Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Pierre Anthon a jeho spolužiaci práve začali chodiť do deviatej triedy, keď Pierre Anthon zrazu vyhlási, že život nemá zmysel, odíde zo školy, presťahuje sa na strom a odmieta z neho zliezť. To vyvolá medzi jeho spolužiakmi existenciálnu krízu. Rozhodnú sa zhromaždiť svoje najcennejšie veci a urobiť „kopu zmyslu“, ktorá by Pierra Anthona presvedčila, že sa mýli. Začína sa nebezpečná, znepokojujúca a kontroverzná štúdia o tom, na čom skutočne záleží. To, čo sa začalo nevinným obetným aktom zhromažďovania cenných vecí, sa čoskoro zmení na špirálu psychologického násilia: čím bolestivejšia je obeť, tým viac znamená a tým viac sa žiada od ďalších v poradí. (Film Europe)

(viac)

Videá (2)

Trailer 3

Recenzie (17)

SeanLSD 

všetky recenzie používateľa

Toto je v podstate filozofická záležitosť. Ale Dáni sa zase vytiahli v tom ako najzložitejšie metafyzické otázky matky vied previesť do pribehovej prudko znepokojujúcej formy. A hĺbavejší diváci môžu potom do omrzenia diskutovať o tom, kto tu bol vlastne horší/lepší/pravdivejší - diabolský nihilista pokušiteľ alebo grupa tých, čo sa stádovo nezadržiteľne šmýkajú po špirále zla? Či hádam je na vine ich okolie, väčšina našej spoločnosti, doba alebo ľudská prirodzenosť, hľadajúca, tlupová a selektívne krutá súčasne..? Alebo napokon tá, čo to celé mimovoľne spustila v záujme nápravy/ zlepšenia/ dobra/ svojich citov a dokázala nado všetky pochybnosti klasické tvrdenie, že cesta do pekla je dláždená dobrými úmyslami? Každopádne, nech už sú činy, motivácie a povahy jednotlivých detí vo svojej konkrétnosti akékoľvek, hlavný spúšťač, teda ten, čo už je mu všetko jasné a vzdal sa hľadania zmyslu aj robenia čohokoľvek tým, že vyliezol naspäť na strom, je modelovou abstrakciou, neživotným konštruktom.. Takisto chýba nejaká väčšia interakcia s až podozrivo neprítomným okolím deciek z malého mesta. Verím, že v knihe to môže byť rozvedené ďaleko uspokojivejšie.. To však neznižuje efekt tejto principiálne filozofickej spoločenskej výpovede. ()

jakeer 

všetky recenzie používateľa

Logika v tomto filme odišla zrejme na dovolenku. Na úvod triedneho kreténa pochytí nával nihilizmu a odíde žiť na strom. Zo slov jeho otca je zrejmé, že to je jeho bežná prax. Jeho spolužiaci však prepadnú existencialistickej kríze a snažia sa ho presvedčiť o tom, že naozaj na niečom záleži - a to tým, že začnú zhromažďovať ich obľúbené veci. Tento koncept však padne už hneď pri druhej osobe, keďže dotyční túto hru zneužívajú na to, aby sa navzájom mstili. Síce sami krvopotne dodržiavajú pravidlá hry a istú hráčsku česť (ako napríklad hráč kartovej hry, ktorý zo cti splatí svoj hráčsky dlh), ale nesmierne ich serie, keď sa hrá dotýka ich samých. A preto na just chcú amputovať prst tomu, kto ich defloroval. Hoci väčšinu eskapád robia v noci, rodičov vôbec netankuje, čo ich ratolesti stvárajú. O pôvodného kreténa na strome vôbec nejde, o tejto iniciatíve sa mu po celý čas nezmienia. Keď napokon všetko praskne a o tejto psychiatrii sa dozvie polícia, rodičia a aj škola, sú akože zachránení tým, že ich výčiny sú považované kurátorkou za umenie a dokážu to dobre predať. Vtedy sa už odvážia sa pochváliť aj svojmu guru zo stromu (ktorý dovtedy zostal pevný a nezliezol ani pri prísľube kvalitného sexu) a ten sa teda ide s nimi pozrieť na ich výtvor do onej šopy. A hoci poznajúc jeho povahu, že to je extrémisticky anarchokomunista, sa cítia napokon dotknutí jeho odmietnutím, keď im vyčíta, že o panenstvo, prst či škrečka prišli len pre všivé peniaze. Zavraždia ho a akýmsi temným koncom má byť to, že im to všetko prejde. Na škandinávskej kinematografii mám rád ako vie byť až na dreň autentická. Toto bola však totálna pičovina. P.S. Jednu hviezdičku dávam za to, že na necelých 90 minútách dokázali byť dobre vykreslené charaktery. ()

Reklama

Rooseman 

všetky recenzie používateľa

A jaký to má všechno smysl? Na otázku, kterou si jednou za čas po večerech klademe asi všichni, melodramatické Nic neodpovídá. Logicky ani nemůže. Ale dráždí, znechucuje, odevzdává se a hlavně mluví na diváka. Jde o jedno z top děl s filozofickým přesahem, které jsem za poslední roky viděl. Zároveň je to něco, od čehož neodejdete se stejným pocitem jako na začátku. I když jednotlivé dospělé postavy skřípou stejně jako jejich nebetyčná benevolence, rád v tomto případě přimouřím oko. Na ničem totiž nezáleží. ()

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Dvojica režisérov si povedala, že dosť bolo rečí o tom, ako je Lars von Trier najodvážnejší a najprovokatívnejší dánsky tvorca a že by mohol nastať aj ich čas. No a vzniklo niečo veľmi zvláštne, otvorené rôznym interpretáciám, vrátane tej, že Nič je skutočne len o ničom. Od istého momentu vám začne dochádzať, že sa nehrá o fazuľky (či strihanie vlasov) a dej naberá na obrátkach a kontroverznosti. No a vo finále sa môžete buď cynicky smiať spolu s tvorcami, alebo naopak sa smiať na nich. Že život zmysel skutočne nemá a musíme si sami aspoň vytvoriť podobnú ilúziu, my starší vieme už dávno. Možno však ide aj o cynické sa zamyslenie nad tým, čo robí umenie umením a odpoveď tvorcov žiadnych samozvaných "artových" pozérov nepoteší. Predloha bude fungovať zrejme lepšie. ()

blondboss 

všetky recenzie používateľa

Celý tento film mi prišiel ako ťažký bizár s cieľom zaujať menšinové publikum, ktorému nie je nič sväté. Príbeh so stupídnym scenárom postaveným na jednom pošahancovi, čo vylezie na strom a ďalších pošahancoch, ktorí sa ho snažia dostať dole a pritom prinášajú rôzne neadekvátne obety, pričom sa nenájde nikto vrátane polície, kto by toho dementa dostal zo stromu dole. Akože úplný nonsens. Pár myšlienok tu bolo zaujímavých, ale celkový dojem z filmu je proste katastrofálny. 30 % ()

Galéria (15)

Zaujímavosti (1)

  • Film vznikl na motivy stejnojmenné bestselleru Janne Tellerové, který vyšel ve 30 zemích a po celém světě se prodalo více než 1,5 milionu výtisků. Kniha byla adaptována do více než 150 různých divadelních inscenací. (Film Europe)

Reklama

Reklama