Reklama

Reklama

Smrť Ľudovíta XIV.

(festivalový názov)
  • Česko Smrt Ludvíka XIV. (festivalový názov) (viac)
Trailer 2

Obsahy(1)

V jednom z najvýznamnejších a najmajstrovskejších diel kinematografie sa obrazoborec stretáva s obrazom. Vo filme Smrť Ľudovíta XIV. vizionársky katalánsky filmár a umelec Albert Serra výborne obsadil legendu francúzskej novej vlny Jeana-Pierra Léauda do úlohy starnúceho Kráľa Slnko na sklonku života. Je to úchvatný dobový film, osvetlený sviečkami, ktorý sa zväčša odohráva v Ľudovítovej versaillskej komnate v auguste 1715, keď kráľ trpí pokročilým štádiom gangrény. Monarchovo utrpenie a pomalá smrť pripomínajú divadlo odohrávajúce sa pred očami publika zloženého zo suity služobníctva, lekárov a Ľudovítových verných psov; či si už skúša klobúk, hryzie keksík, alebo sŕka sladké víno, je každý pokus či gesto chorého kráľa pod drobnohľadom úzkostlivých pozorovateľov, hľadajúcich akékoľvek známky nepravdepodobného uzdravenia. (MFFK Febiofest)

(viac)

Videá (3)

Trailer 2

Recenzie (14)

liborek_ 

všetky recenzie používateľa

Velký film, jenž zprostředkovává velké dějiny skrze bohatost těch nejmenších detailů. Serra přišel s novým pohledem, jak dělat historický film, aniž by nás zahltil faktografií a přitom byl maximálně přesvědčivý i esteticky povznášející. Dokonalý Jean-Pierre Léaud jako Král Slunce v posledních týdnech života; krásná šerosvitová kamera čarující živé obrazy, od nichž nelze odtrhnout oči. Svou formou sice film vyžaduje vyšší divácké nároky, které jsou však odměněny výjimečným zážitkem a pocitem, že jste součástí scény. ()

Reklama

ancientone 

všetky recenzie používateľa

Ak by som mal nájsť aspoň jednu paralelu k tvorbe Alberta Serru, napadol by ma len ďalší (pre mnohých obdobne neprekúsnuteľný) solitér európskeho artového filmu - Bruno Dumont a jeho film Ospalá zátoka.__ Nálady vo festivalovom publiku vyvolávajú zhruba rovnaké - väčšina ľudí pri filmoch trpí, nechápe, odmieta, odchádza, nadáva, na konci ostane len zlomok z pôvodného zaplnenia sály. __ Dumont aj Serra sa vyžívajú v riedkom distribuovaní informácií, banálnych prehovoroch postáv, vyprázdnených záberoch, v úžasne dotiahnutom observačnom štýle a štylizovaní záberov po vzore malieb zo 17. a 18. storočia. __ Diela oboch autorov navyše neskrývajú silný ľavičiarsky podtón. Akurát Serrovo divácke trýzniteľstvo, vyžívanie sa v statike a nemohúcej strnulosti (ktorá tu úžasne simuluje zdravotný stav hlavnej postavy) sa u Dumonta zamieňa s vášňou pre retardovanú výstavbu situácií a silný slapstickový odér.viac na: http://25fps.cz/2017/smrt-ludvika-xiv/ (lebo v úmornosti je rozkoš) ()

Soldier_666 

všetky recenzie používateľa

Snímek bravurně zobrazuje posledních několik dní Ludvíka XIV. Bohužel to je i jediné téma a dá se tudíž říct že se vleče smrtelně pomalu, na druhou stranu chvílemi jsem měl pocit jako bych přihlížel skonu krále z bezprostřední blízkosti, takovou zde mají moc kostýmy a herecké výkony. Komu nevadí potemnělá nálada může si klidně přidat k hodnocení onu pátou hvězdu. Musím říct že i přes dlouhou stopáž jsem po shlédnutí měl pocit určité vyrovnanosti a klidu, což je veliké plus, za mě to ale na pět hvězd není. ()

Biopler 

všetky recenzie používateľa

Pomalý dej, ktorý sa mení v nudu, zišlo by sa to ešte prestrihať a teda skrátiť, ale čo sa dá čakať vo filme o umieraní najväčšieho francúzskeho kráľa? Nakrútiť umieranie nie je ľahká vec a vyžaduje si veľa trprezlivosti od diváka pri sledovaní. Ide o celkový dojem, o zážitok, kde si treba len a len vychutnávať bravúrne herectvo Léauda, ktorý umierajúceho kráľa stvárnil tak, že som sa fakt ocitol akoby aj ja, čoby len divák, pri jeho smrteľnej posteli. Treba vychutnávať i Serrovu réžiu, atmosféru sviečok a zvlášť kompozíciu vo viacerých záberoch keďže sa zväčša ocitáme v jednej izbe. ()

Galéria (15)

Reklama

Reklama