Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologická dráma vzťahu mníšky a muža odsúdeného na trest smrti. Rádová sestra Helen (Susan Sarandon) si myslela, že už ju nič nemôže zaskočiť. Avšak list väzňa odsúdeného na smrť za brutálnu vraždu je niečo celkom iné, s čím sa doposiaľ stretla. Dátum popravy sa napriek zúfalej snahe odsúdeného získať milosť nezadržateľne blíži a s postupom času sa na povrch dostávajú aj silné emócie empatie s odsúdeným, ale zároveň i s obeťami jeho brutálnych zločinov. Matthew Poncelet (Sean Penn) to má ako sa zdá definitívne zrátané, ale s Helen do jeho života prichádza nádej, že sa konečný výkon rozsudku odloží. Má spoločnosť právo zabíjať v mene zákona? Oscarový snímok s výnimočnými hereckými výkonmi je nakrútený podľa skutočného príbehu... (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (2)

Trailer

Recenzie (295)

Radek99 

všetky recenzie používateľa

Problematika kontroverzí kolem trestu smrti byla zpracována v mnoha filmech (namátkou Život Davida Galea, Krátký film o zabíjení, Capote, Zelená míle, Dech), ve snímku Tima Robbinse se vsází především na herecké výkony, jejichž úhelným kamenem je doslova fenomenální Sean Penn. Film, který doznívá v mysli ještě hodnou dobu po závěrečných titulcích... ()

Jordan 

všetky recenzie používateľa

tomuto filmu som sa dlho vyhýbal (mal som pred ním asi akýsi rešpekt) a prakticky až doteraz (2012) som ho obchádzal (čiže dobrých 17 rokov - nakoľko som ho evidoval a registroval už od jeho vzniku): považoval som ho za "ťažkú kládu", za psychologickú drámu so smutným koncom a silným morálnym posolstvom, očakával som, že bude okrem iného nudná a miestami "americky" patetická; napokon som si to pozrel a musím skonštatovať, že som mal pravdu: okrem výbornej hudby a naozaj pozoruhodných (dobrých) výkonov aj sarandonovej aj penna je tento film ako som predpokladal nudný a v závere aj "americky" patetický; každopádne však nie je zlý, ak si uvedomíme, že rozoberá naozaj silnú tému a že je to príbeh nie dead man-a ako hlása názov, ale sestry helen, ktorá čelí "patovej" situácii, veľmi silnej, emočne vypätej a dostáva sa doslova medzi mlynské kamene - kedy nemá oporu ani v rodine, odvracajú sa od nej žiaci, sám matthew ju nechce k sebe pripustiť a otvoriť sa jej, jedinou oporou jej (okrem staručkého právnika) ostáva vlastná viera a Boh, no práve pre to, čo prežíva, je to aj previerka jej viery a vnútornej sily; a to je popri spomínaných hercoch a hudbe asi najsilnejšie na celom filme... ale verím, že rovnako silné to je aj v autobiografickej knihe, ktorá bola robbinsovi predlohou, takže okrem toho, že "ho" natočil, mám pochybnosti, či ešte nejako ten príbeh obohatil... a je tiež na zváženie, či tejto knihe pomohlo, že bola sfilmovaná: keby nebola, asi by sa o nej tak veľa ľudí nedozvedelo (ale koľko z nich ju potom následne čítalo?) a či napokon kniha nie je lepšia - minimálne v tom (ak opomenieme akúkoľvek polemiku na tému "film versus kniha ako médium a umelecký druh"), ak je film (okrem toho, že bol ocenený oscarmi) v podstate nudný... no málokto si to prizná, lebo je to považované za vážny film so statusom kvalitných drám, oscarových klasík; ešte však musím dodať, aby som nevyznel tak čierne (a navyše som silný alibista), že ten film naozaj nie je zlý, len na to, na aké veľdielo v mojich očiach za tých 17 rokov nabubral, som bol mierne sklamaný, keby som ho videl pred možno aj takými 10 timi, asi by som išiel s hodnotením vyššie, lebo film má aj silné "scény" - napríklad pre mňa osobne všetky, v ktorých vystupoval mr. delacroix (otec zavraždeného waltera) s ktorým sa spája vlastne aj záver - ktorý je (čo sa týka témy - alebo aspoň pre mňa osobne toho, o čom ten film bol: nie primárne o treste smrti z právneho hľadiska, ale o jeho "ľudskom" spracovaní) podľa mňa dobrý (v zmysle aj "filmovo/príbehovo" kvalitný, aj eticky správny); hawk ()

Reklama

cheyene 

všetky recenzie používateľa

Řekl bych, že za silný zážitek, hudbu, excelentní herecké výkony, sugestivní a emotivní konec musím dát plné hodnocení. Trest smrti je téma často diskutované a sám nemám zcela jednoznačný názor, když se podívám na zkorumpovaný a nespravedlivý svět, v němž žijeme. Na tomto snímku je dobré, že se dozvíme pravdu a jako diváci tak můžeme (ale také nemusíme) dojít naplnění. Překvapuje mě, že tvůrci neuvedli na začátku nebo na konci, že se jedná o příběh inspirovaný skutečnými událostmi. ()

blackrain 

všetky recenzie používateľa

Susan Sarandonová byla skvělá. Byla mi o to víc sympatičtější, že nenosila jeptiškovský hábit, i když byla řádovou sestrou. Působila velmi civilně a přirozeně. Ocitla se mezi dvěma mlýnskými kameny. Na jedné straně byl muž sedící v cele smrti čekající na svůj ortel, na druhé straně rodiče brutálně zavražděných obětí, kteří chtěli pořádné zadostiučinění. Otázka trestu smrti je velmi ožehavá a vždy bude lidi dělit na dvě nesmiřitelné strany. ()

Ainy 

všetky recenzie používateľa

Neustále opakuji své dceři, že se nemusí bát čertů ani jiných strašidel, ti "žijí" jen v pohádkách, ale je třeba si dávat pozor na zlé lidi, kterých se kolem nás vykytuje víc, než je zdrávo ... těch by se měla bát ... Jak už jednou povijete dítě, nezbavíte se strachu o něj po celý svůj život, tím jsem si jistá. Doufám, upínám se k té prosbě, že nikoho tak zlého jako byl Matthew Poncelet nikdy nepotká! Umřela bych, srdce by mi to utrhlo ... V tomhle filmu musím vyzdvihnout brilantní výkony jak Susan tak i Seana Penna. Oba to zahráli velmi silně a emotivně až mrazilo. ()

Galéria (42)

Zaujímavosti (21)

  • Název filmu je heslo, které používají bachaři, když skutečně vedou odsouzeného na vykonání trestu smrti. (don corleone)
  • Robbins a Deakins vymysleli vizuálny vzorec na vyjadrenie rastúcej intimity medzi Helenou a Matthewom. Úvodné scény dávali dôraz na pletivo, na ktoré bolo vždy zaostrené, pričom Matthew sa zdal v záberoch vzdialený. V priebehu filmu boli použité objektívy s väčšou ohniskovou vzdialenosťou a zámerné pomalšie jazdy kamier, aby "bariéru" medzi pletivom a Matthewom minimalizovali. Posledný dialóg postáv pred popravou je realizovaný skrz sklo a v zábere sú obaja, nakoľko sa pri snímaní Heleny odráža Matthew v skle. (Biopler)
  • Při scéně se svíčkami se objeví v záběru skutečná sestra Helena, na základě jejíhož příběhu byl napsán scénář. Při filmování byla přítomna jako "dozor". (don corleone)

Reklama

Reklama