Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvaja profesionálni zlodeji, Porter a Resnick, naplánujú jednorazovú akciu priamo v uliciach mesta, pri ktorej by mohli zinkasovať až pol milióna dolárov. Úspešne olúpia čínsku mafiu o 140 tisíc, no keď má prísť k deleniu peňazí, všetko sa zvrhne. Resnick kvôli finančným pohľadávkam syndikátu svojho parťáka podrazí a tým ho pripraví nielen o polovicu peňazí, ale aj o život... aspoň to si všetci mysleli. Porter sa však vracia – drsnejší a neústupnejší ako kedykoľvek predtým. A chce svoj podiel.

Dlhých sedem rokov museli diváci čakať na pôvodnu verziu temnej kriminálky ODPLATA, ktorá bola v roku 1999 prestrihaná na požiadavku producentov, ktorí považovali Helgelandov režijný debut za príliš brutálny. Scenárista oscarového L.A. CONFIDENTIAL bol z pozície režiséra vyhodený a nahradený Johnom Myhrem, ktorý znova natočil tretinu filmu. Nová a vylepšená ODPLATA je výsledkom niekoľkoročnej práce Briana Helgelanda, ktorý chcel divákom predstaviť svoj film – v takej podobe, akú mali zhliadnuť už pred rokmi. (Visáč)

(viac)

Recenzie (246)

genetique 

všetky recenzie používateľa

Tu je jasný dôkaz toho, že nebyť zmäkčenia pôvodného scenára, film by pravdepodobne dosiahol väčšieho uznania/tržieb, ktorých sa v štúdiách tak obávali. A dobre im tak. Helgelandovi sa týmto určite vrátilo zadosťučinenie, satisfakcia a pocit parádne odrobenej práce. Aspoň takto, keď už nie v kinách. Je pravda, že pôvodný 'Payback' som videl dávno, takže porovnávať až tak nejdem, no toto bol ozajstný nekompromisný nárez. Je to paradox, ale aj napriek tomu, že Porter je v celom filme snímaný ako ten najposlednejší motherfucker, ktorý nemá problém preraziť hubu žene, tak si ho podvedome zafixujem ako hrdinu. A chcem viac coolového Gibsona! Pred a nie za kamerou. 100%. ()

Real Tom Hardy 

všetky recenzie používateľa

"IF SHE'D STOP HOOKIN', I'D STOP SHOOTING PEOPLE." ------------- Tak temné a špinavé, až by si jeden myslel, že to spísal samotný AK Walker a zrežíroval Fincher alebo Joel. Kino verzia sa mi páčila o čosi viac. Nestotožňujem sa s tým, že by bol Straight Up o veľký kus drsnejší / brutálnejší, možno trochu dravší, čo sa niektorých scén a smerovania príbehu týka. Navyše, ten modrý kamerový filter mi proste veľmi chýba. ()

Reklama

H34D 

všetky recenzie používateľa

Je to marné, musím jít proti většině a říct, že původní Payback se mi líbil více. Hlavní odlišností je (pozor SPOILER), že Director's Cut nabízí zcela odlišný závěr, Porter v něm není zajat a nepřijde o pár prstů na noze, ale zručně a efekt(iv)ně mafiány rozstřílí na nádraží... Což by bylo ještě fajn, jenže dále je Director's Cut také zbaven typického modrého filtru (chyba), je změněn úvod s prologem (k horšímu), je z něj vystřižena scéna s bombou v bytě (škoda, byla cool) a ještě pár dalších maličkostí, jako např. absence stylového monologu krátce před vykopnutím dveří svého bytu. Komu se líbil Payback, tato verze ho určitě nezklame, ale ve srovnání u mě vychází původní Payback jako vítěz. 8/10 ()

tron 

všetky recenzie používateľa

Na Odplate som bol v kine v roku 1999 ako 18-ročný a báječne som si ju užil. Nevedel som, že v skutočnosti som nevidel ani tak víziu Briana Helgelanda, ale skôr Mela Gibsona (resp. údajne Johna Myhrea???). Gibsonovi (ani štúdiu) sa Brianova verzia nepáčila a tak ho vyšachovali z hry do takej miery, že sa musel okamžite ísť spamätať do Čiech, kde v spoločnosti kamoša Heatha Ledgera a bez štúdiových tlakov a manierov nakrútil uvoľnený Príbeh o rytierovi. 17 rokov (!) po premiére oficiálnej verzie som si pozrel Helgelandovu a musím prekvapivo skonštatovať, že Gibsonova (alebo koho) ma bavila oveľa viac.  To som nečakal. Nedá sa povedať, že Helgeland nakrútil nehumornú verziu. Obe používajú približne rovnako ostrý, čierny a drsný humor. Potiaľto OK. Zmien oproti kinoverzii je však neúrekom (finále je úplne iné, dejom nás nesprevádza Porterov hlas, Bronson nie je Kris Kristofferson, ale žena a prítomná iba ako nudný hlas v telefóne). No ako vravím, verzia z roku 1999 je bomba. Toto je skôr len kuriozita. ()

MATADOR 

všetky recenzie používateľa

Odplata v režisérské verzi. Dostává úplně jiný rozměr, jelikož se dá říct, že je to nový film. I když je zápletka stejná, některé scény také, tak verze kterou si Brian Helgeland neprosadil je totožná s původním filmem. Chápu, že některé kodexy pro vývoj filmu se musí dodržovat (jako všude), ale kdyby byly režisérská verze v něčem jiná, tak budiž. Ale ona je skoro totožná, až na naprosto jiný závěr filmu (původní má přeci jen promakanější konec), který je typický - drsňákovský. I tak je ale režisérská verze slušným filmíkem, který po celou dobu nabírá na tempu, a to se mi líbí. Drsná, noirovská paráda. ()

Galéria (6)

Zaujímavosti (3)

  • Porter (Mel Gibson) používá ve filmu zbraň Smith & Wesson Model 29 ráže .44 Magnum. (dc125)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v amerických mestách Los Angeles a Chicago a trvalo od 10. októbra 1997 do 27. januára 1998. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama