5. apríla 1979. Štyridsaťštyriročný kapitán Harvey Gibson sa práve vrátil z najhoršieho letu svojej kariéry. Jeho výpoveď si vypočul zástupca Federálneho leteckého úradu. Kapitán Gibson, pôvodne letecký akrobat, pracoval pre spoločnosť Trans World Airlines 16 rokov. Palubný inžinier Gary Banks bol v letectve desiaty rok. Posádka mala presne tie skúsenosti, ktoré boli na palube Boingu 727 potrebné. Leteli proti vetru o rýchlosti 180 kilometrov za hodinu. Kapitán sa chcel dostať do vyššej letovej hladiny. Redší vzduch kladie menší odpor, a to sa môže prejaviť vyššou cestovnou rýchlosťou. Dvadsaťsedemročný Mark Moscicky bol vedúcim palubného personálu a v ten deň sa spolu s ďalšími tromi kolegami staral o 82 cestujúcich. Leteli v Boeingu 727 s úzkym trupom a po 45-minútovom meškaní v New Yorku mal let do Minneapolisu trvať tri a pol hodiny. Keď cestujúci dojedli, Moscicki chcel sám večerať. Sotva si sadol, lietadlo sa začalo prudko triasť, a neboli to turbulencie. Lietadlo sa nečakane prudko naklonilo doprava. Kapitán sa pokúsil lietadlo spomaliť, aby ho ľahšie ovládal. Stroj však nereagoval a padal k zemi...
(TV JOJ)
5. apríla 1979. Štyridsaťštyriročný kapitán Harvey Gibson sa práve vrátil z najhoršieho letu svojej kariéry. Jeho výpoveď si vypočul zástupca Federálneho leteckého úradu. Kapitán Gibson, pôvodne letecký akrobat, pracoval pre spoločnosť Trans World Airlines 16 rokov. Palubný inžinier Gary Banks bol v letectve desiaty rok. Posádka mala presne tie skúsenosti, ktoré boli na palube Boingu 727 potrebné. Leteli proti vetru o rýchlosti 180 kilometrov za hodinu. Kapitán sa chcel dostať do vyššej letovej hladiny. Redší vzduch kladie menší odpor, a to sa môže prejaviť vyššou cestovnou rýchlosťou. Dvadsaťsedemročný Mark Moscicky bol vedúcim palubného personálu a v ten deň sa spolu s ďalšími tromi kolegami staral o 82 cestujúcich. Leteli v Boeingu 727 s úzkym trupom a po 45-minútovom meškaní v New Yorku mal let do Minneapolisu trvať tri a pol hodiny. Keď cestujúci dojedli, Moscicki chcel sám večerať. Sotva si sadol, lietadlo sa začalo prudko triasť, a neboli to turbulencie. Lietadlo sa nečakane prudko naklonilo doprava. Kapitán sa pokúsil lietadlo spomaliť, aby ho ľahšie ovládal. Stroj však nereagoval a padal k zemi...
(TV JOJ)
(viac)
4. apríla 1979 sa let 841 spoločnosti Trans World Airlines (TWA) na ceste do Minnesoty dostal do vývrtky a začal padať v špirále. Piloti našťastie opäť získali kontrolu nad strojom a núdzovo pristáli v Detroite bez obetí na životoch. Čo ich dostalo do situácie, v ktorej boli od smrti už len sekundy?
(Arsenal83)