Réžia:
Francis Ford CoppolaKamera:
Stephen GoldblattHudba:
John BarryHrajú:
Richard Gere, Diane Lane, Mario Van Peebles, Gregory Hines, Lonette McKee, Bob Hoskins, James Remar, Nicolas Cage, Allen Garfield, Gwen Verdon, Maurice Hines (viac)Obsahy(2)
New York v dobách, kdy mu vládla prohibice. Cotton Club není jen známý jazzový bar v Harlemu, ale také místo, kde se setkávají vlivní šéfové podsvětí. Mladý hudebník Dixie Dwyer (Richard Gere) zachrání život jednomu z mafiánů, ale brzy se zaplete do problémů, když se zamiluje do jeho milenky. (oficiálny text distribútora)
Videá (3)
Recenzie (159)
Film jsem chtěl vidět kvůli N,Cageovi ,který má rok 1984 co se týče herectví jeden z nejsilnějších v kariéře a taky kvůli 30 letům,které mam rád.Příběh o Ganstrech a jak to chodilo v době prohibice a začátku filmového průmyslu.Jsou i lepší snímky než tento z daného období,ale to neznamená,že je to nějaká ztráta času.Dávám 75% a čtyři hvězdy. ()
Pro mě mnohem ale mnohem stravitelnější film než Scorseseho "muzikál" New York, New York. Všechno hezky stylové, sympatický Bob Hoskins (zato ne příliš povedený floutek Gere, ale to k jeho roli asi i mohlo patřit). Film možná dokonce i lepší než třetí kmotr (který na mě ovšem působil ohromnou nostalgií). Jedna z těch lepších gangsterek. ()
Richard Gere mi nikdy neprišiel moc sympatický. Tu je navyše jeho hrdina dosť divný. Film ako pocta swingu, bluesu, kabaretu, muzikálu či stepu funguje, ale mne vadilo, že tam chýba poriadny príbeh. Gangsterské veci sa odohrávajú len akoby na pozadí diania v Cotton Clube. Ak nemáte radi hudbu a tanec dvadsiatych a tridsiatych rokov, film vás môže vyslovene zabiť. Keby boli vedľajšie línie dotiahnuté (černosi, ten Talian, záporákova žena... ), zvažovali by som štyri... Takto len osobitý, ale scenáristicky nedotiahnutý film... ()
Coppolov príspevok ku gangsterskej tématike má z môjho pohľadu niekoľko problémov. Prvú hodinu rozohráva zaujímavú hru so sympatickou hlavnou postavou, ktorú konfrontuje s miestným podsvätím a prihráva jej do cesty osudovú ženu. Lenže v tej druhej ju ako keby opúšťa na úkor niekoľkých podzápletok, ktoré poriadne nerozohráva a nedokáže ich ani uspokojivo zakončiť. Divák v tom začína mať mierny chaos a stráca o Dixieho trochu záujem. Za druhé neprináša do žánru nič nové, iba opakuje žánrové klišé, vrátane kamerových "vychytávok" typu novinové titulky, v skratke podaná vojna gangov, zobrazená v rýchlosti streľbou zo samopalov po okoloidúcich gangstroch a viacnásobnými prelínačkami. Takže klišé terminológiou chytá viacerých zajacov v pytli, poprípade nemá správny ťah na bránku. Potešilo množstvo mladších hviezd vo vedľajších úlohách (napr. mini rolička Jennifer Grey) a priblíženie gangsterky k muzikálovému žánru. Takže nakoniec sa paradoxne v drsnom mužskom svete najviac vyníma herecký výkon a postava Diane Lane. S Gereom jej to veľmi svedčí. Aj bez neho, samozrejme. ()
Pekná, netradičná gangsterka, ktorej príbeh sa rozvíja na pozadí harlemského klubu, v ktorom sa stretávala tá najlepšia newyorkská smotánka. Okrem veľmi dobre vštiepenej rasistickej otázky sa vo filme odohráva popri príbehoch lásky najmä krátky život amerických gangstrov. Hudobné a tanečné čísla dodávajú postupom času príbehu veľmi slušné grády a ich zakomponovanie je jeho neoddeliteľnou súčasťou, čo je cítiť najmä v závere, kde stepujúci tanečník dotvára smrteľnú atmosféru v najdusnejšej scéne filmu. Coppolova réžia je veľmi uvážlivá, veľmi striedma, no na tých správnych miestach vie poriadne pritvrdiť a prekvapiť. 85%. ()
Reklama