Réžia:
James FrancoScenár:
Matt RagerKamera:
Bruce Thierry CheungHudba:
Volker BertelmannHrajú:
James Franco, Nat Wolff, Vincent D'Onofrio, Selena Gomez, Ahna O'Reilly, Lio Tipton, Jack Kehler, Scott Haze, Sam Shepard, Robert Duvall, Ed Harris, John Savage (viac)VOD (1)
Obsahy(2)
Na vrchole Veľkej hospodárskej krízy bola v USA štvrtina obyvateľstva bez práce. Zo zúfalstva pracovali kdekoľvek a za ťažkú drinu si nechali platiť smiešne výplaty, z ktorých nemali šancu vyžiť. Zo strachu, že stratia aj to, čo majú, sa báli ozvať. Medzi sezónnych zberačov ovocia prichádzajú dvaja aktivisti, aby ich povzbudili k odporu. Ostrieľaný agitátor Mac (James Franco) a nováčik Jim (Nat Wolff) ich chcú presvedčiť, aby bojovali za spravodlivé mzdy a lepšie pracovné podmienky. Bohatí majitelia fariem však nechcú pristúpiť na žiadne požiadavky robotníkov, a už čoskoro dôjde ku krvavým zrážkam s ochrankou a políciou. (TV JOJ)
(viac)Videá (2)
Recenzie (15)
Ťažký príbeh z ťažkého obdobia. A to celé sa len začalo ako „protest“ za lepšie podmienky a za to, čo by jednoduchý pracujúci človek spravodlivo mal dostať. Prekvapivo vyrovnaný výkon od S. Gomez. J. Franco ako herec a režisér – osobne som celkom spokojný. Osobné hodnotenie: 73% (*) ()
Po filme "Why Him?" si Franco strihol spoluprácu s Cranstonom znova. Hoci Bryan sa mihne len na minútku-dve. Tentokrát však nejde o komédiu, ale o vážnu historickú tému, o boj, ktorý si vyžiadal sebazaprenie a odhodlanie v podmienkach, kde to bolo veľmi náročné. A zmenil naozaj veľa. Oceňujem tiež vhodný výber hudby, verne zobrazené prostredie i kostýmy. ()
Francúzi majú svoju veľkú revolúciu, Rusi tiež a dokonca aj strnulí Briti sa už o nejaký ten prevrat úspešne pokúsili. A čo je amonárod niečo menej? Povedal si Franco a stvoril jabĺčkovú revolúciu. Postavil sa za i pred kameru. Vybavil sa ansáblom špičkových hercov, ktorí majú už čo to odslúžené, zaštítil sa ikonou Steinbecka, privolal na pomoc aj absolútnu neherečku Selenu, ktorá to dokazovala v každom zábere. Jej úloha bola iná - prilákala množstvo násťročných. V takom prípade účel svedčí prostriedky a dá sa opomenúť, že jej gestika, mimika a intonácia zostávajú na rovnakom bode počas celého filmu a teda nielen ako speváčka, ale aj ako herečka stojí za hovno. Tak v čom bol skutočne problém? Hlavne to bolo chaotické, akože poďme robiť hlavne revolúciu, nie je podstatné čím, s kým, za čo a ani ako. Franco, ktorý vedie bandu komunistov to má hocičo, len nie premyslené. A to nielen ako postava, ale, bohužiaľ, aj ako režisér. A tak tam všetci iba postávajú, fajčia, pozerajú doblba a občas, ten kto si práve vyskočí na stôl, kričí nejaké strašne kúúl revolučné reči. Plytké, nudné, povrchné a enormne sa snažiace o vyvolanie emócie. Jednoducho také typicky americké. ()
Neznám Steinbeckovu předlohu, ale film působí, že zůstává na půli cesty - chybí mu skutečná dramatičnost a jednání některých ženských postav je prapodivné a neukotvené v ději...Nemluvě o tom, že snímek končí přesně v momentě, kdy události teprve naberou spád a jednotlivé osudy se tak vůbec neuzavřou... ()
Podzimní sady obsypané rudými jablky a modrofialovými švestkami by byly skvělou kulisou pro romanci. Jenomže když to napsal Steinbeck, tak se velká idyla čekat nedá. Snímek není špatný, ale režie je spíš rutinní než invenční a postavám se nějak nedaří vyloupnout se z té historické fresky a zaujmout svou lidskostí. Možná je to už předlohou, Mac v podání Jamese Franca je sice silná postava, ale evidentně se zajímá jen o ideologii, nikoliv o lidi, kterým by měla vylepšit život. Naopak, česáče používá jako šachové figurky a bez váhání je obětuje svému abstraktnímu cíli. A to je sakra nebezpečná vlastnost a sakra nebezpečný člověk. Přesně takoví totiž rozpoutávají genocidy. SHRNUTÍ: Jak bylo před sto lety těžké říct si o zvýšení platu. ()
Reklama