Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film THE TRACEY FRAGMENTS byl natočen na základě stejnojmenné novely Maureen Medved. Jednotlivé obrazy jsou poskládany z více záběrů, které tvoří dynamickou koláž a neustále se mění. V hlavní roli je normální patnáctiletá holka, TRACEY BERKOWITZ (Ellen Page). Tracey hystericky hledá svého bratra Sonnyho, který se ztratil na procházce. Na rozděleném plátně se na přeskáčku objevují jednotlivé události Traceyina života v poslední době. Rodiče, šikana ve škole, útěk, psychiatr, paranoia, lži, fantazie o lásce, násilí... Všechny tyto střípky dávají dohromady tragicky mrazivý celek, kdy Tracey hledá odpuštění. (ČSFD)

(viac)

Recenzie (43)

Des2 

všetky recenzie používateľa

Byla jsem přímo okouzlena experimentální formou. Není pravda, že je zbytečná a nemá smysl - naopak, dodává filmu dynamičnost a přibližuje nám vnímání a pocity hlavní hrdinky. Scénář mi v průběhu přišel trochu slabší a mělký, ale v závěru se všechno nějak vyjasnilo a zjistili jsme třeba, že ani Tracey nebyla v té zácloně oblečena samoúčelně (o vyjevení pravdy o fešákovi ani nemluvě). No, kvůli roztomilé Ellen Page a z úcty k práci střihačů hodnotím Tracey Fragments trochu nekriticky, ale...vždyť říkám, že jsem očarována :) ()

dr.horrible 

všetky recenzie používateľa

Jedna hviezdička za Ellen Page, ktorá bola výborná, ako vždy. A inak nič. Zvyšok filmu je len umelecká onania, nezaujímavá, ako len pokus o indie umenie môže byť. Autorka predlohy (ktorú som mimochodom nečítal) má na svedomí aj scenár, tak neviem, či mala posledné slovo ona, alebo režisér a na koho vlastne hodiť vinu. Tracey Fragments každopádne rozpráva o vážnych témach a snaží sa citovo vydierať, čo sa nedarí, pretože jeho postavy sa stali už v zárodku vlastnými karikatúrami. Napríklad Tracy-na psychiatrička. Prečo ju hrá Julian Richings? Malo to byť Tracy-ne subjektívne vnímanie jej (jeho) postavy? A aký to malo zmysel, keď všetky ostatné tie najnesympatickejšie postavy pod slnkom, videla ako sexi blondíny, alebo štylizovaných francúzskych umelcov? A prečo Lancea, ktorý sa jej ako jediný aspoň pokúšal pomôcť, videla ako alkohlickú, žebrácku trosku? A jej rodičia, tí si nezalúžili ani aby ich postavy mali charakter? Akykoľvek? Veď obidvaja dohromady boli iba súčasťou akejsi divnej slučky, ktorá striedala matkin krik a otcov monotónny hlas, rozprávajúci o zákaze vychádzok. A ten malý, to bol asi najväčší extrém. Tak o túto postavu sme mali mať strach. Jej nám malo byť lúto. Bez znalosti predlohy (a možno aj tak) proste nie je šanca zistiť, či bol ten chlapec naozaj postihnutý, alebo mal znázorňovať len ďalšiu karikatúru - Medvedovej opakovanú civilizačnú paródiu a la nevieme vyvolať pocity, buďme alternatívni. Hanba. A najviac mi vadilo asi to šikanovanie hlavnej hrdinky a všetko to "máš malé kozy" a tak. Oni si vážne myslia, že to takto niekde na svete chodí? Dobre, šikana je a vždy bude, ale takto sa preboha správajú osemročné deti a nie stredoškoláci. A navodzovanie atmosféry? Starý homeless černoch sa smeje v metre. Oproti nemu sedí Tracy a smeje sa tiež. A takto sa to strieda ešte chvíľku a potom vystúpi. Tak táto scéna mala zobrazovať chvíľku šťastia v Tracynom krutom svete. Alebo opak: Tracyni rodičia sú nešťastní a kričia na ňu. Tracy je tiež nešťastná a tiež kričí, ale ako môže podobná scéna fungovať, ak z tej hádky vidíme (počujeme) iba zhruba dve vety? Režisér zo začiatku scény preskakuje automaticky do okamžiku najväčšej vyhrotenosti a vo výsledku je to vlastne rovnako stupídne ako afektované. Roztrieštenosť obrazu bol ešte zaujímavý nápad, ale nakoniec aj tak proste musí zlyhávať, pretože sa ním autor nechal absolútne pohltiť, namiesto aby iba dopĺňal zážitok zo silnej obsahovej stránky. A tou film práve nedisponuje. Áno, v pozadí niečo je, ale nemám nejako chuť riešiť vnútornú rozorvanosť postáv, alebo nejaké existenciálne otázky, keď film bez akejkoľvek súdržnej dejovej linky, v závere predsa len dáva zmysel a pritom neobsahuje jedinú uveriteľnú emóciu. Film s výpovednou hodnotou prasknutého prezervatívu. Pseudoumelecký shit. ()

Reklama

ScarPoul 

všetky recenzie používateľa

Tento film je určení ľudom, ktorých sere život, všetci ľudia okolo, trpia depresiami, stavmi úzkosti, psychickou labilnosťou a celkovo sa považujú za šialencov v tomto až príliš normálnom svete, a tiež mali obdobie kedy sa chceli zabiť a možno že sa o to aj pokúsili ale nakoniec sa s toho dostali. The Tracey Fragments je film zložený z obrazov. Mozaika osudov a pocitov 15 ročného dievčaťa, ktoré ale nepochopíte a ani sa s ním nevcítite. Ale o to vôbec nejde. Vôbec tu nejde o to či tomu budete rozumiete, príbeh ako taký je priveľmi priamočiary a nie veľmi originálny ale spracovanie a preskakovanie medzi scénami robí s toho akúsi odyseu do duše NORMÁLNEHO dievčaťa. Tým nemyslím dievča čo si mysli že JE normálne, a ani žiadnu hlúpu bábiku, ktorá si myslí že dievča by malo mať veľké prsia, veľký výstrih a veľké nechty na rukách nafarbené na červeno. Myslím tím dievča ktoré si nič nemyslí - ono vie. Bruce Mcdonald mál veľa skúseností s filmami a so seriálmi a to mu dopomohlo aby udržal túto fantasmagóriu v celku. Page - o nej sa nemusím rozpisovať - úprimne, dievča ktoré dokáže zahrať na psychiku a neskĺzavá do trápnosti a samoúčelnosti považujem za dokonalú a ona je k tomu ešte aj herečka. S každého rozmozaikovaného políčka doslova srší jej genialita. Preto ona jediná hraje psychicky labilne - teda normálne dievčatá. Vedľajšie postavy sú pre príbeh vedľajšie tak isto ako pre tracey - umocňujú len šialenosť v ktorej sa nachádza. Určite tento film nezažne veľký úspech. A rozhodne mu veľa ľudí nepochopí, lenže moja rada znie ani sa o to nesnažte - len si s toho zoberte to čo v tom nájdete aj keby toho bolo veľmi málo. pretože takýto pravdivý pohľad plný streštených a zmätených emócií dievčenskej duše - okorenené životnými postrehmi a pravdami len tak ľahko nenájdete- po dopozeraní ma opäť chytil stav úzkosti. o tom to je. ()

Marqta 

všetky recenzie používateľa

Po shlédnutí tohohle snímku jsem celkem zmatená. Působí to na mě, jakoby tvůrci přes všechnu tu formu, hudbu, kameru, fragmenty, zamotávání dějových linií a outsiderské povahy filmu už neměli nápad na to, co s tím vším udělat a jak to dát dohromady, aby to dávalo hlubší smysl, nebo alespoň nepůsobilo tak jednoduše. Je sice možné (a celkem i pravděpodobné), že mi i přes moji snahu, soustředit se zrovna na tu část obrazovky, kde se odvíjí dějová linie, něco uniklo. Na mě ale tenhle snímek působil naprosto zmateně a teď tím nemyslím ono rozdělení do fragmentů, ale celkovou povahu snímku. Nejedná se ani o klasický "dějový" film, ani niterní pohled do duše postavy, protože upřímě o Tracey se divák nedozví nic moc, takže mi zbývá teorie, že se jedná o čistě umělecké dílo (nebudu popírat, že v umění se naprosto nevyznám) bez nutnosti přemýšlení o jeho významu. V dohledné době mám ještě chuť se podívat na de-fragmented verzi, což by mi možná mohlo odhalit, nějakou část snímku, která mi v té změti obrázků unikla. Zatím dávám dvě silné hvězdičky i když jsem měla nutkání tam dát i tu třetí za Ellen Page a povedenou hudbu. ----"I don't like the country. Creeps me out. In the country, dead bodies live in swamps, and ditches, and shallow graves. A man dumps the body of a girl in a ditch. The body rotts; Melts into slime. Flowers pop up where the body lies, seeds fly out of the flowers, and a bee sucks the flowers and makes honey. And then the family of the girl buys the honey from the store. And the family eats the girl."---- ()

hirnlego 

všetky recenzie používateľa

Experimentální pohled do nitra tak trochu "jiné" patnáctileté puberťačky. Celkem zajímavé řešení obrazu, rozděleného někdy do pár a jindy do nespočtu okýnek, přičemž velmi často se v každém okně děje něco jiného, případně je některá scéna natočena několika různými způsoby a ty je pak možno vidět souběžně vedle sebe, nad sebou, pod sebou... Rozhodně sympaticky zajímavé dílko, které však přeci jen mohlo být trochu propracovanější i po scénáristické stránce. (3,5*') ()

Galéria (10)

Reklama

Reklama