Reklama

Reklama

VOD (1)

Bývalý špičkový matador Diego Montes vede v Madridu školu pro toreadory. Zabíjení v aréně mu chybí, tak moc, že tuto posedlost a vášeň obrací do vztahu k ženám. Diegův žák Ángel (Antonio Banderas) je citlivá duše vychovávaná matkou, náboženskou fanatičkou. Aby dokázal svému učiteli mužnost, pokusí se Ángel znásilnit Diegovu snoubenku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (55)

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Štyři vraždy stačí, drahoušku po španielsky. Kde ten Almodovar na takéto šialené nápady prichádza. Teda pokiaľ sa zrovna neocitáme v lietadle, ale tam už hrala veľkú úlohu asi senilita. Každá postava dostáva v Matadorovi dostatočný priestor a to sa ešte občas stane, že sa niekdo na dlhšiu chvíľu vyparí. Ale Pedro má s každým svoje plány. Mal som pocit, že tu všetko do seba krásne zapadá, že je to premyslené a zároveň úplne uhodené. A tak to má byť. Podobný film? Povedzme že Cronenbergov Crash. ()

danoo 

všetky recenzie používateľa

Film o sexe, smrti a náboženstve. Táto veta všetko povie, ale nič nevyrieši. Ponúkam preto vlastnú interpretáciu. Pre predporozumenie treba mať na pamäti, že Almodóvar väčšinou skúma účinky frankistického fundamentalizmu a machismu na život svojich postáv po „oslobodení“; tieto prezentuje ako absolútne narušených jedincov, vždy sa ich však snaží pochopiť. O čo konkrétne ide? Vraždiaci toreador Diego spozná svoju nasledovníčku, advokátku Mariu. Oba nemôžu žiť bez neustáleho spájania sexu a smrti, čo nie je nič iné ako prejav zdegenerovaného machismu. Ich osudy sa točia okolo Angela (Antonia Banderasa), ktorý trpí pocitmi viny kvôli rozpoltenosti medzi matkinou vierou a posadnutosťou býčimi zápasmi. Táto schizofénia u neho vyvolala zvláštnu senzibilnosť na vraždy, ktoré Diego a Mária páchajú. Sám je len neskúsený mladík zápalisto sa snažiaci dospieť. V Matadorovi je toho oveľa viac a jediné, čo sa s ním dá robiť je pozerať ho. Nebyť trochu nešikovného stvárnenia, mohlo ísť o jeden z režisérových vrcholov. ()

Reklama

Skip 

všetky recenzie používateľa

Film o vášni a posedlosti smrtí, která jediná dokáže těm podivným protagonistům onoho příběhu přinést uspokojení v jejich vnitřní touze po dokonalém spojení. V reálném životě je to něco zcela zvráceného, ale v tomto filmu to prostě nějak funguje. Pro mě jeden z nejlepších raných Almodóvarových filmů. ()

murakamigirl 

všetky recenzie používateľa

Provokatívny, no predovšetkým svieži a svojsky zábavný šibal Almodóvar v perfektnej kondičke. Ako inak, štipľavý žánrový guláš- od drámy, krimi cez melodrámu, psychologický film, komédiu či divadelnú tragédiu a ďalšie žánre, čo existujú a Almodóvar s večným apetítom ich načína, a čo presahujú môj mladý rámec poznania :). Pritom to má citeľný mýtický podtón : hlavný hrdina- slávny matador = heroická postava, so smrťou spätá ex- povolaním matadora i svojím vlastným prirodzením, po ďalšie- všadeprítomný motív zápasu. Niektoré zábery zas navodzujú dojem rozprávkovosti, čo bude nepochybne súvisieť s nadprirodzenými linkami Matadora. Áno, takéto divné hybridy neprodukuje hocikto, zato zaručene pán Almodóvar. Korida ako búrlivá metafora vzťahu. Opakovaná zámena mužských a ženských rolí: Diego vs. Maria- býk vs. matador- raz dráždi jeden , v zápätí je dráždený, ešte aj v poslednej spoločnej scéne sa role premenia... Pekné vzťahové trojuholníky: 1. Ángel- Diego- Maria: Ángel- precitlivený, správa sa iracionálne, obeť- poznačený ťažkou autoritatívnou výchovou bigotnje matky, dobrák- za prečin cíti vinu, Diego a Maria- chladnokrvní zločinci vraždiaci pre nič len rozkoš, vzrušenie, inteligentní, analytickí (kontrast), 2. Eva- Diego- Maria: Eva- vrúcne milujúca, predstavuje životodarný cit, Maria- zobrazuje chladnú, cieľavedomú vášeň, navyše skazonosnú, obe sú však ochotné obetovať pre Diega čokoľvek a necítia strach. Motívy nadprirodzenosti- fatálnosť ich vzťahu, a zároveň ich osobností, Ángelovo jasnovidectvo, kvetinárkino veštenie... Štylizované dialógy: chuťovka 1: „Prestať zabíjať bolo pre mňa ako prestať žiť.“ „Vy muži si myslíte, že zabíjanie je zločin. My ženy sa na to tak nedívame. Preto každý vrah má v sebe niečo ženské.“ „A každá vrahyňa niečo mužské.“ chuťovka 2: „Odkedy som ťa stretol, nemôžem spať.“ „Ani ja nemôžem spávať.“ „A pokiaľ nespíš, ani nežiješ.“ „Nemyslím, že budem ešte spať, pokiaľ ty budeš žiť.“ „Budem žiť, pokiaľ si ty nažive.“ Presvedčivé, hravé výkony na vášnivom čele s predstaviteľmi Diega, Marie a Evy. Áno a pravdaže vizuálna prepracovanosť: strhujúce obrazové kompozície, ku ktorým prispievajú i skvelé pohrávanie s farbami, výtvarnosť interiérov, fantastická práca s priestormi a usmerňovanie hercov v priestore, už obľúbené pohľady cez rôzne štruktúry (kúpeľňové dvere, mreže...), vizuálne i myšlienkovo výrečné kostýmy, šikovná kamera... Takže ak vás nepopudí drsný úvod, ktorý u Almodóvara rozhodne nebýva len na to, aby šokoval, môžte zažiť niečo ozaj moc fajnové! ()

Faye 

všetky recenzie používateľa

Troufám si říct, že to je nejpodivnější film ze všech podivných filmů Almodóvara, které jsem dosud viděla. Po drsném začátku - muž onanuje u TV a (místo porna) sleduje brutální vraždy žen, se začne rozvíjet fascinující příběh vášně a smrti propletený do osudů několika lidí. Angela (Antonio Banderas ) panice z pobožné rodiny a modelky Evy (Eva Cobo), která je přítelkyní jeho učitele Diega (Nacho Martínez) ve škole pro toreadory. Angel, z obavy ze své homosexuality a ve snaze přiblížit se svému vzoru, se pokusí Evu znásilnit. Tímto činem se začíná zaplétat do zvláštního světa lidí, vyžívajících se v perverzních rozkoších a kráse zabíjení. Mezi Femme fatale vraždící při milostném aktu, pro intenzivnější prožitek a muže s podobnou posedlostí po dokonalosti. No a u mě zatím za 5*. Až se vzpamatuji a po dalším zhlédnutí možná své impulzivní hodnocení upravím, ale zatím mé (zřejmě taky notně zvrácené) já nemůže jinak. „ I ´ve never seen anyone so happy“. ()

Galéria (18)

Zaujímavosti (4)

Reklama

Reklama