Réžia:
Denis VilleneuveScenár:
Aaron GuzikowskiKamera:
Roger DeakinsHudba:
Jóhann JóhannssonHrajú:
Hugh Jackman, Jake Gyllenhaal, Viola Davis, Maria Bello, Terrence Howard, Melissa Leo, Paul Dano, Dylan Minnette, Zoë Soul, Erin Gerasimovich, Kyla-Drew (viac)VOD (5)
Obsahy(2)
Keller Dover (Hugh Jackman) je drsný chlap, ktorý stojí oboma nohami pevne na zemi a len tak niečo ho nedokáže vyviesť z miery. Lenže keď na Deň vďakyvzdania ktosi unesie jeho malú dcérku Annu (Erin Gerasimovich) a jej kamarátku Elizu (Zoë Soul), jeho život, pokoj i vyrovnanosť sa v jedinej sekunde zosypú ako domček z karát! Začne sa horúčkovité pátranie, ktoré vedie mladý, ambiciózny detektív Loki (Jake Gyllenhaal). Nájde sa síce množstvo rôznych, na prvý pohľad sľubných stôp, tie však akoby nikam neviedli... Už i tak dosť zlá situácia sa nebezpečne vyhrotí, keď je Loki nútený jediného podozrivého, duševne zaostalého Alexa Jonesa (Paul Dano), prepustiť pre nedostatok dôkazov na slobodu. Zúfalý Keller sa totiž rozhodne vypátrať pravdu i dcériných únoscov na vlastnú päsť – a toto rozhodnutie ho zavedie na nemilosrdnú cestu pokrútenej spravodlivosti, v ktorej je sám žalobcom, sudcom katom! (TV Markíza)
(viac)Videá (5)
Recenzie (1 816)
Snímek, po němž vám nebude dobře, ale stejnak byste si dali nášup. Atmosférický nářez s řemeslně bezchybnou režií a několika scénami, z kterých emoce doslova tečou proudem. Příběh je navíc tak napínavý a výborně vystavěný, že to nezačne při své dlouhé stopáži nudit ani na chvilku. Po herecké stránce je to navíc naprosto precizní a vůbec bych se nedivil, kdyby si Hugh Jackman již podruhé za sebou vysloužil nějakou tu hereckou nominaci. Ano, pár scénáristických berliček se zde možná najde a ten závěr mohl být také utnut o pár vteřin dříve. Nepamatuju si ale, kdy naposledy mě nějaká kriminálka tak moc pohltila. Naposledy asi Gone, Baby, Gone a že to už je nějaký ten pátek. Prostě špičková a mrazivá podívaná. ()
Je to skvelá kriminálna dráma. Má dosť dobrý príbeh o strate dvoch malých dievčat zo slušných rodín, ktoré počas priateľského stretnutia oboch rodín zmiznú a všetko nasvedčuje tomu, že boli unesené. Jedinou čiastočnou stopou sa stáva karavan a jeho šofér, no skutočný dôkaz stále neexistuje, ale otec jednej z nich urobí všetko preto, aby ju našiel. A prípadu sa ujíma veľmi schopný detektív, lenže plnohodnotné stopy a prípadní podozriví sa hľadajú len ťažko, no ani on sa nevzdá za žiadnu cenu. Spracovanie je ale skutočne vynikajúce, už od samotného začiatku som mal z toho veľmi dobrý pocit a keď sa už čoskoro začne hlavný dej, úplne si ma to získalo. Príbeh síce možno nepôsobí až tak originálne alebo prepracovane, ako u viacerých iných slávnych filmoch tohto žánru, ale to je mi v tomto prípade jedno, keďže je tu množstvo zásadných prvkov, ktoré to s ľahkosťou vynahradia. V ideálnych intervaloch prichádzajú rôzne zaujímavé stopy, ktoré dej trochu posunú, pár zvratov je nečakaných a zároveň skvelých, nájde sa tu viacero perfektných situácií a navyše je to celé podporené skvelou mrazivou atmosférou a vynikajúcimi postavami, hlavne detektív ma veľmi bavil. A tak ma to úplne vtiahlo a až do konca nepustilo, pričom ani táto dĺžka nie je nakoniec ani najmenším problémom, kľudne by som bral aj hodinu navyše, veľmi ma to bavilo. Mimoriadnym plusom je aj to, že žánrová kombinácia vyšla úplne dokonalo. Kriminálna línia je aj v priebehu dosť zaujímavá, ale z celkového pohľadu, kedy už vidno význam jednotlivých stôp, ktoré sa v priebehu objavia je to ešte lepšie, žiadne výhrady nemám ani dramatickej stránke, postavy, ktoré prežívajú toto utrpenie sú výborne podané, pričom majú aj dosť priestoru a bezchybne funguje aj thriller, vydarených napínavých sekvencií je tu dosť. A práve preto mi táto dĺžka ani trochu nevadí, keďže toto nie je len bežná žánrovka, v ktorej by pár postáv riešilo prípad, ale priestor tu majú dva odlišné pohľady na celú situáciu, otec, ktorý koná emocionálne a detektív, ktorý zase racionálne, pričom sa aj ideálne striedajú a prepájajú. Herecké obsadenie je výborné, Hugh Jackman to zahral veľmi dobre, ale viac si ma získal Jake Gyllenhaal ako detektív, ktorý tu má jednu z najlepších kladných postáv tohto žánru vôbec, jeho vytrvalosť a správanie v jednotlivých situáciách sa mi veľmi páčili. Ale žiadnej postave tu nemám čo vytknúť. Réžia a technická stránka sú vynikajúce, skvelá vizuálna stránka, spomínaná atmosféra, funguje napätie a celkom aj emócie, tu som úplne spokojný. Takže som skutočne nadšený, Zmiznutie je pre mňa rozhodne najlepší kriminálny film z americkej produkcie, aký som vôbec videl. 89% ()
║Rozpočet $46miliónov║Tržby USA $61,002,302║Tržby Celosvetovo $122,126,687▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $5,696,995 //počet predaných kusov 208,640║ Tržby za predaj DVD v USA $10,264,422 //počet predaných kusov 577,014║ tak toto som nečakal ani náhodou, máme tu silného konkurenta pre tie najlepšie thrillery ako Sedem, Mlčanie jahniat či Výmena, neznámy režisér Denis Villeneuve bravúrne ovláda príbehovú skladbu a diváka drží neustále v napätí a na pochybách, k tomu tu máme výborne hrajúcich hercov a to detektív s tikom Jake Gyllenhaal a Hugh Jackman ako vynervovaný otec hľadajúci obeť únosu svojho dieťaťa, výborná kamera, vyhrotené scény, nebazíruje to zbytočne na drastickosti ale skôr na dômyselnosti scén tipu filmu Sedem, keď si divák sám musí domyslieť načrtnuté udalosti - zverstvá, taktiež strihová skladba zaujme a neurazí ani tak troška neuzavretý záver filmu /videl v kine: 100%/ __moja recenzia ()
U Villeneuvea platí, že se nad jeho filmy dá remcat o sto a jedné problematické věci; od neopodstatněné délky přes předvídatelnost až po občasné idiotské chování postav. Zároveň o nich však platí, že se zadřou pod kůži a tam si hnijí a hnijí (tý)dny po skončení projekce. Paradoxně tak dojem z nich postupně roste. A to natolik až se po čase zdají být mnohem lepší než se zdály v době projekce. Což není případ Zmizení, které se pod kůži nezadře; respektive zadře, ale pouze atmosférou a ničím jiným. Místo zneklidnění a znepokojení, tak abyste celou cestu z projekce byli jako na trní "zda potomstvo spokojeně spinká v postýlce" a následně ho/ji/je pěkných pár dní drželi za ručičku pevněji "protože co kdyby přeci jen", se dostaví uspokojení nad sice solidní, ale sto a jedním zádrhelem konstantně sráženou fincherovinou. ()
Tak tohle je thriller! Mrazivý, na nervy brnkající, depresivní. Sice má několik jizev v podobě určité kalkulace s náhodami, mnohých nejasností (bedny, bludiště) a jedné vedlejší postavy (Bobby Taylor), ale základ je neotřesitelný. Tím je samozřejmě obsazení - Jackman coby zhrzený otec na pokraji psychických sil a Gyllenhaal jako neúnavný detektiv s drsným tikem ve tváři. Obzvlášť on si krade pro sebe 60% filmu, zbylých čtyřicet nechává Wolverinovskému kolegovi. Atmosféru dotváří chladné počasí (neustále tu sněží nebo prší), naléhavá hudba a pomalu gradující závěr, během něhož ztratíte nehty i na nohou. A delší stopáž tentokrát prospěla. ()
Galéria (77)
Zaujímavosti (42)
- Holly Jones (Melissa Leo), hlavní antagonistka filmu, která unášela děti, se jmenuje stejně jako desetiletá holčička, která byla v roce 2003 v Torontu unesena a zavražděna. (Nick321)
- Detektiv Loki (Jake Gyllenhaal) má na malíčku levé ruky zlatý prsten s vyrytým znakem svobodných zednářů. (bugfoot)
- Scénář tohoto filmu byl roku 2009 uveden v Blacklistu (seznam nejpopulárnějších nenatočených scénářů). (Delock)
Reklama