Réžia:
Richard DonnerScenár:
Richard WenkKamera:
Glen MacPhersonHudba:
Klaus BadeltHrajú:
Bruce Willis, Mos Def, David Morse, Cylk Cozart, David Zayas, Robert Racki, Sasha Roiz, Conrad Pla, Robert Clohessy, Tig Fong, David Sparrow, Claudio Masciulli (viac)VOD (1)
Obsahy(1)
Policajt Jack Mosely (Bruce Willis) je po prehýrenej noci poverený jednoduchou úlohou - má zaistiť prevoz bezvýznamného zlodejíčka Eddieho Bunkera (Mos Def) z policajnej stanice na súd, kde bude vypočutý. Ten sa nachádza iba 16 blokov odtiaľ. Jack je namrzený a má poriadnu opicu. Naloží Eddieho do auta a ponáhľa sa ulicami ranného New Yorku - pritom si však nevšimne, že ich voz po celý čas ktosi sleduje. Keď na chvíľu zastavia, onen niekto namieri nabitú pištoľ priamo na Eddieho hlavu... Keď Jack privolá posily a na miesto dorazí špecialista na vraždy Frank Nugent (David Morse) so svojou jednotkou, Eddie a Jack zisťujú, že jedným z mužov tohto tímu je človek, proti ktorému má svedčiť - z pôvodne banálnej úlohy sa tak stáva boj na život a na smrť. Zločinci, ktorí sa snažia Eddieho odstrániť, sú totiž policajti... (TV Markíza)
(viac)Videá (1)
Recenzie (454)
///Obsazení 6/10 Děj 7/10 Hudba 8/10 Efekty 4/10/// +určitě Bruce -délka filmu/// Bruce Willis v další zajimavé roli.../// Celkem 65%/// pozn.: Tento film jsem dosud neviděl, toto hodnocení je fiktivní, slouží pouze jako ukázka mého stylu hodnocení. ()
Starej opotřebovanej polda. Kterej pije. Nemůže popadnout dech, má kocovinu a chromou nohu. Ale střílet pořád umí. Teď se musí rozhodnout, jestli zničí šest poldů, nebo jednoho grázla........ . Nepřipomíná vám to něco? A ještě pro vylepšení přidáme černocha, kterej mele a mele. Hadry. Zatímco jedni tvrdí – chytrej polda, já říkám trapnej Willis ve filmu s děravým scénářem bez výraznější hlášky a logiky. Přitom film nezačíná vůbec špatně. Bohužel špatně pokračuje ()
Inteligentní policejní thriller o stárnoucí trosce, která se nechtěně ocitá ve středu vyhrocené situace. Duo Willis/Def funguje dobře (leč trailer se tak netvářil), vyloženě lahůdkový je zkorumpovaný polda Davida Morse a Richard Donner po dlouhé době přináší režijně velmi vyzrálý film. Kdyby jeden polda honil druhého v ohraničeném prostředí, které oba dobře znají, věřím, že by to vypadalo zhruba takhle. Výborný úvod a závěr (myšlena skvělá scéna "tváří v tvář" v garáži). ()
Každý režisér má občas slabšie obdobie a vzhľadom k svojim predchádzajúcim úspechom si zaslúži druhú šancu. Donner sa teraz vracia v plnej poľnej, aby ešte pred koncom kariéry dokázal, že stále vie ťahať za opraty. A pre svoj nový akčný thriller s názvom 16 blocks si prizval v žánri jedného z najpovolanejších, Bruce Willisa. ()
„Caroline. Volala sa Caroline.“ Ja si neviem pomôcť, mne sa to fakt páči. Viem, že tie 4* môžu pôsobiť prestrelene. A asi aj také sú. Ale už keď som 16 blokov videl prvý raz (v roku 2006 na DVD), páčili sa mi. Odvtedy som ich v televízii pri nekonečných reprízach videl veľakrát a zakaždým som musel skonštatovať, že je to dobré. Jasné, akcie je fakt minimum, ak to chcete pozerať kvôli nej, tak to ani nepozerajte. Napriek jej (schválnemu a vedomému) nedostatku je to však nesmierne dynamický film: jednak sa odohráva ako keby v reálnom čase (v podstate behom niekoľko desiatok minút) a jednak sú postavy neustále v pohybe, meniac jednu atraktívnu lokáciu (bar) za druhú (unesený autobus). Bruce Willis s fúzmi je tu vynikajúci. Unavený, opitý, krívajúci, ale zároveň si stále ešte pamätajúci dôvod, pre ktorý sa pred rokmi dal k polícii. Ukecaný Mos Def (chvíľková hviezdička daného obdobia – Lúpež po taliansky, Stopárov sprievodca po Galaxii) mohol byť veľmi ľahko otravný, ale on je viete čo? On je sympatický. A s Willisom mu to pristane, sedia si, ladia spolu, každý je iný a veríte im, že sa postupne medzi nimi stierajú trecie plochy a začínajú si viac a viac dôverovať, čo môže viesť dokonca až k priateľstvu. David Morse (Zelená míľa) už viac klišé postavu mať napísanú nemohol, na strane druhej je to David Morse: stačí mu žuť žuvačku a nahodiť tie svoje úsmevmi (prípadne spýtavo nadvihnuté obočie) a je to. Páčia sa mi drobné chuťovky, ktoré to príjemne osviežujú (hádanka o autobusovej zastávke, pustenie policajtom do metra, „nemý“ spôsob, akým sa Willis dozvie, že do baru práve vošiel zločinec), prípadne prehlbujú postavy (realistický pokus Morsea snažiaceho sa Willisa v bare v poslednej chvíli presvedčiť, aby sa díval inam, lebo veď sa poznajú dlhé roky a snáď by nešiel proti vlastným). V kinách to rozhodne žiadne terno nebolo. Film, hoci na to príliš nevyzerá, stál 52 miliónov. Vzhľadom na svoju relatívnu komornosť vyzerá skôr na o 20 menej. Na celom svete nezarobil ani 66. Hoci legendárny Richard Donner (Smrtonosné zbrane, Superman, Prichádza Satan!, Jastrabia žena) zomrel až o 15 rokov neskôr, jednalo sa o jeho posledný film. ()
Reklama