy deväťdesiatych rokov v optike účastníkov dramatických udalostí. Originálny a vizuálne sugestívny pohľad mladej autorky na našu nedávnu históriu ale aj prítomnosť, sa chce stať naliehavým impulzom pre spoločenskú reflexiu. (Forum Film SK)

(viac)

Videá (3)

Trailer 1

Recenzie (34)

Arsenal83 

všetky recenzie používateľa

Mnoho ľudí dokument znytočne podceňuje. Je točený iným spôsobom, skôr je to o výpovediach Zoltána Fegyveresa, priameho svedka výbuchu Remiášovho auta. Na druhej strane tu máme aj celkom zaujímavé pôvodné zábery, nie je ich veľa, ale zaujmú. Plusom je výpoveď Tótha, zaangažovanie Kočnera v tejto celej veci, ktorá je pre mňa osobne prekvapivá, ale aj výpovede Remiášovej na netradičnej báze (napríklad že nechala otvoriť truhlu a objímala dve hodiny hlavu svojho syna...), čo až zamrazí. ()

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Máme tu v relatívne krátkom čase film s približne rovnakou témou, zakažýdm však uchopeným iným spôsobom. A je fajn skonštatovať, že Skutok sa stal je o niečo lepší, než Mečiar a Mečiar je zase o niečo lepší než Únos. Stále však nejde o žiaden zázrak, kto prípad sledoval, veľa nového sa nedozvie, kto nevie, o čo kráča, ten bude z toho trochu zmätený. Inak ja, čo som v tom mal trochu bordel, tak som si predsa len z únosu M.K. ml. urobil naratívnejší obrázok. Trochu kontroverzie cítiť inak až pri prehovoroch Petra Tótha, vtedy film dostáva potrebnú šťavu. Hlavnou postavou, takmer po celý čas prítomnú na plátne, je Oskar Fegyveres, čo považujem za celkom múdry nápad. Skutok sa stal ale obsahuje aj nejakú tú vatu, ani sa nezmestil do hodky a pol a verím, že po odtajnení dokumentov by mohol vzniknúť ešte oveľa zaujímavejší dokument/triler, než sme boli doposiaľ svedkami. ()

Reklama

silentname 

všetky recenzie používateľa

Nechal som si to celé ešte rozležať v hlave, aby som si bol istý, či napíšem nakoniec to, čo sa mi dralo z pusy, no rozhodne je potrebné to povedať takto. "Skutok Sa Stal" náš všetkých navnadil jednou vecou. Ako do toho všetkého čo sa stalo zapadá Marián Kočner? Toto je otázka, ktorú film pokladá a pre mňa išlo o to, čo som chcel najviac vidieť. Lebo to môže dať nové informácie, ktoré sme ešte nevedeli. Namiesto toho tu máme dokument, ktorý rozpráva o veciach, ktoré už poznáme a Marián Kočner sa do toho všetkého dostane asi na posledných 20 minút. A to je pre mňa dosť sklamanie, lebo som celú dobu čakal, kedy sa konečne dozviem niečo nové. Niečo, čo sme už nepočuili. Ale nie. Musíme sa v úvodnej minúte pozerať na reklamy pre - "Kofolu" , "BILLU" , "Deichmann" a "Nike". Sledujeme zábery ako unáša vietor igelitovú tašku. A podobné ďalšie nič nevypovedajúce zábery, ktoré zbytočne zaberajú priestor v tomto filme. Okrem toho úplne nerozumiem prečo to bolo natáčané kamerami, ktoré miestami zrnia. Premýšľam či to niečo príbehu pridalo, ale myslím si, že nie. A čo mne osobne rovnako vadí je, že dokument by nás mal informovať s kým sa rozprávame, kde sme, čo sa práve deje. A tento film to robí niekedy o pár minút neskôr, niekedy o celú polhodinu alebo hodinu neskôr. Keď sme sa ocitli v disko štúdiu vlasatého muža, tak som nevedel čo sa deje, s kým sme sa stretli, akú má rolu v príbehu a podobne. A až oveľa neskôr zistíme jeho identitu. Rovnako je to aj v prípade rozprávača. Ktorý je nakoniec herec, ktorý nahrádza niekoho iného. Výsledne som bol z filmu veľmi zmätený, lebo to vyzeralo často, ako keby sme sa ocitli v súkromnom štúdiu a zberateľskej knižnici videokaziet u Mariána Greksu. A zistíme, že si natočil na VHS Grammy z roku 1997. Kto dnes niečo také má? No myslím si, že rozhovory s Oskarom Fegyveresom, Petrom Tóthom a pani Remiášovou tomu predsa len vedia niečo dať. Najlepšia scénka vo filme je práve, keď pani Remiášová hovorí, že by asi Robovi neverila ani keby jej povedal celú pravdu. Lebo bola v tom čase ešte fanynka Vladimíra Mečiara. A aj Oskar si dáva otázku, či by ho dnes ešte Robo považoval za kamaráta. Lebo je tu aj načrtnutá otázka, aký bol vlastne motív Oskara Fegyveresa vypovedať v kauze únosu prezidentovho syna. Takže je tu pár nových informácií, čo sa dozvieme a nemám problém im veriť. No film nie je podľa mňa dobre poskladaný a pôsobí viac rozbito, než by bolo vhodné. Stojí za pozornosť? Je to ťažké pre mňa povedať. Minimálne ak nemáte žiadne info o tomto pípade, tak si film pozrite. Ale nezaručujem vám, že na vás niektoré scénky nebudú pôsobiť rovnako neprirodzene a zvláštne. Hodnotenie: B- ()

bobby_jean 

všetky recenzie používateľa

Možno su tri hviezdy aj nadhodnotenim. Spracovanie je fakt mimo, kopa záberov sa tvári ako vrcholné artisticke dielo, dokument má však vypovedať o inom. Jedna vec je, ze ak trochu čítate médiá, nedozviete sa nič nové. Druhá vec však je používať zrnitý filter a snahu o umelecké poňatie vo chvíľach, ktoré su sami o sebe surové a nepotrebujú hajp navyše. Musím konštatovať sklamanie. ()

Flego 

všetky recenzie používateľa

Prioritou je vražda Roberta Remiáša, ale ako to býva, všetko so všetkým súvisí, takže pozornosť sa dopraje aj zavlečeniu prezidentovho syna, pobytu Oskara F. v zahraničí, Tóthov vklad do kauzy, kauze Technopol a tým aj Kočnerovi. Je to veľmi sugestívny dokument, ktorý sa vymyká bežným dokumentom. Oceňujem zábery zo starých pokrčených VHS-iek, tieto autentické zábery oživili celý film. ()

Galéria (28)

Zaujímavosti (1)

  • TV premiéra sa uskutočnila na RTVS v roku 2020 v deň výročia vraždy Róberta Remiáša. (banacik)

Reklama

Reklama