Réžia:
Michal BlaškoScenár:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrajú:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (viac)Epizódy(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a vo svojich činoch pevne presvedčená o vlastnej pravde si ide zdravotná sestra, Hana Kučerová, tvrdo za svojím. Názory iných nereflektuje, na názor iných sa nepýta. Ona predsa vie, čo je pre ostatných dobré. Medzi kolegami a susedmi tak, prirodzene, nie je príliš obľúbená. Kolegyne v nemocnici odsudzujú Hankin príkry prístup k pacientom, ona zas neschvaľuje ich ochotu nadväzovať intímne vzťahy s lekármi. V takom napätom prostredí sa primár Vaculík snaží zachovať medzi sestrami na oddelení aspoň čiastočný mier a vytvoriť pre pacientov potrebný pokoj. Pre Vaculíka je pacient na prvom mieste. Lenže tak ako on, pravdepodobne aj všetci okolo neho majú svoje tajomstvá a motivácie, v ktorých nie je ľahké orientovať sa. Ako rozhodnúť o tom, čo je pravda a čo lož, keď fakty nehovoria jednoznačne, a jediné, čo máme k dispozícii, sú naše pocity a domnienky? Aké jednoduché je súdiť veci podľa toho, ako vyzerajú v našich očiach, a nie podľa toho, aké naozaj sú? A kam až vlastne siaha prezumpcia neviny? (RTVS)
(viac)Recenzie používateľa javlapippi k tomuto seriálu (4)
Podozrenie (2022)
V zdravotníctve som chvíľu pôsobil, celkom rád som tam skončil a filmy ani seriály z tohto prostredia nijako zvlášť nevyhľadávam. Strohá zdravotná sestra z tejto minisérie mi ale skoro aspergerskou odmeranosťou a nepodieľaním sa na spoločenskom živote pracovného kolektívu nemocničného oddelenia bola celkom sympatická. Sledujeme jej osud po obvinení z vraždy pacientky, medializáciu prípadu, postoj blížnych, pobyt vo väzbe aj stánia na súde. Klára Melíšková v hlavnej roli je vynikajúca, veľmi dobrí sú aj dcéra Barešová a advokát Hanuš. Je zaujímavé sledovať vývoj vzťahu matky s dcérou a celkovú ťaživú atmosféru. Akurát tá kartárka mi k povahe hlavnej hrdinky veľmi nesedí. Viac v komentároch k jednotlivým epizódam. ()
Episode 1 (2022) (E01)
Vyhorená, neempatická a nespoločenská zdravotnica Melíšková sa ocitne v podozrení po úmrtí pacientky. Ako jediné plus možno brať, že ju to zblíži so svojhlavou nedoštudovanou dcérou Barešovou. Nadpriemerne sa angažujúci doktor Trojan, preventívne sa vyviňujúci riaditeľ špitálu Lněnička, rázny kriminalista Pospíchal a sympaticky vecný ex offo fiškáľ Hanuš. Dobrá atmosféra nemocnice aj malomesta, hlavná hrdinka je mi zatiaľ z celého seriálu najsympatickejšia, no očakávam radikálne zvraty v ďalších epizódach. A finálna pesnička od Kostolányiovej bol emocionálny masaker. Zatiaľ veľmi dobré, za štyri streky z vodnej pištole do ksichtu. ()
Episode 2 (2022) (E02)
Melíšková väčšinu času trávi v cele, viac priestoru dostane obhajca Hanuš, vŕtajúci sa v detailoch prípadu, a dcérka Barešová, zvykajúca si na absenciu materskej opatery. Svoje za prispenia vedenia špitálu rozpútajú aj bulváry a ich ochotní konzumenti z radov obyvateľstva. Trojan niečo skrýva. Stále dobrá atmosféra aj herecké výkony. Karol Duchoň sa tentoraz na záver veľmi nehodil. Za štyri neodvážené rajčiny. ()
Episode 3 (2022) (E03)
Melíšková na súde neopúšťa rolu napriek bulvárnemu divadlu, všeobecnej antipatii k jej osobe ani šikane v base. Dcéra Barešová nadobudla reálnejší pohľad na život nástúpom do výroby. Advokát Hanuš sa snaží o dušu, čakal som bombastické odhalenia a dôkazy, ale nedočkal som sa. Koniec je teda prozaicky realistický, len som trochu čakal dotiahnutie niektorých nadhodených liniek, napríklad tej s doktorom Trojanom. Slovenský populárny popevok sa tentoraz nekoná. Za tri a pol pracovného úrazu. ()