Réžia:
Edmond Ho-cheung PangScenár:
Edmond Ho-cheung PangHudba:
Peter KamHrajú:
Jacky Cai, Louis Koo, Eric Tsang, Gigi Leung, Miriam Yeung, Man-tat Ng, Chapman To, Shawn Yue, Dada Chan, Tats Lau, Carrie Ng, Matt Chow, Derek Kwok (viac)Obsahy(1)
Prichytili ste sa niekedy pri myšlienke, že máte snáď tú najšibnutejšiu rodinu na svete? Tak sa na to pozrime: sprievodkyňa Ching je vydatá za lekára Cheunga, ktorý ju nadovšetko miluje a podvádza so sestričkou. Jej brat Tao prednáša o cestách k úspechu (muži potrebujú peniaze, ženy krásu), má za manželku vychytenú, ale už „starnúcu", modelku a dcérku, ktorej nepovie inak ako „Prasiatko". Malá Chloe je totiž úplný opak svojich krásnych rodičov. Otec rodiny je majstrom pohrebných obradov, čo by bolo úplne v poriadku, keby jeho priateľka nebola hosteska v karaoke bare. Aberdeen sa dotýka širokého spektra nielen rodinných problémov a vzťahov, ale aj otázok posadnutosti krásou, či úlohy ženy a muža v spoločnosti. Áno, nesie sa v „dospelejšom" duchu než Láska na dva ťahy či Láska na dve mestá, avšak zvláda to s rovnakou ľahkosťou, vtipom a malou dávkou cynizmu. Občas totiž na to, aby sa veci (po)riešili, stačí jednoducho chcieť. Alebo nevybuchnutá bomba z 2. svetovej vojny, vyplavená veľryba a jeden smútočný obrad. Tá bomba a veľryba sa v Hongkongu naozaj stali. (Art Film Fest)
(viac)Videá (1)
Recenzie (3)
Ho-Cheung Pang predstavuje veľmi osviežujúci rodinný film/drámu, ktorá s rovnakou gráciou ako jeho romantické komédie predstavuje citlivý a komplexný pohľad na život rozdielnych členov rodiny. Funkčné po všetkých stránkach a na informácie bohaté, čo je pri hodine a pol naozaj prekvapujúce. Potešia šteky dvorných Pangových hercov, ale aj samostatné epizódky fungujúce aj ako jednotlivé časti a aj v rámci celku. Formálne Pang znova experimentuje. Maketa mesta, farebnosť interiérov aj exteriérov pôsobiaca kontrastne k všedným a smutným životom hlavných predstaviteľov. Kontrastov je tam veľa ale každý je podaný citlivo. Snímanie plavkyne rozdeleným obrazom(jeden je pod hladinou, druhý nad), zase pojednáva o rozpoltenosti. Každá postáv sa môže vybrať akoukoľvek cestou. Mnohý z nich sa vyberú tou nesprávnou. Alebo aspoň začnú. Ale súhra na konci spolu so záchranou veľryby vytvára podnetnú katarziu. Nič sa nevyrieši ale pritom sa zmení všetko. A ešte k tomu veľmi pozitívne. Pre mňa naozaj prvotriedna ukážka žánrovej filmárčiny, ktorá žáner ešte k tomu posúva ďalej a mimo výrazných rozprávačských postupov je aj značne ironická. ()
(Art Film Fest - Kino Prameň - Teplice - 24.6.2014) ()
[AFF 2014] Pang Ho-Cheung potešil. Univerzálny mozaikovitý príbeh o jednej rodine zo známej hongkongskej štvrte v spleti klamstiev, amorality a tieňov minulosti si prostredníctvom zaujímavých postáv a motívov našiel cestu do môjho diváckeho srdca. Satiricko-kritický podtón, jemný humor a odkazy na modernú popkultúrne založenú spoločnosť strieda hra s duchovnom, surreálnosťou a vizuálom - úžasné farby, práca s rozostrením, krásny model nočného mesta, jedno auto a snová scéna milo parodujúca Godzillu. Postranné motívy (nevybuchnutá bomba) boli zaujímavé, ale vyplavená veľryba a chameleón mohli dostať viac priestoru :-) Výborná hudba, niekoľko scén dokonalých. 80% ()
Galéria (51)
Fotka © Bravos Pictures
Reklama