Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Renomovaný profesor práva Paul Armstrong (Sean Connery) se ujme případu mladého černocha Bobby Earl Fergusona (Blair Underwood) odsouzeného k trestu smrti za brutální vraždu a znásilnění bílé jedenáctileté dívky. Muž v cele smrti ale tvrdí, že je nevinen. Po složitém pátrání se Armstrongovi podaří v obnoveném procesu dosáhnout Bobbyho propuštění, aniž by tušil, že tím ohrozí život svůj i vlastní rodiny... (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (106)

Wormboy 

všetky recenzie používateľa

Ach jaj, dalsia ukazka toho, ze americky scenaristi nemaju ani sajn o com pisu. Neviem si predstavit ani jedneho zo svojich vysokoskolskych profesorov trestneho prava alebo pribuznych disciplin, ktory by bol tak neprofesionalny, vystraseny a uskostlivy ako harvardsky "odbornik" Sean Connery. Film ma sice v celku slusny spad, avsak myslienka samotna je postavena na hlavu, pocnuc absolutnou neuveritelnostou hlavnej postavy cez sprstavycucany sposob vysetrovania, nehovoriac o tom, ze pribeh je znacne okukany. Ale ako som napisal, ma to celkom spad a nudit som sa zacal az poslednych 20 minut. 1,5/5* ()

tron 

všetky recenzie používateľa

Spoilery. V 90. rokoch Seanovi Conernymu ruplo v mozgových závitoch a ako hlavná hviezda a nejeden raz i ako producent sa podpísal pod viacero na prvý pohľad atraktívnych snímok, ktoré však dopadli dosť nešťastne, na pľace bolo dusno a vládla na ňom napätá atmosféra, nejeden raz sa pretáčalo a prestrihávalo a výsledkom sú divné filmy Vychádzajúce slnko, Pomstitelia, Šaman alebo práve Zabudnutý prípad (Katzenbergova kniha vyšla aj v ČR). Pritom dané filmy sú na prvý pohľad výborné, nič im nechýba, majú skvelé kastingy a parádne, originálne scenáre. Japonsko-americké vzťahy, uprostred džungle objavený liek na rakovinu, neprávom obvinený mladík v príbehu s rasistickým presahom. Viac vecí je na Zabudnutom prípade super: parádna dusná južanská atmosféru rasistických močiarov, mrazivá pachuť desivého zločinu a zaujímavý Ed Harris v kópii Hannibala Lectera. Bohužiaľ, je tu tiež obskúrne kastrovacie finále a smiešne prekombinovaný scenár. Román je o dosť lepší, občas sa v ňom postavy síce taktiež nesprávali logicky, ale oproti filmu je to hotové veľdielo. Film ku koncu zhlúpne dokonca do takej miery, až Conneyho upodozrievam, že sa mu ako šéfovi výroby nepáčil pôvodný koniec a tak musel režisér narýchlo dotočiť novú koncovku, v ktorej nedáva zmysel jednak kastrácia (kto a kedy mu to urobil?) a ani zúfalo ťažkopádne napojenie na hrdinovu manželku. Ono tých zmien oproti knižnej predlohe je veľmi veľa. Napr. v nej vystupuje rozvedený novinár Cowart, vo filme je z neho šťastne ženatý profesor práva Armostrong. Spracovaniu by viac pristala mini-séria a nie iba krátky celovečerák. Takže sa strihalo a strihalo a strihalo. Do filmu sa neprebojovala detektívka, babička má v podstate len cameo, detto Tannyho drsný podriadený. Vo filme chýba legendárna latrína, rovnako tak má oveľa menší priestor nielen Fishburne, ale tiež Harris, čo je ozaj škoda, ak vezmeme do úvahy dominante, uhrančivé výkony oboch pánov. Z Tannyho sa v takejto vykastrovanej (ehm) verzii stal v podstate tak trochu blbec. Samozrejme zápletka je na hrane paródie (hrdina z cely smrti vytiahne mladíka, o ktorom všetci hovoria, že je vinný a akonáhle sa mladík skutočne dostane na slobodu, hrdina pochopí, že je naozaj vinný a zvyšok filmu sa ho pokúša dostať späť do väzenia). Film je oproti knihe lepší azda len v lepšom vystihnutí dusnej atmosféry rasistického kraja plného bažín, močiarov a mŕtvych ramien. Režiséra Glimchera mimochodom spolupráca s Connermy zničila. O 4 roky neskôr natočil okamžite zabudnutú komédiu s Bobom Hoskinsom a Antoniom Banderasom (!) a následne skončil úplne. V románe sa mimochodom Conneryho postava nevolá Armstrong, ale Cowart a je to novinár. ()

Reklama

finkie 

všetky recenzie používateľa

Pro tenhle film jsem měl vždycky slabost. Výborné herecké obsazení, dusné a zlověstné prostředí amerického Deep South, nijak zvlášť explicitní, ale přesto místy až nepříjemná brutalita (návštěva u Harrisových rodičů, drsňák Harris na křesle apod.). Dokonce ani to všemi kritizované finále mi nevadí. Problém mám snad jen s Conneryho postavou, která je na elitního právníka nevěrohodně nejistá a přecitlivělá, a dvojnásob to pak platí o jeho ženě prokurátorce. To je jedno z velkých hollywoodských klišé devadesátých let - všichni hrdinové museli být tak nějak "relatable"; lidští, nad obyčejného diváka se nevyvyšující a masovou senzitivitu neznepokojující, ať už šlo o prokurátory, akční geroje nebo prezidenty. ()

PALINO 

všetky recenzie používateľa

Pomerne rutinný, pre 90.-te roky typický thriller, ktorý počas 102 minút celkom zabaví, ale výraznejší dojem v hlave filmového fanúšika nezanechá. V závere nechýba obvyklý zvrat, ktorý sa mne osobne vcelku páčil, ale úplne najviac musím pochváliť Seana Conneryho, ktorý tiahne film každú minútu, v ktorej vystupuje. ()

destroy83 

všetky recenzie používateľa

Velmi dobrý thriller, který stojí především na bezchybném Connerym a perfektním dějovém zvratu, který dělá z tuctového snímku příjemnou podívanou. Connery, zde profesor práva Paul Armstrong, se dostává k případu černošského mladíka odsouzeného k trestu smrti za vraždu bílé dívky. Všechny zjištěné okolnosti ukazují na mladíkovu nevinu, takže se nakonec mladík dostává na svobodu. Idylické chvilky však netrvají dlouho a profesor Armstrong zjišťuje, že se stal obětí velmi důmyslného plánu, ve kterém figuruje i jeho vlastní rodina. Snímek začíná jako každá jiná variace na téma čekání v cele smrti a možné neviny, záhy se však mění na celkem napínavý thriller s decentní porcí morbidity a dokáže diváka zaujmout. Kdyby režisér přitlačil více na pilu a nepřestřelil s koncem filmu, dal bych plný počet. Takhle je to u mě za čtyři hvězdy. ()

Galéria (25)

Zaujímavosti (1)

  • Film byl natočen podle stejnojmenné knihy "Vražedné alibi", kterou napsal John Katzenbach. Hlavní postava Paula Armstronga (Sean Connery) byla pro potřebu filmu pozměněna, zatímco postava Bobbyho Earla Fergusona (Blair Underwood) je věrna knižní předloze. (e.v.i.i.k)

Reklama

Reklama