Reklama

Reklama

Jules a Jim

  • Česko Jules a Jim (viac)
Trailer

Obsahy(1)

Jeden z najslávnejších filmov francúzskej Novej vlny rozpráva príbeh milostného trojuholníka, ktorý trval dve dekády. Roku 1912 sa v Paríži spozná Rakúšan Jules s Francúzom Jimom, a stanú sa z nich najlepší priatelia. Zdieľajú spolu nielen svoje sny a tajomstvá, ale aj milenky. Ale len do chvíle, kedy stretnú Catherine. Jules sa do Catherine zamiluje a všetok čas odvtedy trávia s Jimom v trojici. Hoci aj Jim tajne miluje Catherine, priateľstvo s Julesom to nenaruší. Do ich životov však zasiahne 1. svetová vojna. Jules a Catherine odídu do Rakúska a zosobášia sa, s Jimom stratia kontakt. Po vojne sa traja priatelia opäť zídu, ale od posledného stretnutia všetci dozreli, stratili nerozvážnosť mladosti a život je pre nich oveľa komplikovanejší. (STV)

(viac)

Zaujímavosti (38)

  • Keď Jim prvýkrát navštívi Julesov dom v Rakúsku, Catherine mu ukáže obraz Julesa v kostýme Mozarta. Oskar Werner, herec, ktorý hrá Julesa, tiež stvárnil Mozarta v roku 1955 v rakúskom filme Mozart (1955). (Bilkiz)
  • Produkcia bola taká malá a mala tak málo peňazí, že Jeanne Moreau často volali, aby požičala svoj Rolls Royce na prevoz rekvizít. Dokonca robila aj nejaký catering, najmä v scénach, kde Jim navštívi Julesa a Catherine v Nemecku. (Bilkiz)
  • François Truffaut bol počas premiéry taký nervózny, že sa rozhodol, že si namiesto svojho vlastného filmu pozrie film bratov Marxových. (Bilkiz)
  • Jeanne Moreau musela skočiť do rieky, pretože jej kaskadérka prišla na natáčanie opitá. Moreau potom musela stráviť 2 dni chorá v posteli. (Bilkiz)
  • François Truffaut nenávidel nakrúcanie milostných scén, a preto sa veľká scéna Jima a Catherine nakrúca v polotme. (Bilkiz)
  • Kameraman Raoul Coutard použil ľahké kameramanské vybavenie, ktoré sa predtým nepoužívalo, aby vytvoril plynulý štýl kamery, dokonca aj namontoval niektoré kamery na bicykle. (Bilkiz)
  • Keď produkcii došli peniaze, Jeanne Moreau ju zachránila vlastnými finančnými prostriedkami. (Bilkiz)
  • Slávny francúzsky filmový režisér Jean Renoir bol veľkým fanúšikom filmu a napísal list Françoisovi Truffautovi, v ktorom vyjadril svoje potešenie. Truffaut nosil tento list so sebou ešte roky. (Bilkiz)
  • Sabine, dcéra Catherine a Julesa, bola v skutočnom živote chlapcom. (Bilkiz)
  • Hudobné motívy sú previazané s charakterovými črtami Catherine: tajuplnosť je vyjadrená skrz basové tóny cembala, nebezpečná povaha je reprezentovaná klavírnym waltzom a nespútanosť je vystihnutá dynamickým waltzom s motívom z piesne "Tourbillon" (Tornádo). (Biopler)
  • S blížiacim sa krachom vzťahu Jim a Catherine, keď obaja ležia v posteli, rozprávač príbehu prednesie vetu: „Zdalo sa, akoby už boli mŕtvi.“ Ich milostný pomer je prepojený so smrťou a predpovedá ich osud na konci snímky. (Biopler)
  • Truffaut si dal veľmi záležať na prepojení hudobných motívov s rozprávaním príbehu. Keď Catherine (Jeanne Moreau) hľadá slobodu a šťastie bez hraníc, spieva pieseň "Tourbillon" (Tornádo). V strofách piesne sa dá nájsť, že život je neustále striedanie milencov. Keď protagonisti navštevujú kaviareň, vždy počuť rovnakú melódiu, no ako postavy starnú, i melódia sa postupne mení, najskôr je reprezentovaná klavírom, neskôr počujeme jazzovú verziu. (Biopler)

Reklama

Reklama