Reklama

Reklama

Vojenský veterán Hank Deerfield se snaží spojit se svým synem, který by měl být zpátky na základně po návratu z mise v Iráku. Dozvídá se však, že zmizel a nikdo netuší, kde by mohl být. S tím se ale Hank nechce smířit, a proto sám pátrá po synovi. Čeká jej však poznání, o které možná ani nestál. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videá (2)

Trailer 2

Recenzie (352)

Xmilden 

všetky recenzie používateľa

Slušná kriminálka s válečnou tématikou, ale na to že ji natočil takhle talentovaný režisér tak by výsledek asi měl být více znát. Tommy Lee Jones hraje úžasně a celému filmu jednoznačně vévodí. Jeho historku o Davidu a Goliášovi jsem si náležitě vychutnal a musím se ji naučit abych ji jednou také takhle mohl podat svým ratolestem. Možná mi to nebudete věřit ale já opravdu netušil že postavu vyšetřovatelky hraje Charlize Theron, přitom jsem si říkal že je mi ta herečka něčím povědomá. Jinak těch známých herců se tady mihne opravdu hodně což je příjemné. Bohužel film skončí vlastně tak nějak nijak, což mě po celém průběhu hodně zamrzelo. 65% ()

Madsbender 

všetky recenzie používateľa

Ako príznačné - kriminálka, ktorá sa pomaly transformuje v citlivú komornú drámu otca a syna, thriller, v ktorom je najsilnejšou zbraňou slovo, vojnový film, ktorý zobrazuje patovú situáciu na domácom fronte. Brilantný satirický Jarhead bol obzvlášť výstižným nihilistickým portrétom vojakov, traumatizovaných nemožnosťou zažiť skutočnú akciu, ale predsa nečinne prihliadajúcich jej dôsledkom uprostred vyprahlej a pustej "krajiny nikoho". Sam Mendes v ňom dokázal položiť i zodpovedať otázku, kam až tento stav môže zájsť a ako obstojí v konfrontácii s návratom do vlasti, na ktorú dovtedy len implicitne odkazoval. Lions for Lambs ešte otvorenejšie (i keď vo svojej podstate neobjavne a až príliš "akademicky") poukázal na politický rozmer vojny, o ktorý sa Anthony Swofford nezaujímal. Redford priamo úmerne rozdelil filmový priestor medzi jednotlivé vetvy prepleteného rozprávania, prítomného zároveň "doma" i "tam" a rozviedol krížový výsluch medzi až príliš idealizovanými, ale dôležitými postavičkami na jednotlivých spoločenských úrovniach. In the Valley of Elah je filmom o zavŕšení cesty poznačených Mendesových mariňákov, zahrabaných v ilegálnych aktivitách a úpadku životnej úrovne a štýlu, o ktorý boli pripravení spolu so všetkými ilúziami, do krajiny Redfordových patologických (avšak záleží len na uhle pohľadu) byrokratov a zničených snov. Vizuálny symbolizmus Jarhead sa tu premieňa v biblický návrat strateného syna, nenávratne pohlteného pôdou údolia Elah, miesta, kde zúfalý otec zvedie svoj posledný boj. Pomalá narácia a úsečná explanačná metóda podsúvania indícií vyžaduje od diváka veľkú dávku sústredenosti a keď ju získa, má už napoly vyhrané. Všetky postavy - systémom unavená detektívka, manželka netrpezlivo vyčkávajúca každý telefonát, vojaci zo synovej jednotky, nadriadení a šéfovia - sú dostatočne ukotvené a zastávajú (až na pár momentov) vierohodné pozície vo vývoji príbehu, ktorý nevolí vždy ten najočakávanejší a najlacnejší postup. V spätnom zrkadielku je príbehom dlhého lúčenia a hľadania pokoja, ktorý Hank nachádza až potom, čo si pozrie posledné video, ktoré syn zaznamenal na mobil počas svojho pobytu v Iraku. Haggis má dar vtiahnuť a nepustiť, ale je vidieť, že je viac doma v malých filmoch, ktorým dodáva pôsobivosť, aká chýba množstvu tých veľkých - a k tomuto dojmu veľa prispievajú i vynikajúci herci spolu s vždy precíznou Deakinsovou kamerou. 85% ()

Reklama

Cervenak 

všetky recenzie používateľa

Paul Haggis JE geniálny scenárista a rovnako dobrý režisér. A keď má poruke výborne hrajúcich a typovo presne obsadených hercov, vznikne vynikajúci film. Iste, Elah nie je žiadna strhujúca jazda. Za miernu rozvláčnosť je však odmenou komplexná a skvostne košatá "detektívka o irackej traume", ktorú sa oplatí sledovať a oplatí sa o nej rozmýšľať. ()

Djkoma 

všetky recenzie používateľa

Paul "Crash" Haggis si vybral jako svůj další film na americké poměry docela kritické dílo. Tommy Lee Jones se jako bývalý voják vydává hledat pravdu o smrti svého syna a potkává nekompromisní Charlize Theron, která opět svůj krásný obličej a tělo vyměnila za mnohem méně půvabné rysy policejní detektivky v džínách. Příběh je pomalý, ale herecké obsazení stále divákovy má, co ukázat a ten se příliš nenudí. Bohužel to je asi vše, protože kritika i kdyby byla oprávněná tak je stále příliš krotká, aby něco změnila a nebo výrazně upozornila. Paul Haggis, který také napsal scénář, je na snímku velmi a dodává celému filmu klid a smysl v dialozích. Pro ne-amerického diváka, který si neprošel a nevnímal boj v Iráku, jako ti, kteří tam měli své děti možná nikdy nedokáže docenit váhu a vnitřní hloubku tohoto citlivého snímku a to se přesně týká mě. ()

Big Bear 

všetky recenzie používateľa

Víte co znamená, že je vlajka pověšena obráceně? Je to vzkaz světu že jsme v prdeli a nezbývá nám než se modlit a čekat jestli nám někdo pomůže.... Jedna z vážnějších reflexí na Irák, kde si hlavní roli střihnul Tommy Lee Jones a stále nádherná Charlize. Ne vše mi sedlo (postupně dávkovaná videa a krapet rozvleklý děj), ale celek byl fajn. Závěr hovoří za vše a nejednomu patriotovi v USA asi spadla v kině čelist. ()

Galéria (44)

Zaujímavosti (7)

  • Film byl nominován na Oscara v kategorii Nejlepší herec v hlavní roli. (Čiban)

Reklama

Reklama