Recenzie (3 646)
Malý obchod hrůz (1960)
Miestami zábavné, miestami trápne. Mladý Jack Nicholson mi pripomína mladého Jima Carreyho.
Uloupené Kosovo (2008) (TV film)
Často dostáva človek dojem, že keď vidí niečo "cenzúrované", "nezávislé", proste iné ako v hlavných médiách, že je to pravda. Bohužiaľ často sa tá pravá pravda nachádza niekde inde. Uloupené Kosovo je dokonalý príklad manipulácie a demagógie. Pod maskou "nezávislého a zcenzurovaného" sa skrýva všetko len nie úprimná snaha zachytiť pravdu. Chcete rozhovory s veliteľmi NATO, OSN, Albáncami, pohľady historikov, odborníkov, protistrany? Tu ich nájdete iba ťažko. I tie "reportáže" pôsobia ako by ich netočil režisér, ale iba ich prevzal z iných zdrojov. Celý autorský prístup vo filme tak spočíva v zostrihaní vybraných záberov doplnený o komentár "režiséra". Uloupené Kosovo je nebezpečný film (o dokumente nemôže byť reč), je v ňom veľa pravdivých svedectiev, ale aj mnoho lží a hlavne je strašne veľa vecí, o ktorých mlčí. Je to nebezpečný film, lebo je ideologický a hazarduje s ohňom. Lebo problém Kosova nemôže byť riešený ideologicky. Pri skutočnom chcení vyriešiť problém Kosova história a spravodlivosť zohráva (bohužiaľ?) vedľajšiu rolu. Hlavnú rolu musí hrať budúcnosť. A to si tvorcovia Uloupeného Kosova nechcú pripustiť.
Osadné (2009)
Sympatický pohľad do života jednej odľahlej komunity na čele s dlhoročným starostom a veľmi milým pravoslávnym kňazom. Filmu nemožno uprieť zábavnosť, príbeh, myšlienku a príjemnú dávku nostalgie za zašlými časmi, ale všetky tieto veci sú režisérsky nedotiahnuté a roztrieštené. V podstate ide o rovnakú vec, ktorá mi vadila pri Iných Svetoch. Keď sa pozerám na oba filmy, tak vidím, že mali na viac, ale akosi končia na polceste.
Satanico Pandemonium: La Sexorcista (1975)
Amatérska réžia (akože budovanie napätia = dlhé zábery na kláštor, či na chodiace sestry), biedni herci, strašný nezmyselný dej, nudná erotika i násilie, žiadna atmosféra, proste nič. Záverečný deus ex machina ma nechal chladným. Bohužiaľ film nie je natoľko zlý, aby bol zábavný, i keď nejaké momenty sa nájdu...
Community (2009) (seriál)
Úžasne napísané postavy, skvelé zápletky, brilantný casting, popkultúrne odkazy a jemná sebaparódia. Chevy Chase ma našliapnuté na riadny comeback - priam exceluje... tak ako všetci ostatní!
Taká zvláštna rodinka (2001)
Vzostup, pád a znovuzrodenie jednej absurdnej rodinky v bizarných kulisách a kostýmoch a v ešte bizarnejších životných situáciách. Wes Anderson je génius a úžasný rozprávač. Kto dokáže tak krásne a absurdne rozprávať o tradičných rodinných hodnotách?
Bestián: Kupředu, zpátky jen krok! (1999)
Na Black Adder až príliš predvídavé. Až príliš sa to podobá na obdobné time travel filmy, kde je strašne veľa historických postáv a gagy sa týkajú toho istého. Na druhej strane aj tu dokážu Curtis a spol. prekvapiť - napr. pasáž s Williamom Shakespearom. Poteší účasť v podstate celého hereckého ansámblu (až na to, že McInnerny hrá Darlinga a nie Percyho), ale nezmení dojem toho, že ide len o akýsi vývar z toho, čím bol typický pôvodný seriál.
Černá zmije - Černá zmije IV (1989) (séria)
Asi najslabšia séria. Vidieť dochádzajúci dych. Oholený Baldrick vyzerá čudne, Tim McInnerny je v role, ktorá mu nedovoľuje vyniknúť a trademarky série (napr. nekonečné Black Adderove prirovnania) začínajú trošku vadiť. Napriek tomu sa jedná o vynikajúce zakončenie série. PS: Z konca posledného dielu mi zovrelo hrdlo...
Černá zmije - Černá zmije III (1987) (séria)
Jediným negatívom tejto série je, že Tim McInnerny neobsadil žiadnu z hlavných rolí a iba sa pár krát ukáže v tých podporných. Inak je to opäť vynikajúca dobová fraška s pár vtipmi do súčasnosti. Sort off Baldrick!
Černá zmije - Černá zmije II (1986) (séria)
A zrodila sa legenda... Black Adder tak ako ho milujeme - uštipačný, sarkastický, prefíkaný, chytrý a pekelne zlovestný. Najlepšia séria. Miranda Richardson je na zožranie. A Tim McInnerny ako Percy je brilantný.