Recenzie (3 577)
Navždy Batman (1995)
Joel Schumacher nám předkládá své pojetí Batmana a na rozdíl od Burtonovy ponurosti a vážnosti sází na barvy a ztřeštěnost a celé je to jaksi nasáklé trapností. Komika Jima Carreyho mi nikdy nesedla a proto je moje hodnocení nižší než by asi mohlo být. (29.08.2006) Schumacher v burtonovských kulisách místo temné hry rozehrál rozvernou burlesku plnou jiskřiček a pitvořícího se Jima Carreyho, v jehož stínu se ztrácí sem tam i nějaký ten povedenější vtípek. Jinými slovy rozháraná cirkusová show se špatným klaunem. Hodnocení a jak tak koukám i komentář ponechávám původní.
Batman sa vracia (1992)
Burton si prvním Batmanem nasadil laťku proklatě vysoko a pokračováním ji ještě o kousínek pozvedl, více efektů, více nepřátel a krásná Michelle....co víc si přát 29.08.2006 A co víc i po letech psát. Snad jen, že přidávám i poslední pátou hvězdičku.
Duna (2021)
Díkybohu, že Dunu nedostal do spárů zavilý molekulárně-jaderný fyzik a onanista Nolan, vyšla by mu z ní perfekcioinistická přehlídka vysvětlivek pod čarou, třá kde baron Harkonnen přišel k žaludečním vředům na kůži a kde mají červíci řitní otvor a proč. Villeneuve je hračička a psychotik, tedy přesně ten typ, jaký se na zfilmování nezfilmovatelného hodí. Sice si tady mnohem víc hrál než blbnul, ale věřím, že v druhém díle se nám ty světy a mysli budou štěpit, jak se patří. Vizuálně bombastické a přitom příznačně mnohem tišší než (zbytečně) obsesivně ukecaný Lynch. U mě víc než dobrý.
Geomgaek (2020)
Od začátku jsem byl trochu ztracený v překladu a pozadí příběhu o dávné zradě mi unikalo. Ale nebylo proč to významněji řešit, protože esa téhle partie byla rovněž od počátku na stole a že bylo na co koukat. K absolutnímu vizuálnímu orgasmu při soubojích chyběly jen vločky sněhu či provazce deště. Zvláštní, zatímco na Východě se bez problémů dokážou vracet s pompou ke svým dříve slavným žánrům a tématům. Západ v podobných věcech docela selhává. Třeba takový western je praktický mrtvý....
Daman akeseo guhasoseo (2020)
Stylová akční jízda připomínající mnoho dříve natočeného filmového materiálu na téma hodný, zlý a malá holka. Teda třeba Bessonova Leona. Ovšem pohybujeme se na Dálném Východě, všeho je tedy o kapku více. Krve, vystřelených střel, výbuchů, nožů, šrámů a mrtvých, těch především. Dva hlavní antihrdinové jsou jeden lepší a charismatičtější než druhý a jediné, co mě vlastně trochu zklamalo, bylo finální zúčtování. Čekal jsem větší a delší full contact. Osvěžující akční podívaná, přesně za čtyři bodné rány v bříšku.
Žena v klietke (2013)
Po velmi dobrém Vzkazu v lahvi jsem se pustil do prvního příběhu detektivů Mørcka a Assada. A dostal jsem tedy o něco slabší norskou kávičku. Přitom eskapády a schopnosti zdejšího arcilotra jsou o fous uvěřitelnější než ty Antikristova džina v láhvi. Mørck a Assad zase v pohodě, ale trochu ztrácím obdiv k jejich psychologickým profilům, holt Most je jen jeden a Sága Norénová měla mnohem přitažlivější složku. O chlup lepší než Vraždy v Midsomaru, což je vlastně pořád pochvala, ale u této druhé návštěvy už jsem poposedával. Třetí odkládám na neurčito a pro výstrahu si tu nechávám viset jen tři hvězdičky.
Krvavě rudé nebe (2021)
Svěží vítr do Stmíváním znásilněného tématu nezavál. Upířina nikoliv jako řemeslo od rakve, ale nákaza, možná i virová, není v tomhle žánru zase žádná velká novinka a když vás na celém filmu opravdu baví pouze několikaminutový zasněžený flashback, tak to prostě nemůže být ono. Němci umí být a jsou dost často světoví, ale tady jsem se nedokázal zbavit pocitu, že se dívám na nějakou jejich levnější televizní produkci. Od hororu se navíc rychle přesunujeme spíš k jakési lehce nadpřirozené variaci na Smrtonosnou past, ale té jaksi chyběl Bruce a Alan Rickman byl taky lepší Skopčák než tunajší pan Scheer. Bez nadšení, tři takové ty zuby zahnuté dolů...
Cesta za smířením (2021)
Klasické "No, ty vole, to snad ne!" a na konci ještě : "To mě poser!" Jinak nemám moc, co bych dodal. Zhlédnuto navíc s drahou chotí, takže i inspirativní. Po Vánocích se jede na chatu... Pět, pět, pět.
Vyšinutí (2012)
Vcelku zběsilá a mrazivá jízda v dříve jen strašidelném zámku, dnes tedy navíc nepříjemně připodobnitelná jistým skutečnostem. Vzhledem k rozuzlení pak doporučuji konspirativním teoretikům, praktikům a milovníkům špaget, orgasmus zajištěn. Já si povzdechl jen něco o kurvách šikmookých a skutečně se cítil podveden jen dramatickými veletoči kolem hlavního hrdiny smolaře, jenž je a není, je a není a někdy je a není schopen pro záchranu své rodiny obětovat vše. Čtyři doušky.
Batman (1989)
Burtonův první Batman vyjma Nolanova Batman Begins je bezesporu jedním z nejlepších filmových komiksů. Keaton hraje velmi pohodově a Nicholson jako Joker, to je prostě paráda. 29.8.2006 Příjemná připomínka předbombastických filmových komiksů, kterou jsem původně chtěl začít velký výlet do těchto končin, ale zatím zůstalo jen u ní. Burtonovsky ostré kulisy vyvolávající představu rozlehlého jeviště potemnělého divadla dodávají prvnímu Batmanovi naprosto originální punc nerealistického světa, který se dá bez problémů přirovnat k prostorovému leporelu a já s chutí otáčel jeden obraz za druhým. Akce není zrovna dechberoucí, ale veškerou zábavu stejně obstarává naprosto skvělý Jack Nicholson aka Joker, a tak ani po letech nemám důvod měnit své původní hodnocení. - někdy koncem října 2021