Réžia:
Greta GerwigScenár:
Greta GerwigKamera:
Yorick Le SauxHudba:
Alexandre DesplatHrajú:
Saoirse Ronan, Emma Watson, Florence Pugh, Eliza Scanlen, Laura Dern, Timothée Chalamet, Tracy Letts, Bob Odenkirk, James Norton, Louis Garrel (viac)VOD (4)
Obsahy(1)
Jo, Meg, Amy a Beth sú štyri dospievajúce sestry, ktoré snáď ani nemôžu byť viac odlišné. Ich otec bojuje vo vojne, preto žijú len s matkou a napriek tomu, že ich život je ťažký, tieto „malé ženy“ nestrácajú nádej ani chuť žiť najlepšie, ako vedia, no hlavne – po svojom. (Itafilm)
Videá (1)
Recenzie (364)
Veľmi kvalitné kostýmy a veľmi kvalitné herečky. Za mňa dávam hlas Florence Pugh, tá podľa mňa rastie prudko hore, svoj talent dokazuje stále častejšie. Tento príbeh od Alcottovej sme tu už mali veľakrát, všetko vo vysoko hodnotených číslach. Čo môže povedť ten istý príbeh po niekoľkýkrát? Môžeme len porovnávať a táto verzia naozaj obstojí v porovnaní s akoukoľvek inou. Stále sa ale neviem dostať na chuť tomu románu akoby z dielne Jane Austen (hoci dramatickejšom), ten príbeh je silný a predsa ma nezasiahol. Ženy budú hodnotiť podstatne vyššie. ()
Chronologická roztrieštenosť tohto filmu je pre mňa nepochopiteľná. Naozaj asi nikdy nepochopím, prečo tvorcovia siahli po takto nelineárne rozprávanom príbehu. Zabili tým hneď niekoľko strašne silných scén a momentov. Namiesto toho, aby ste si ich užívali, stále sa strácate a hľadáte a pýtate sa, či táto scéna sa odohráva po tej, ktorú sme videli predtým, alebo pred ňou. Inak je to fajn, ale práve kvôli tomuto sa mi táto verzia určite nepáčila až tak, ako verzia z roku 1994 s Winonou Ryder a Susan Sarandon. Meryl Streep je skvelá, ale je tu ledva 10 minút. Najlepšie to zahrala Saoirse Ronan (bolo to asi prvýkrát, čo sa mi v niečom fakt páčila) a fantastická Laura Dern (u ktorej fakt nerozumiem, prečo nebola za túto úžasne podpornú rolu nominovaná na Oscara, kým za nedôležitú úlohu rozvodovej právničky v tom istom roku v Manželskej histórii nielenže nominovaná bola, ale dokonca jej dali Oscara). Je to dosť dlhé a v strede som sa začal hrozne nudiť (tu som uvažoval dokonca nad tým, že tomu dám len 2*), našťastie to má skvelý koniec, takže tie 3* si to azda zaslúži. ()
Některý témata, předlohy a filmový adapatace halt prostě víc prožívám. A Greta Gerwig to vzala za ten můj správnej souznící konec. Jako jo, poplakala jsem si, prosmála jsem se a hlavně: zase sem se tam našla (trapas, no!). A je mi zcela volný, že Jane A. tu dostává nakládačku a je vysosaná na max. 80% ()
Nová adaptácia tejto známej knižky, proste v dnešnej dobe vzniknúť musela. Bolo to nevyhnuteľné. Rúcajú sa bariéry, či už spravodlivo, alebo nie. A tento námet do dnešnej doby pasuje. Neviem ako k téme pristupovali predchádzajúce verzie tohto príbehu a ani neviem akým štýlom bola napísaný samotný román, ale myslím, že je tu až príliš cítiť cielenú angažovanosť, proste agitka, ktorá smeruje len jedným smerom. A je to škoda, pretože snímok je natočený zručne, má mnoho režijne skvelo spracovaných scén a samotný vizuál je trefný. No ale, čo už, doba si žiada niečo, čo musí byť proste preferované, a to len jedincami, aby sa ostatné miliardy divákov sledovali ich PR. ()
Takto sa udržiava klasika pri živote. Nejde len o román ale aj o žáner dobovej kostýmovky. Greta Gerwig nekonzervuje štýl, ale náležite ho modernizuje (fantastické rozhodnutie vyrozprávať príbeh nelineárne) a to bez toho aby žáner stratil svoj šarm. K tomu pravdaže patrí famózny casting (Saoirse Ronan je najzaujímavejšia herečka generácie) a skvelá hudba Alexandra Desplata. Síce nie som cieľovka a občas sa film trochu tiahol, tlieskam odvahe ísť do toho a nenechať sa strhnúť tendenčnou modernizáciou. ()
Galéria (153)
Zaujímavosti (25)
- Kostymérka Jacqueline Durran vytvořila několik duplicitních kostýmů pro Jo (Saoirse Ronan) a Laurieho (Timothée Chalamet), aby to vypadalo, že postavy sdílejí oblečení. (oli009)
- Na plese tančí Laurie (Timothée Chalamet) s Jo (Saoirse Ronan) za okny za zvuku tónů třetí věty Amerického kvartetu od Antonína Dvořáka. Ten byl však napsán až v roce 1893, zatímco autobiografický román „Malé ženy“ vznikl už v roce 1868 a samotná autorka zemřela už v roce 1888. (Thanoris)
- Film Malé ženy z roku 2019, zadaptovaný podle románu Louisy May Alcott, je dosud jedenáctou filmovou variací tohoto příběhu a dalším počinem nejen v kinematografii. Bývá i často uváděný na divadelních prknech. Do roku 2019 bylo podle románu „Malé ženy“ zfilmováno 8 celovečerních i televizních filmů a navíc byly vytvořeny i dva TV seriály. První dílo bylo zvěčněné na filmovém pásku dokonce již v roce 1918. (Sidonka)
Reklama