Recenzie (1 769)
Dersu Uzala (1975)
Kurosawa upustil od samurajov ........ a rovnako natočil skvelý film.Jeden lovec, jeden kapitán, veľké dobrodružstvo v sibírskej tajge a jedno veľké priateľstvo na život a na smrť.Tak v skratke napísané.Verte, ale že tento film ponúkne viacej než len toto klišé môjho komentára.
Kráľova reč (2010)
Typický príklad filmu,ktorého úspech klesá a stúpa s hereckými výkonmi.No, a Colin Firth a Geoffrey Rush predviedli v tejto oblasti galakoncert.V tomto smere vidím ich nominácie premenené za Oscary za tutovú záležitosť.
Vítejte v KLDR! (2008)
Som zhnusený!Dokument, v ktorom obsah prevyšuje formu, a u ktorého neviem, či mám hodnotiť odpadom alebo piatimi hviezdičkami....Ako by povedal Bohuš v Dědictví: ,,Chlapi, buďte rádi, že je to za nama,, :)
Voľný pád (1993)
Verte, že niekedy mám tiež sto chutí urobiť to samé ako William Foster.
Obrazy starého sveta (1972)
Pekne natočené, obrazy skutočne krásne, staré, melancholické, lyrické a etnické.Z ich očí, pohľadu tváre, mozolov a vrásiek je vidno tvrdý život a drina.Beriem to, ale skôr len ako peknú prezentáciu.
Nevinnost (2011)
Stále žasnem nad tým, koľko nápadov sa ešte vyrojí v hlavách pána Hřebejka a Jarchovského.A kam sme sa dostali od dôb ,,Šakalích let, Pelíškú až po Kawasakiho rúži a Nevinnost,,.Ako hovorím, scenár má nápady a myšlienky, ktoré sú rozvádzané cestou, aká má byť.Plus kvalitné herecké výkony, prítomná réžia a znovu tu máme výsledok, u ktorého mi neostáva nič iné ako dať palec nahor, zatlieskať a pokloniť sa.
Diablov advokát (1997)
Oba žánre, ako právnický thriller, tak aj hororová mysterióznosť je tu veľmi dobre a s citom zkombinovaná .Atmosféra je postupne budovaná, dej má správnu gradáciu a dynamiku, scenár je dobre vypointovaný a herci sú na plátne skutočne vedený režisérom a ich kvalita sa blíži k slovu famózny. ... Naviac poslanie tohto filmu sa mi páči a má logiku.
Piaty element (1997)
Luc Besson si tu vytvoril vlastný svet.Svet, ktorý je farebný, vizionársky a v celkovom vyznení u mňa aj dekadenčný.Je to, ale porcia, ktorá nemusí každému sadnúť.,,Rejža,, tu kombinuje viacero žánrov, ktoré idú k sebe a v patričných scénach sa nebijú.Má to, ale pár veľkých chýb, akými je hlavne klišé a formálna stránka takmer na nule.Na druhú stranu film je zábavný a za krásnu Millu vládla celkom spokojnosť.3,5*
Mrtvé duše (2005)
Ničím iný, ani prekvapivý, typické žánrové klišé, slabá atmosféra bez strachu a desu.Príbeh síce nenudí, dej plynie, ale tie spomenuté argumenty držia film v šedom priemere.2,5*
Spi, děťátko, spi (2009)
Typický festivalový film zo škandinávskej krajiny...Myslené, ale v pravom slova zmysle, resp. v dobrom.Štyri ženy na úteku v jednom aute, v každej postave ukryté tajomstvo a pointa, riešené surovým realistickým spôsobom za pomoci naturalistického pozadia dánskej krajiny.Žáner road movie má vďaka tomuto filmu znovu oživenie.