Réžia:
Anthony MannScenár:
John C. HigginsKamera:
John AltonHudba:
Paul SawtellHrajú:
Dennis O'Keefe, Alfred Ryder, Wallace Ford, June Lockhart, Charles McGraw, John Newland, Jane Randolph, Keefe Brasselle, Frank Ferguson, Robert B. Williams (viac)Obsahy(1)
Americkí agenti Dennis O'Brien (Dennis O'Keefe) a Tony Genaro (Alfred Ryder) sa snažia infiltrovať medzi peňazokazcov, ktorí disponujú kvalitným bankovkovým papierom. Pravdepodobne založené na skutočných prípadoch falšovania amerických dolárov... (matriosa)
Recenzie (9)
Ďalší z noirov, ktoré propagujú skvelé organizácie bojujúce proti zločinu v USA. Tieto filmy fakt neznášam, nech už ich zámer bol ktovieako ušľachtilý, propaganda je propaganda a ten sprievodný všetko vysvetľujúci voiceover je des a hruza. Ale inak je príbeh celkom fajn, keby ho natočili bez týchto neduhov, tak by išlo o fakt kvalitný a napínavý noir. Takto len priemer. ()
Krimi pojatá jako sonda do vyšetřování agentů finančáku v utajení, jak postupně penetrují zločineckou síť padělání peněz. Zhruba prvních 20 minut docela dobře naladí, blýskne se pár atraktivních lokací jako Club Trinidad a zaplivaný zadní uličky, jenže než by došlo na kýžený efekt, bohužel to přejde v nepoutavý, suchý a nudný procedurální průměr. Kde chyběla (mimojiné) opravdová star a charisma. Čili dost opak Mannova Thunder Bay a nebo Raw Deal. ()
Mylujem zaner film noir a vacsinou sa mne noiry spajaju s detektivkami. Tuna ide vsak o tematiku penazokazectva, co ma fascinuje maximalne. Anthony Mann natocil spustu kvalitnych filmov ako Spartacus 1960, Cid 1961 alebo aj Zatocina Reky , a tento noi je suverenne jeden z tych lepsaich z jeho filmovej produkcie, dialogy su vycibrene, kulisy na urovni. Hercov som velmi nepoznal, ale herecke vykony su na urovni . 87 % ()
Mnou dlho odkladaný „valutový noir“ kvôli obave z nálepky „doku-noir“ a opäť raz zbytočne. Po úvodných krátkych doku-vstupoch s „Božím“ voice-overom prichádza skvelo štylizovaná scéna zabitia na nočnej ulici a štylizácia vďaka Altonovej kamere pokračuje a prináša sofistikovanú prácu s lampami, zrkadlami a odrazmi v rôznych plochách (výklad obchodu, mláka). Príbeh infiltrácie agentov do gangu falšovateľov je tiež v rámci možností tejto škatuľky zaujímavý a vďaka Dennisovi aj neraz vtipný. PS: potešila koláž, v ktorej hrdina namiesto zástupov barov chodí po tureckých kúpeľoch plných pary :) ()
Polodokumentárna čiernobiela krimi dráma stará takmer 70 rokov nie je síce niečim, po čom celý rok túžim, aby som to dostal na Vianoce, ale... Ale som milo prekvapený ako sa režisér Anthony Mann s výdatnou pomocou kameramana Johna Altona popasoval s malým rozpočtom a dvomi základnými farbami. Výsledkom je znepokojujúca hra svetiel a tieňov, ktorá vrcholí predovšetkým v scéne vraždy v parných kúpeľoch. Práve táto vynikajúca kamera posuva tento čisto propagačný film namierený proti falšovaniu peňazí (Odpoveď tajného policajta žene, keď jej berie falošnú 10 dolárovku bez náhrady škody je príznačná, -mali by ste si všetci všímať, aké peniaze beriete do rúk) kvalitatívne vyššie ako patrí. Tempo deja je trochu pomalšie, ale scenárista ho vystaval na vcelku pevných základoch, nie na piesku, ako je to zvykom pri dnešných filmoch. Jediné, čo mi dosť citeľne vadilo, bola osoba rozprávača, ktorá si na môj vkus na plátne ujímala slova pričasto a kradla pre seba viac času ako by to bolo zdravé. PS. možno SPOILER: Jeden z agentov sa pousmial pri indícii, že kvalitný papier na bankovky je dovážaný z Číny, keby videl čo sa dnes stamadiaľ všetko dováža, už by mu tak do smiechu nebolo... ()
Galéria (14)
Fotka © Eagle-Lion Films
Zaujímavosti (4)
- Loď, ktorá hrá v závere filmu veľmi dôležitú úlohu, je uvádzaná ako Higgins. John C. Higgins je scenáristom tohto filmu. (beso74)
- Ako rozprávač v tomto filme je veľmi často chybne uvádzaný Reed Hadley, skutočným rozprávačom tu však je Gayne Whitman. (beso74)
- Film, ktorý odštartoval sériu noirových detektívok u nezávislej spoločnosťou Eagle Lion Films. (beso74)
Reklama