Reklama

Reklama

Filmová, takmer čierna komédia o Baščovanskom, ktorý je drobný vidiecky podnikateľ, podnikajúci na vlastnú päsť, pričom do tejto činnosti zaúča aj svojho zaťa. V jeho opravovni áut sa robia kšefty najrozličnejšieho zamerania, občas sa opraví aj auto. (RTVS)

Recenzie (37)

elanius 

všetky recenzie používateľa

(86/2022) / Celkom exotika. Ale od 90tych rokov čo vlastne očakávať. Hláškuje sa o sto6, niečo je vydarené viac, niečo menej. Dej je veľmi jednoduchý a skôr sledujeme sled scénok ako nejaký ucelený príbeh. Najlepší na celom filme je samozrejme Baščovanský, zať je podľa mňa hrozne zahratá postava. Film sa celkom triafa do problémov doby, ale neprišlo mi, že sledujem nejaký nábeh na kultový underground, skôr vcelku zaujímavý experiment. (6/10) ()

mchnk 

všetky recenzie používateľa

"Robiť nevieš, trtkať nevieš, nič nevieš!". Co jsi se v komunismu naučil, v kapitalismu jako když najdeš. Starý Baščovanský má jasno, se vším a s každým. Nic ho nezastaví, rodinný rozpočet má rozvržený do konce svých dní a jeho sortiment nabízených služeb je opravdu široký. Začíná u výměny oleje a končí u asistovaného kuplířství. V tomto postkomunistickém tržním oraništi se plácá i vykořisťovaný, bezmocný zeť. Člověk zbaven svobody. V novém demokratickém světě. Ovšem i on má právo křičet a hodlá toho práva využít. Naprosto neznámí tvůrci nám tu předvádí excelentní groteskní obraz jakéhosi čecho-slováčka ve velkém světě, který začíná a končí v jeho domě a garáži. Velmi poučná podívaná, nazvaná zde právem slovenským Dědictvím. Nadčasovost snímku nakonec dokazuje i samotný vývoj Česka a Slovenska v druhé polovině devadesátých let. ()

Reklama

anderson 

všetky recenzie používateľa

Televízny film, ktorý sa na obrazovkách STV objavil po prvýkrát v prime time. Škoda, že v roku 1994 neexistovali peoplemetre, pretože takú vlnu emócií ktorú kritici i diváci vtedy vyventilovali v médiách, dnes nemajú ani MOJSEJOVCI. Bol to doslova škandál, pritom z dnešného pohľadu je táto sonda do porevolučného slovenského kapitalizmu nesmierne vtipná, poučná a nadčasová. (17.5.2007) ()

Marigold 

všetky recenzie používateľa

Mačky nekvasia aneb slovenské Dědictví, které velmi šikovně kloubí ironizovanou slovenskou baladičnost a taragelovskou "degenerátskou" satiru. Lidová moudra, univerzální půdorys "debilů na okraji nového světa" a inteligentně zvolená stylizace, která nikdy nesklouzává k ukřičenosti. Jedna z nejlepších komedií 90. let a zřejmě nejlepší porevoluční slovenská vůbec. ()

gogo76 

všetky recenzie používateľa

"Ááá, už viem čo chceš ty kurva nemčúrska. Eine moment. Eine, zwai kurva prichodit..." Ja neviem kto a prečo skrýva tento malý slovenský klenot a studňu neuveriteľných hlášok. Prečo STV vysiela film o 22.30 bez nejakej výraznej reklamy alebo upútavky? Nebyť csfd , neviem o ňom. Zostrihajte z toho minútovú upútavku a stavím sa, že je to najočakávanejší film mesiaca. Nevieme ho predať, preto, že je to "len" tv film? Tento malý tv film vytrel zadok všetkých profi hercom a režisérom na Slovensku. Netušil som, že u nás niečo podobné vzniklo. Akoby sme natočili slovenské "dedictví" alebo Pelíšky a nikto o tom nevedel. Dej filmu je veľmi dobrý, odráža tú chuť po podnikaní tesne po revolúcii, navyše v kombinácii s rodinnými problémami to nemá chybu. Hlavná postava gazda Baščovanský, to je proste neopakovateľný zjav. Neskutočný ksicht, povaha a každá jeho druhá veta je vtip, nadávka alebo životné múdro. Tvorcovia si vystačili s minimom. Neznámi herci, jeden dom, garáž a dvor. Neprávom zabudnutý slovenský kult. 90%. ()

Galéria (8)

Zaujímavosti (6)

  • Viacerí profesionálni herci sa zľakli scenára, čo je jeden z dôvodov, prečo vo filme hrajú skoro iba neherci. Film bol označený ako protislovenský, čo napokon bolo dôvodom na vyhodenie skúseného dramaturga, Vladimíra Hanuliaka. (Raccoon.city)
  • Nemec (Milan Dovina - Kmeťo) jazdil na aute Mercedes-Benz 190 [W201] z roku 1983, Milan Kotliber (Albín Medúz) na TAZ S-1203 M [Typ 776.14] z roku 1988 a Rómovia prišli na aute GAZ M-21 Volga z roku 1962. (Raccoon.city)
  • Postavy Cigáňov stvárňujú zamestnanci pohrebnej služby, ktorí režisérovi (Tomáš Krnáč) padli do oka počas smútočného obradu, ktorého sa zúčastnil. Na predstaviteľa postavy mladého Cigáňa, jedného zo zakladajúcich členov legendárnej breakdanceovej formácie Gumení chlapci Karola Zajaca, natrafil Tomáš Krnáč tiež náhodne. Bolo to v jednom z bratislavských podchodov, kde zrovna predvádzal svoje tanečné kreácie. (Karamanlis)

Reklama

Reklama