Réžia:
Gillian ArmstrongScenár:
Tony GrisoniKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Cezary SkubiszewskiHrajú:
Guy Pearce, Catherine Zeta-Jones, Timothy Spall, Saoirse Ronan, Lorraine Hilton, Anthony O'Donnell, James Holmes, Holly Mackie, Raymond Griffiths (viac)VOD (2)
Obsahy(1)
Na svojom turné po Veľkej Británii v roku 1926 ponúkne slávny kúzelník a iluzionista Harry Houdini (Guy Pearce) vysokú sumu za možnosť kontaktovať v záhrobí svoju matku, ktorá zomrela pred trinástimi rokmi a on sa s jej smrťou nedokázal vyrovnať. Medzi podvodníkmi hľadá skutočné médium s paranormálnymi schopnosťami, až narazí na chudobnú herečku Mary McGarvieovú (Catherine Zeta-Jonesová), ktorá si zarába ako falošné médium. S pomocou dcéry Benji (Saoirse Ronanová) najprv vyzvedá informácie o ľuďoch v publiku, a potom predstiera, že kontaktuje ich blízkych v záhrobí. Houdini je šokovaný, ako veľmi sa Mary podobá na jeho zosnulú matku a pomaly podlieha jej čaru. Aj ona sa do slávneho iluzionistu zamiluje a práve jej láska skomplikuje pripravovaný podvod. Aj keď má Mary dobrú príležitosť, nedokáže Houdiniho na seanse podviesť a zahrať pred ním falošný kontakt s duchom jeho matky. V tej chvíli však do situácie nečakane zasiahne jej dcéra Benji... (TV JOJ)
(viac)Videá (1)
Recenzie (52)
Bolo to s v skutku utrpenie. Snímku som si pozrel len kvôli obľúbenej Saoirse Ronan. Osobne som nemal veľkú chuť na maďarského klamárskeho kúzelníka. Navyše v hlavnej úlohe Catherine Zeta-Jones, ktorú považujem za najväčší herecký omyl Hollywoodu. Svojím výrazom tváre pri hraní proste dokazuje, že nevie hrať. Už začiatok ponúkol asi jej 6 minútové spevácke a tanečné nudné predstavenie, ktoré som si pretočil. Neskôr to bolo zaujímavé aspoň vyobrazením chudobnej doby 20.a 30.rokov minulého storočia, vozovým parkom a kostýmami. Inak to bolo slabé aj ako romantická snímka. Aspoň záver to u mňa vytiahol na slušný priemer, kedy sme sa dozvedeli, že láska to bola falošná a všetko to bol len veľký švindel v podaní matky a jej dcéry. (O čom svedčí aj český a slovenský názov snímky). ()
Snímok,ktorý ostal v tieni/a právom/ vynikajúceho Dokonalého triku a príjemného Iluzionistu. Kvalitné herecké obsadenie a dobré vykreslená atmosféra, sú veľké,ale asi aj jediné klady tohto filmu. Horšie je to so samotným príbehom, v ktorom sa aj divák stáva účastníkom hry, ktorá nie je až taká zaujímavá, ale ani prehľadná. Viem, možno to bol zámer. Je to jeden z tých filmov, pri ktorých si po zhliadnutí poviete: "O čom to vlastne bolo?" Jediná vec ktorá vyzdvihuje tento film z mrakov podpriemeru, je herecký výkon maličkej Saoirse Ronanovej, známej aj z filmu Pokánie. Na svoj vek, neuveriteľne talentovaná a presvedčivá. Ak ju nepoložia hviezdne maniere, bude z nej veľká hviezda. Film 5/10. ()
Malé, skoro televizní drama o posledních dnech života velkého mága Houdiniho. Režisérka do svého filmu angažovala herecké tváře z pomezí první a druhé ligy britské kinematografie a k nim přibrala mladou Saoirse Ronan která se nakonec ukázala jako nejlepší ze zúčastněných. Příběh má svoji myšlenku, romantika dejme tomu funguje, ale stejně je celý film nevýrazný, a mimo nadané Ronan s roztomilým skotským přízvukem jednoduše zapomenutelný. Třetí hvězdička je za ni. Catherine Zeta-Jones mě vyloženě zklamala, pevně věřím že její herecké kvality neleží jenom v umění dobře vypadat před kamerou. ()
Zapnul jsem to lehce před spaním, tehdá, po půlnoci. Co jsem čekal? Že okamžitě usnu. Leč ten večer spát jsem nemohl a Iluzi lásky dokoukal až do konce. Větší sračku před spaním jsem snad ani chytnout nemohl. Houdini se musí otáčet v hrobě a tvůrci by se měli stydět. Harlequin hadr, fakt jo a k tomu s prvoligovejma herci. To bych fakt dost možná radši čuměl z vokna do tmy, než se patlat s touhle srágorou. ()
"Bude sa čarovať, podvádzať i milovať" tvrdí distribútor v anotácii k filmu, kde sa čaruje, podvádza a miluje asi tak ako na besiedke so Santa Klausom v materskej škôlke. Škoda, že v príbehu, ktorý pravdepodobne nadchne najmä čitateľky "harlequinovsky" zabalených a zafarbených príbehov, musel byť zneužitý práve Harry Houdini. Ten chlapík by si zaslúžil celkom iný film. Keby sa chudák nebodaj dožil premiéry tohto Armstrongovho pokusu, určite by z kinosály ušiel už po piatich minútach. A to nielen preto, že ho za života zdobila prezývka "Génius útekov". ()
Reklama