Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vzostup a pád jedného gangstra. Caesare Enrico Bandella je drobný provinčný zlodej, ktorého všetci volajú Rico. Nevyniká schopnosťami, intelektom ani výzorom, zato jeho ambície sú výnimočné. Chce sa stať veľkým bossom, a to za každú cenu. Spolu s priateľom, hudobníkom Joeom Massarom, sa presťahujú z vidieka do veľkomesta. Tu sa Rico pridá k bande Sama Vettoriho, čoskoro ho vystrieda na čele gangu a podarí sa mu dostať bližšie k šéfovi podvetia Petovi Montanovi. Ricova ctižiadosť stále rastie a preto si vyslúži prezývku Malý Cézar. Aby získal v mafiánskej komunite rešpekt, nezastaví sa ani pred vraždou policajta. Jeho túžba po moci je taká silná, že si dokonca znepriatelí i okolie a aj vlastní kumpáni sa od neho postupne odvracajú. Začína sa hon na Malého Cézara a je len otázkou času, kedy padne do policajnej pasce. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (43)

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Z trojice tých najznámejších gangsteriek 30. rokov Zjazvená tvár, Verejný nepriateľ a Malý cézar je ten posledne menovaný rohodne najslabší. Ale je aj najstarší a tým pádom pokladá základy a kreslí pôdorysy príbehom, ktoré pretrvávajú dodnes či už ako overené klasiky, alebo ako novinky v kinách. Edward Robinson je správny sliz, ktorému by ste neverili ani zbraň pod kabátom, ale to je to jediné, čím si môžete byť u neho istí. Lenže stále to nie je Paul Muni, stále sú dialógy slabšie, ako v spomínaných snímkach a stále je oproti nim tempo slabšie. Máme tu však prelínačky pri prepadoch, natočených formou filmových skratiek, čo bola asi v novom žánri žhavá novinka, takže pokiaľ sa budete na Malého Cézara pozerať optikou diváka, tešiaceho sa zo spoznávania dejín kinematografie, môžete byť spokojní. ()

Flego 

všetky recenzie používateľa

Gangsterka, ktorá predurčila priebeh na sto rokov. Práve preto točiť podobné filmy je to len otázkou štýlu a pohľadu. Počet zabitých je nepodstatný, dôležitejší je spôsob natočenia podsvetia ako takého. Malý Cézar je priekopníkom vo svojom žánri a som rád, že existujú tvorcovia, ktorí ho dokázali prekonať. A film samotný ? Fajn. ()

Reklama

Mol 

všetky recenzie používateľa

WE'RE IN LOVE WITH ONE ANOTHER. DON'T THAT MEAN NOTHING? NOTHING! LESS THAN NOTHING! LOVE! SOFT STUFF!! Caesar Enrico Bandello byl největší tvrďák z celého města, ale měl svou slabinu a to bylo jeho přátelství s Joe Massara. Herci jsou ve filmu brutálně sympatičtí, ať už je to Otero, Tony nebo Joe. Dokonce bych se do Olgy snad i zamiloval, kdyby to nebyla bonzačka (double crossing yellow). OLGA, YOU CAN'T GO BACK ON A GANG!!! ()

MikO_NR_1909 

všetky recenzie používateľa

Jeden z otcov žánru. Oproti Public enemy nejde o strihaný sled rôznych scénok zo života vagabundov ani o polovične previazané puto s "rodinnou hierarchiou" ale o bezprostrednú a rovnako drsňácku výpoveď. Aj charakterovo uvidíte omnoho viac než by sa zdalo. Celé to ťahá (ako obvykle) strhujúci výkon G. Robinsona, ktorý v mojich očiach býva dominantnejším hercom vo svojich úlohách než Cagney. V období tesne po prohibičných zverstvách a vysoko cenzurovanej filmovej kritiky, Little Caesar má určite čo ponúknuť. A to aj bez väčšieho využitia hudby (ako v ostatných dobových filmoch). ()

Exkvizitor 

všetky recenzie používateľa

První moderní gangsterka, která založila celý nový žánr - to je Malý Caesar. Film je samozřejmě za ta léta notně olezlý patinou, ale třeba vynikající herecký výkon Edwarda G. Robinsona v hlavní roli stále stojí za pozornost - myslím, že určitě inspiroval aspoň Joa Pesciho v jeho četných mafiánských rolích. Jinak veškeré nápady, v tomto snímku v době jeho vzniku působící novátorsky, už byly pochopitelně tisíckrát použité jinde - bylo by ale nefér nařknout z neoriginality Malého Caesara. ()

Galéria (30)

Zaujímavosti (7)

  • Přes obrovský úspěch filmu autor knihy, W.R. Burnett zuřil, že nebyli obsazeni žádní skuteční italové. (Monco)
  • Režisér filmu původně do hlavní role nechtěl Edward G. Robinsona, ale Clarka Gabla. (Monco)
  • Fráze "Mother of mercy, is this the end of Rico?" se umístila na 73. místě žebříčku citací sestaveného Americkým filmovým institutem. (Monco)

Reklama

Reklama