Reklama

Reklama

Letecké katastrofy - Season 22 (2022) (séria)


Dvojitý problém (S22E04)

(epizóda)
  • Česko Dvojí problém (viac)

Let 671 spoločnosti Trans-Air sa 31. marca 1992 pripravoval na vzlet na letisku v Luxemburgu. Kapitán Ingemar Berglund bol mimoriadne skúsený švédsky pilot, ktorý lietal na Boeingu 707 viac ako desať rokov. Kapitán slúžil v armáde a v civilnom živote lietal prevažne na nákladných lietadlách a mal skúsenosti s prevádzkou v Afrike a Európe. Poznal trasy a bol vynikajúcim pilotom. Druhý pilot Martin Emery tiež nebol žiadnym nováčikom, pracoval ako inštruktor a riadiaci letovej prevádzky. Boeing 707 bolo lietadlo s dlhým doletom poháňané štyrmi motormi Pratt & Whitney. Bol to veľmi výkonný a spoľahlivý stroj, ktorý dokázal prepraviť štyridsať až päťdesiat ton nákladu. Pilotom pomáhal letový inžinier Terry Boone. Boeing 707 nebol veľmi dobre vybavený z hľadiska automatizácie, takže letový inžinier sedel pri bočnom paneli za pilotmi a ovládal rôzne systémy ručne. Bol jedným z najlepších na svete spomedzi tých, ktorí lietali na sedemmiestnom lietadle. V ten deň ich čakal sedemhodinový let z Luxemburgu do Kana v Nigérii. Let 671 prevádzkovala novozaložená nigérijská spoločnosť Trans-Air Limited a jej klientom bola spoločnosť Kabo Air Cargo. Spoločnosť vznikla len niekoľko týždňov pred nehodou a zaoberala sa výlučne prepravou zariadení pre ropné polia v Nigérii. Let 671 spoločnosti Kabo sa usadil vo výške 8800 metrov. V lietadle cestovali aj vedúci dopravy a technik údržby. Počasie sa nad Alpami zhoršilo a oblaky dosahovali výšku až desať kilometrov. Lietadlom otriasali turbulencie. Po hodine letu, práve keď dosiahli výšku 10 000 metrov, došlo k obrovskej havárii, po ktorej takmer okamžite nasledovala ďalšia Po hodine letu, práve keď dosiahli výšku desaťtisíc metrov, sa ozvala obrovská rana, po ktorej takmer okamžite nasledovala ďalšia. Lietadlo sa prudko naklonilo doprava a kapitán s vypätím všetkých síl stroj vyrovnal... (TV JOJ)

(viac)

Galéria (6)

Reklama

Reklama