Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mark Hogancamp (Steve Carell) sa stane svedkom a obeťou brutálneho prepadnutia, pri ktorom utrpí ťažké poranenia hlavy a stratí pamäť. Zdá sa, že Markov zdravotný stav je nevyliečiteľný a spomienky na minulosť navždy stratené. Podlieha paranoji a nedokáže komunikovať s okolitým svetom. Pri zúfalom pokuse nájsť vnútornú rovnováhu či vlastnú minulosť, začne si intuitívne vytvárať nový svet a v ňom alternatívny život. V dome a na záhrade si postaví podivné zmenšené mesto Marwen a zabýva ho bábkami, medzi ktorými je aj on sám – Mark ako hlavný hrdina. A je to hrdina bez hraníc, ktorý sa v ničom neobmedzuje. Osud ho pripravil o spomienky, ale nie o fantáziu. (TV JOJ)

(viac)

Videá (12)

Trailer 4

Recenzie (80)

gogo76 

všetky recenzie používateľa

Robert Zemeckis už niečo vo filmovom priemysle dokázal, preto je na prvý pohľad dosť veľkým prekvapením, že jeho nový film ohodnotilo zatiaľ iba 611 divákov. Po zhliadnutí sa ani ja veľmi nečudujem. Mám pocit, že Zemeckis nevedel čo presne chce točiť. Ako životopisný film, je veľmi nepresvedčivý, ako komédia postráda vtip a ako dráma vás za srdce rozhodne nechytí. Po technickej stránke film klape na výbornú a herecky S. Carell odviedol slušný výkon, ale nestačí to. Zaslúžený priemer a nerád to hovorím, ale aj zaslúžený divácky nezáujem. 50%. ()

silentname 

všetky recenzie používateľa

Napriek tomu, že kritici tento film rozdrtili v zuboch a niektorí ho dokonca hodili na zoznam najhorších filmov roku 2018, ja som sa nevzdával nádeje, že sa mi to bude páčiť. Mám rád Roberta Zemeckisa a jeho vizionársky štýl ma vždy vedel fascinovať. Takže film bol stále medzi mojimi veľkými očakávaniami na rok 2019. Ako to teda dopadlo? Myslím si, že "Welcome To Marwen" ma nakoniec príjemne potešilo a dostalo do príbehu, ktorý ma bavil. Dokázal som to veľmi rýchlo pochopiť, nájsť vo veciach súvislosti a zorientovať sa v tom dalo veľmi jednoducho.Možno je to trošku problém, no mne to osobne vôbec nevadilo. Som rád, keď sa vo filmoch nestrácam, no na druhú stranu som rád, keď ma vie miestami trošku prekvapiť. A tento film ich podľa mňa moc nemá. Vieme odhadnúť ako to dopadne (nie preto, že by sme poznali skutočný príbeh) a hlavne (si myslím), že vieme celkom rýchlo pochopiť, akú rolu má vo filme Deja. Nebudem to prezrádzať ak ste na to zvedaví sami, ale podľa mňa je to dosť jednoznačné. Najmä vďaka jednej scénke, ktorá sa tu objaví. A preto je záverečné prekvapenie veľmi neprekvapivé. Steve Carell je podľa mňa veľmi dobrý v hlavnej role a celkovo som nemal pocit, že by ma vo filme niekto dráždil. Animované časti sú dobré, hudba vo filme je skvelá a celkovo si myslím, že je tu aj uspokojivá práca s kamerou. Neviem posúdiť, či je to film hodný pozornosti všetkých. Viem si predstaviť, že by ich to nemuselo baviť. Ale rozhodne je to film, ktorý sa páčil mne. Nemôžem ho ohodnotiť ako vynikajúci, ale napriek tomu dostatočne uspokojivý. Zhodnoťte si sami a uvidíte. Hodnotenie: B ()

Reklama

VanTom 

všetky recenzie používateľa

Režijně se Zemeckis opět blýskl svou hravou, vytříbenou řemeslnou jistotou (tradičně podpořenou výborným Silvestriho soundtrackem), ovšem příběhově i emočně tak trochu mlátil prázdnou slámu. Brakové fantazírování v loutkovém Marwenu totiž nezaujalo o mnoho víc, než nelehké, bohužel značně předpovídatelné vyrovná(vá)ní se s úzkostí (a závislostí na lécích - velké twistové odhalení, které ovšem divák prokoukne dávno dopředu) brutálním přepadením traumatizovaného umělce, jehož neutěšený stav a únik od reality odráželo. Ani Carellův soustředěný výkon srdce neotevřel. ()

marhoul 

všetky recenzie používateľa

Výprava, kombinace reálných scén se scénami panenkovskými to je promakané a dále je samozřejmě smutné, že je film natočen podle skutečné události, ale celkově se mi to místy táhlo. Možná hodnocení v budoucnu vyšroubuji výš, prozatím lepší tři. Každopádně je to počin zajímavý, zemeckisovsky citlivý. ()

xxmartinxx 

všetky recenzie používateľa

Je celkem fascinující, že Zemeckis se zapsal jako jeden z nejlepších mainstreamových vypravěčů, kdy mimo jiné Návraty do Budoucnosti a Forrestem Gumpem projevil dokonalý cit pro zájem publika. Pak se u něj ale jednak prohloubila technofilní fetiš a jednak ztratil schopnost navázat kontakt s diváky a začal se soustředit na filmy odevzdané trikovým exhibicím - ovšem bez toho, aby tyto exhibice o sebe vzbuzovaly zájem. Osobně mám rád autorské fetiše, které v mainstreamových podmínkách okázale budují díla bez zjevného ohledu na publikum, ale Zemeckis to dělá hrozně divným způsobem. Jeho filmy působí mrtvolně, bezradně, místy až směšně plytce, jako by byly stále určeny mainstreamovému publiku a podřízeny mainstreamovým limitacím (zde byl sexuální rozměr maximálně potlačen, aby byl výsledek co nejpřístupnější), přitom ale jako by vůbec netušily, co chce mainstreamové publikum vidět. I u Marwenu kroutím hlavou nad rozsahem a užitím počítačové animace, přesto je ale výsledek veskrze otravný a povrchní film, který se neskutečně vleče za svým banálním vyústěním. Tolik práce je vloženo do něčeho tak bezradného! Určitě je to námět na studii. Spíš než na sledování. ()

Galéria (26)

Zaujímavosti (8)

  • Stroj času je výrazne inšpirovaný DeLoreanom z filmovej trilógie Návrat do budúcnosti, ktorú tiež režíroval Robert Zemeckis. (mijec)
  • Po sestřelení snipera z kostelní věže zazní při jeho pádu známý „Wilhelm scream“ (čas 00:20:49). (Puxina)
  • Film měl do českých kin přijít 14.3. 2019, ale po americké premiéře 21. 12. 2018, kdy byl film velmi vlažně přijat, byl distributorem (CinemArt) stažen z českých kin. (PlayEasy)

Reklama

Reklama