Réžia:
Ilja NajšullerScenár:
Derek KolstadKamera:
Pawel PogorzelskiHudba:
David BuckleyHrajú:
Bob Odenkirk, Alexej Serebrjakov, Connie Nielsen, Christopher Lloyd, Michael Ironside, Colin Salmon, RZA, Billy MacLellan, Araya Mengesha, Gage Munroe (viac)VOD (2)
Obsahy(3)
Hutch (Bob Odenkirk) je unavený chlapík stredného veku, ktorého život sa scvrkol na otravné každodenné rituály prekladané manželkiným pohŕdaním a pubertálnymi výlevmi vlastných detí. Keď do ich domu vniknú dvaja zlodeji, nechá ich beztrestne kradnúť a prizerá sa nečinne, ako tresnu jeho syna. On sa obhajuje tým, že nechcel hrotiť nebezpečnú situáciu, ale všetci v jeho okolí ho majú za zbabelca. Hutch si pôvodne myslel, že to ustojí, ale keď sa ocitne medzi cestujúcimi, ktorých v nočnom autobuse obťažuje banda grázlov, vybuchne v ňom nahromadená zlosť. A nie je jej málo. Než sa usadil, živil sa Hutch tým, že s pomocou násilia riešil problémy, na ktoré si nikto iný netrúfal a absolvoval kvôli tomu veľmi špeciálny tréning. Krvavá výchovná lekcia v autobuse spustí lavínu udalostí, ktoré Hutcha preveria viac, ako čokoľvek doteraz prežil. Tento pán Nikto má ale poriadne tuhý korienok. A tajný trezor plný zbraní. (Cinemart SK)
(viac)Videá (4)
Recenzie (865)
Na Nobody sa musel tešiť snáď každý fanúšik akčného žánru, keďže ide presne v duchu tejto súčasnej žánrovej evolúcie, ktorá kombinuje doby minulé, kedy bol žáner na vrchole so súčasnou dravosťou štýlu Johna Wicka a obľúbeného tématu staršieho muža na odpočinku s bohatými skúsenosťami, ktorý je nútený sa opäť postaviť mnohonásobnej presile a vyšlo mu to veľmi dobre. Ale uznávam len prvú hodinu, ktorá je presne taká, ako som si prial. Zápletka neponúkne nič výnimočné, čo by tu ešte nebolo, ale to ani nikto nechce, hlavný hrdina je vykreslený perfektne, ten jeho stereotyp a znudený život, ale napriek tomu sa akcii radšej vyhne, aj keď vie, že by si s protivníkmi ľahko poradil. No paradoxne práve to spôsobí, že sa predsa len do nejakej akcie zapletie a to mu prinesie len samé problémy. Celá táto hodina mi skvelo sadla, postavy, zápletka, akcia a vizuálne prevedenie. Len ten hlavný záporák mohol byť lepší, opäť šéf ruskej mafie, na ktorom nie je nič zaujímavé, takýchto postáv už bolo nespočet. Ale to je len menší problém. Bob Odenkirk je tu výborný, herectvom, charizmou, aj po akčnej stránke, je radosť pozerať, keď aj neakčný herec dokáže po päťdesiatke v akcii pôsobiť takto dobre. To sa väčšine klasikom, ktorí mali v žánri dlhoročné skúsenosti nepodarilo. Jeho rodina mohla dostať aj trochu viac priestoru, ale nevadí a poteší Christopher Lloyd, ktorý ako jeho otec dokáže pobaviť. Hlavne jeho likvidácia dvoch zabijakov. Akcia je v tejto hodine výborná, nie je to síce žánrová špička, ale akcia má výbornú choreografiu, pár dobrých nápadov, napríklad ako sa dostať z kufru auta, parádne vizuálne prevedenie a pôsobí surovo a namáhavo, tu každý jeden protivník dá aspoň trochu zabrať, nič nie je zadarmo. A preto som nepochopil, prečo posledná tretina na toto úplne rezignovala, keď to tak krásne fungovalo. Tu chce byť akcia až moc štýlová a aj keď pár nápadov je stále dobrých, ale už ma to prakticky prestalo zaujímať. Tu už protivníci padajú po desiatkach, ale už to vyzerá aj tak lacnejšie, bez poriadnej postupnosti, to sú už len akčné momenty nahádzané za sebou, len aby to dobre vyzeralo a už dostali kladné postavy všetko zadarmo. Mne to prišlo ako z úplne iného filmu, na ktorý som sa toľko netešil. Na rozdiel od tej prvej hodiny. Takže na jednej strane som určite spokojný, tá prvá hodina ma veľmi bavila a kvôli nej sa to oplatí pozrieť aj viackrát, ale po skončení si predsa len odnášam trochu pachuť nie úplne ideálneho zážitku. Ak bude pokračovanie, snáď si na to už dajú pozor. 76% ()
Jednoduché jak facka, nepopiratelně čerpající odjinud, ale taky skvěle natočené, stylové, plné nadhledu a svěžích nápadů. Udělat dalšího nepřemožitelného hitmana zrovna ze Saula Goodmana se povedlo na výbornou (Odenkirk je výborný herec a tahle role mu sedla dokonale), stejně tak akční scény, které nemají problém s přehledností, jsou optimálně brutální, dostatečně kreativní a prvotřídně zrealizované. Rozjezd je jak z Americké krásy (tatík s krizí středního věku, který je pro všechny úplný loser), sympatickou prací s náhodami a kauzalitou to připomene nedávné Rytíře spravedlnosti, po stěžejní bitce v autobusu už je z toho ale pouze příliš okatá variace prvního Johna Wicka (to fakt nešlo vymyslet něco jiného než je další nasraný mocný ruský mafián?), která se navíc v závěru změní v ryzí 80's béčko, v němž už o jakémkoliv napětí nemůže být řeč. Kouká se na to hezky, některé jednotlivé momenty jsou super, chvílí po skončení ale většina dobrých dojmů až nepříjemně rychle vyprchá. Žádný významný gamechanger se nekoná, jako žánrová jednohubka bez větších ambicí je to ale nepochybně nadprůměr. 70 % ()
Svižná akčná jednohubka, akých tu ale už bolo v posledných dekádach viac než dosť, takže ide skôr o to, či to Odenkirkovi sadlo, alebo nie. Nuž, sadlo, a poriadne. Len ma Nobody nikdy nedokázal poriadne strhnúť, čo je pri takto vražednom tempe veľká škoda. Skôr si potom divák všíma rôzne kamerové fintičky, ako napríklad detail rotujúcej zbrane, kedy je ale kamera v pozícii zbrane, rozumej v pokoji. Na realitu sa tu samozrejme nikto nehrá, ak by sme nevedeli, že je to netflixovina, tak by sme dali ruku do ohňa, že je za tým Besson, pričom Neeson točil zrovna niečo iné, ale veľmi podobné. ()
Na tohle jsem se hodne tesil a nezklamalo, ne ze by se jednalo o nejakej revolucni akcnak, sem tam to ma i hluchy mista a logiku to obcas tezce postrada, ale je to proste zabavna jizda. Takovej mix mezi Johnem Wickem a Volnym padem, kterej se ke konci zvrhne v hodne drsnyho Sam doma. K tomu tu mame perfektne natocenou brutalni akci s nekolika fajnovejma napadama, hodne slusnou kameru, dokonale vybranou hudbu a hlavne skvelyho hlavniho hrdinu, Odenkirka si z zadnyho filmu poradne nevybavuju, ale sem sednul naprosto genialne. Nesmim taky zapomenout asi tak na stoletyho Lloyda s hromadou brokovnic. Takze za me proste oddechova zabava, kterou si rad jeste parkrat pustim a druhymu dilu bych se vubec nebranil. ()
V Hollywoode urobili po Johnovi Wickovi to najrozumnejšie, čo pre akčný žáner zrejme urobiť mohli: rozviazali ruky kaskadérom. A podľa toho to aj vyzerá. Nikto produkoval David Leitch, jeden zo spolutvorcov „kaskadérskej“ série John Wick a ako bonus si k sebe prizval režiséra šialenej hardcore akčnej jazdy Hardcore Henry, Ilju Najšullera. Celé to občas až príliš pôsobí ako trochu iný John Wick (kaderníctvo namiesto hotela, neškodne vyzerajúci chlap okolo päťdesiatky žijúci nenápadný život, ale v skutočnosti sa jedná o najnebezpečnejšieho řízka v USA), ale nevadilo mi to, pretože Johna Wicka mám rád, takže mi logicky nevadia ani kópie Johna Wicka. Mimochodom, za to, že je to taká okatá kópia, môže „asi“ fakt, že Nikto napísal dvorný scenárista Johna Wicka, ehm. Nikto je skvelá akčná jazda, ktorá ponúkne jednu trošku povinnú (ale inak peknú) autonaháňačku, ale najmä šialenú scénu v autobuse, drsnú nočnú prepadovku a patrične veľkolepé finále. K tomu absurdne vynikajúci Bob Odenkirk, ktorý sa od začiatku 90. rokov špecializuje na vedľajšie úlohy a robí to perfektne, ale aj tak ho do tohto filmu nikto nepoznal. K tomu charizmatický záporák (ktorý rád tancuje, spieva a pochopiteľne má k dispozícii desiatky po zuby ozbrojených zabijakov) a neopísateľný Christopher Lloyd, ktorý posledné tri desaťročia vyzerá takto. Akčné scény sú dynamické, drsné, vynaliezavé a šikovné, ale super je, že sa to dá pozerať aj mimo nich, pretože postavy sú pútavo napísané, dobre zahraté a zaujíma nás, ako to s nimi dopadne. Jediné, čo som nepochopil, bolo to, prečo ich pustila do autobusu. Inak, okrem Leitcha a Odenkirka to produkoval aj Tobey Maguire. ()
Galéria (25)
Zaujímavosti (20)
- Když BMW s Hutchem (Bob Odenkirk) v kufru havaruje, není vystřelený ani jeden airbag. (MrAldridge)
- Ve scéně, kdy Hutch (Bob Odenkirk) nabídne, že k večeři udělá lasagne, má pomlácený obličej. V dalším záběru při cestě do práce je jeho obličej netknutý. Když ale vejde po přečtení SMS do holičství, jeho obličej je zase plný jizev a modřin. (Habansz)
- Na začátku 42. minuty můžeme v pozadí slyšet hudební dílo Petra Iljiče Čajkovského nazvané „Klavírní koncert č. 1 b moll, op. 23 “, které ruský skladatel složil jako svůj první klavírní koncert na přelomu roku 1874 až 1875. (Trajektt)
Reklama