Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Príbeh baletky Kláry, ktorá hľadá cestu k sebe samej, pohybujúc sa medzi nebom lásky a peklom vášne, aby nakoniec pristála pevne na zemi. Mladá sebavedomá baletka Klára dostáva ponuku tancovať v jednom z najlepších baletných súborov na svete. Ak bude tvrdo trénovať, splní si životný sen. V tomto namáhavom období sa Klára stáva svedkom nevery svojho partnera Tomáša. Ich dlhoročný vzťah sa rozpadá. Zložitá rodinná situácia všetko len komplikuje. Klára si navyše zraní nohu a jej sen sa pomaly rozplýva...V období najväčšej citovej a profesionálnej frustrácie stretáva charizmatického 54-ročného chirurga Rudolfa, ktorému podľahne. Rudolfa opustila manželka Marta a sám vychováva 13-ročnú dcéru Júliu. Klára si s ňou vybuduje úprimný priateľský vzťah. Kariéra pre ňu prestáva byť prioritou. Všetko vyzerá ideálne... Keď sa na scéne objaví Marta, situácia sa náhle mení. Ponížená a sklamaná Klára musí opustiť Rudolfov dom, o ktorom si myslela, že sa stal jej útočiskom. Opätovný návrat do života nie je pre Kláru jednoduchý. Tanečné miesto v baletnom súbore získava jej konkurentka. Zdá sa, že nič už nemôže byť horšie. Do Klárinho života však opäť zasiahne tragická udalosť. Hľadať osobnú identitu a vnútornú silu kráčať za vlastnou víziou šťastia nie je vždy jednoduché. (STV)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (48)

Santino7 

všetky recenzie používateľa

Kanócz vo vode, Kanócz utekajúca pred lístím, Kanócz opäť vo vode... ono umelecké prvky sú v dramatických filmoch fajn, lenže treba ich aj dôstojne zvládnuť. Neviem, či to bolo nevkusom alebo vinou nedostačujúceho rozpočtom, no v tomto prípade sa mi nepáčili vôbec, prišli mi amatérske a tiež zbytočne silené. Vedel by som si to teda predstaviť aj bez týchto akože umeleckých vsuviek, ktoré mali slúžiť ako doplnok k bez tak chabému príbehu. Skutočne, keď sa to tak vezme, celý film je viacmenej o ničom, hlavná idea akoby ani nebola, prípadne je príliš prostá. Podobne sú na tom aj dialógy, ktoré vyznievajú miestami až neuveriteľne prvoplánovo, mohli sa s tým pohrať oveľa, fakt oveľa viac. Dejovo to teda zlyhalo na plnej čiare. Celkovo slabý obsah filmov považujem za problém číslo jeden súčasnej slovenskej kinematografie, ktorá sa žiaľ momentálne nachádza na mŕtvom bode. Chápem, že predražených výpravných trhákov sa zo slovenskej dielne tak skoro nedočkáme (výnimkou možno Jakubisko, lenže jeho snímky v poslednom čase tiež za moc nestoja), no kvalitný film sa dá spraviť aj bez obrovského rozpočtu, príklady sa dajú nájsť po celom svete, ide najmä o zaujímavý nápad. Ten však tunajší filmári akoby už dlhšiu dobu postrádali, česť výnimkám. Ale späť k filmu, prečo dve hviezdičky? Oceňujem snahu, dobre pasujúcu hudbu, z časti aj dostačujúce herecké výkony - až na niektoré výnimky nehercov, Kanócz ako ťahúnka v rámci možností celkom fajn, ušlo to - a s prižmúreným okom aj psychológiu hlavnej postavy, i keď tiež sa na tom dalo popracovať aj viac. Priznávam však, že pokiaľ by nešlo o domáci produkt, pravdepodobne by som až tak zhovievavý nebol. Na jedno pozretie sa to dá, no viac ani omylom. A mimochodom, Wroclavského dabing je po technickej stránke absolútne príšerný, vážne ma to takmer neustále rušilo. 2/5 ()

Ten Druhy 

všetky recenzie používateľa

Nechcem spoilerovať, ale keď si to rozmením na drobné, ukáže sa hodnota. Klára má priateľa staršieho ako jej otec, ktorý má frajerku mladšiu než ona. Klárina matka čaká dieťa... To sú teda bizarné, neprirodzené a na slovenské pomery určite absurdné vzťahy. V rodine sa môžu vyskytnúť jednotlivo, ale v takejto divokej kombinácii? Filmy, v ktorých spí každý s každým sú pre mňa málo dôveryhodné. Herci môžu hrať najlepšie ako vedia, no s telenovelistického základu sa veľa vyťažiť nedá. ()

Reklama

Slarque 

všetky recenzie používateľa

Slovenský film trpí podle všeho podobnými problémy jako český. Jednak je to absence dramaturgie, díky které jsou filmy všelijak rozhárané, a pak práce s product placementem. Tady občas drhnou dialogy, nahá Zuzana Kanócz sice vypadá skvěle, ale stejně už jsem ke konci při těch podvodních záběrech otáčel oči v sloup, a scénář naši Kláru chvíli stíhal sérií nepravděpodobných nehod, aby za chvíli vypadal jako klasická červená knihovna. Škoda, že se režisérka a kameramani musejí babrat s reklamami na auta a pak je šroubovat do celovečerního filmu. Nakonec to z toho trčí jako péra z gauče. :-/ ()

Flego 

všetky recenzie používateľa

Hľadanie samej seba hlavnej predstaviteľky Kláry je zasadený do kompaktného diela, kde sa využívajú klasické postupy pre podobný typ filmu. Vzťah, nevera, rozchod, zopár epizódnych odbočiek, nový vzťah, poučenie. Na začiatku je zvolené rýchlejšie tempo, ale čím ďalej sa Klára zaplieta do životných situácií, tým sa tempo spomalí - a našťastie si ho drží až do konca. Ak si divák zvykne na toto tempo, dokáže lepšie vnímať hrdinkine pocity a nálady. Pekné mi pripadali sekvencie plávania pod vodou, hlavne pokus o vynorenie sa. O to viacej mi pripadali zbytočné scény ( smrť ) a hlavne mentorská scéna s Kornom na záver. To je divák naozaj trubka, že nič nechápe ? Nebo, peklo... zem je pekná metafora Klárinho života a je len na škodu, že sa nedokázal zbaviť zbytočných scén. ()

meave 

všetky recenzie používateľa

V mnohom súhlasím s Ivončou. Dlhá predlhá nuda, ktorá mi navyše podvodnými zábermi zbytočne naznačovala to, čo bolo aj tak povedané. Nedozvedela som sa nič nové a snaha napchať všetky extrémne typy do jednej snímky pôsobila na mňa násilne. Najobyčajnejšia bola snáď Klára - no koľkí sa s ňou dokážu stotožniť? No neviem..ja asi nie. Ja mám štvorky... (práve teraz som dosiahla úroveň cieľového diváka). ()

Galéria (27)

Zaujímavosti (5)

  • Scény pod vodou se ze začátku natáčely v jezeře, ale po nepřízni počasí se musely scény dotáčet v bazéně. (zdeny99)
  • Distribučný slogan k filmu znel: "Môžeš sa utopiť, alebo vyplávať". (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)
  • Film sa natáčal v Bratislave a jej okolí. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)

Reklama

Reklama