Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Akčný
  • Komédia
  • Horor
  • Dráma
  • Animovaný

Recenzie (52)

plagát

Čarodejnica (2015) odpad!

Film sa obraňuje dobovou atmosférou, angličtina je natoľko komplikovaná, že musím čítať titulky a ponáram sa do značne ponurného príbehu. Asi po pol hodine mi všetci protagonisti začali silno liezť na nervy. Aby som upresnil, atmosféru to nemá zlú, lenže keď keď počúvate stále báchorky o tom ako Ježiš sníma hriechy sveta, že sme hriešnici a k tomu všetkému v filme je jedna (!!!) strašidelná scéna, ináč je to psycho so stupídnymi dialógmi, no nevie neviem... Vyvinul som strašné úsilie aby som toto dopozeral. Neviem vlastne kde sa stala chyba. Asi je tento film na mňa príliš ,,art,, . Bodík dávam za záver, hoci myslím, že aj ten je predvídateľný hneď zo začiatku. Kam sme sa to dostali, keď recenzenti toto označujú za žánrový skvost. Velebnosti, jdu blejt..

plagát

Terminátor Genisys (2015) 

Nuž, veľmi ťažko hodnotiteľný film. Scenár má obrovské diery, recykluje všetky staré časti ale snaží sa vniesť do časových skokov trocha vzrušenia. Prepojenie s pôvodnými dvoma filmami celkom funguje, avšak film nemá žiaden wow efekt. Žiadna pamätná akcia, žiadny akčný náboj. Herci (okrem Arnolda) nevýrazní a John Connor mi vyložene nesadol. Strašne mi vadili niektoré špeciálne efekty, to zaváňalao prúserom už počas prvých trailerov, veril som však že sa to ešte vylepší, no sklamanie. Ťažko povedať komu je tento film určený. Priaznivci pôvodnej trilógie budu zmätení, noví diváci preplávu filmom bez povšimnutia. Tvorcovia šli točiť novú trilógiu, ktorú vlastne nikto nechcel. A trestuhodný je aj soundtrack, kde aj main-theme hrá až v záverečných titulkoch. (!!!) Nevravím, film má aj svetlé chvíľky (T-1000 je stále super), škoda len že to všetko sme už videli, a mnohonásobne lepšie. Komerčne sa ani ten úspech nedostavil, tomu sa tiež nečudujem, taký priemer a premárnený potenciál z návratu hlavného protagonistu v Terminátor sérii sa len tak nevidí...

plagát

Železné srdce (2014) 

Ultimátny pohľad na vojnu v roku 1945 od Ayera. Bratt Pitt si berie prednostné miesto na pľaci, vie hrať, vie prejaviť emócie, jeho postava je napísaná tak dobre, až je to divné. Samotná posádka tanku FURY super, všetci sú jasne charakterovo definovaní, ale príjemní. Nie je to taký patriotizmus ako v Save private Ryan. Čo sa týka akcie, videl som už aj lepšie, silných scén je tam pramálo (asi len súboj 4 Shermanov a Tigera). Film sa snaží ukázať vojnu a jej všetky stránky, priateľstvo, brutalitu, hnus, vyhorenosť vojakov, boj o život, ale aj lásku. Práve ten občasný záchvev ľudskosti v akomkoľvek meradle vo mne zanechal veľmi zvláštny pocit keď som odchádzal z kina. Sklamaný som bol z poslednej cca štvrtiny, to je po scenáristickej strane fiasko, a logika si tam tiež dala dovidenia. A to tak silno, že som počul škrípanie zubami. Posledných 5 minút bolo príjemným prekvapením, celkovú trpkú príchuť však nenapravilo. A možno len nie som zvyknutý na takto ladený film, možno to bolo celé len takto uniformné,v pozlátku zabalené. Skutočné, železné srdce, tam nenájdete...

plagát

7500 (2014) 

Shimitzove filmy majú istý druh zvláštnej atmosféry. Je to druh režiséra, ktorý dokáže udržať mrazivú atmosféru veľmi dlho. 7500 bol teda v mojom hľadáčiku už nejakú dobu. V prvom rade je nutné si uvedomiť, že ide o budget (samozrejme že si to odniesli ,,efekty,, lietadla). Veď Shimitzu nikdy nepracoval s obrovskými rozpočtami. Čo ma ale nepotešilo je to, že naozajstných horrorových momentov bolo veľmi málo. Z vyľakaných tvári hlavných protagonistov sa teda nejaká démonická atmosféra ťažko buduje. Krátka stopáž je meč, ktorým sa dá rúbať obojsmerne. Tu sa nudíte už pri minutáži 79min!!! Už keď má divák pocit, že sa film naplno rozbehol, príde na nudné dialógy, debilné scénky... A pritom musím podotknúť, ten scenár je veľmi decentný a naozaj šikovne napísaný. Kamera, strih, main theme boli v poriadku. Celý dej sa odohráva v lietadle, tam sa toho z tohto hľadiska až tak domrviť nedá. Páčila sa mi myšlienka viacerých veľmi odlišných osudov v lietadle, strašidelná bábika a hlavne záver, ten prekvapil a zdvihol hodnotenie vyššie. Neviem, čo sa Shimitzovi stalo v hlave, ale ja chcem naspäť toho režiséra, ktorého ,,duchariny,, má zmysel vidieť znova a znova. Áno, je cítiť, že to ešte stále vie. Faktom je však ,že servíruje milionkrát jedené jedlo, ktoré vám bude chutiť, ale počas konzumácie škrípete zubami a viete, že už nabudúce sa pôjdete najesť niekam inam. Po pekných traileroch a viac ako dvoch rokoch čakania to zabolelo.

plagát

Drakula: Zrod legendy (2014) 

Nečakane príjemný film na spestrenie jesenného večera. A to som tomuto nedával nejaké veľké šance. Hneď na úvod musím poznamenať, že toto nie je klasický Drakula. Na film sa treba pozerať ako na historický (ja viem, akákoľvek historická korektnosť ide do pekla, tam sa bude škrípať zubami) akčný tri-čosi. Úvod prekvapil, dá sa povedať, že všetko naozaj hororové sa udeje na začiatku. Výber hercov bol decentný, vyladený na oboch stranách dobrej/zlej barikády. Hlavne Luke Evans prekvapil a Sarah Gadon lahodila oku. Efekty v norme, musím vyzdvihnúť zopár skvelých nápadov ( súboj snímaný z povrchu meča bol super!, pád zo skaly, roj netopierov ničiaci vojsko). V ušiach mi zarezonoval aj kvalitne vybraný soundtrack. Dĺžka nevadila, príbeh sa rýchlo odsýpa, nemá ako diváka nudiť. Ako negatívum by som videl možno až moc predvídateľný dej, niektoré pasáže by to chcelo prestrihať, iným dať priestor trocha viac.A samozrejme rating PG-13, ktorý veľmi škodí. Vidieť bojové scény a upírske kúsky bez krvi, to je tak na facku producentovi! Celkovo sa mi tento mix žánrov a nových nápadov páčil, tak hodnotím kladne.

plagát

Rituál (2011) 

Už X tá variácia na Exorcistu mohla dopadnúť dobre, keby sa tvorci fakt pozreli na jednu vec. A teda dôvod, prečo boli filmy s touto tématikou úspešné a prečo tomu tak bolo. Pridlhá stopáž, nudní herci (Anthony Hopkins ako hlavný ťahák možno funguje, ale po pár minútach začína pôsobiť unavene, a záver som mu teda neveril vôbec). Scenár nie je najhorší,ale mne osobne vadilo to, že sa to celé tvári ako nejaká sonda do hlbín duše hlavnej postavy, ktorá sa pohybuje niekdy medzi vierou a ateizmom. A to je niečo, čo herec obsadený do tejto role buď nevie,alebo nechce zahrať. Vznikajúce situácie tak vyznievajú strašne do prázdna. The Rite/ Rituál nefunguje pretože postráda iskru. Akékoľvek ľakačky sú zmarené, lebo všetko sme už niekde videli. Ide o rutinu aj čo sa týka strihu a kamery. S týmto scenárom si viem predstaviť naozaj zimomriavkový večer, avšak jediné čo som dostal bol čajové posedie pri koláčiku. Škoda, asi mám v poslednom čase šťastie na ,,dobrý,, výber.

plagát

Prepadovka 2 (2014) 

Au, po skvelej, dnes už kultovke z roku 2011 prichádza vo všakovakých fórach prepieraná dvojka, ktorá si mala sadnúť na pomyselný trón čistej akcie a bláznivých akrobacií. Tvorcovia sa po akčnom náreze, ktorú vyšperkovalo neutíchajúce tempo rozhodli, že idú vytvoriť zvlášny mafiánsky príbeh. Na to je však potrebné urobiť ho naozaj zaujímavý, dať tam výrazných hercov, či scén. Iritujúca stopáž a príšerné dialógy dokonale otupia vaše zmysly. Áno, nedá sa uprieť, že choreograficky ide o špičku, posledná polhodina je fajn.... Lenže k tomu dobrému sa prehryznete až po nejakých 100 minútach trápností. A ešte sa to hraje na nejakú komixovú štylizáciu. Vie mi niekto vysvetliť, prečo sa v dvojke recyklujú tí istí herci, ktorí v jednotke umreli? Čo to má znamenať? Ďalej už nemôžem, napísal by som ďalšie a ďalšie veci, len nevládzem. Nevládzem sa pozerať na takýto prešľap. Toto je sklamanie na celej čiare a bude bolieť ešte riadne dlho...

plagát

Oculus (2013) 

Trailer navnadil, film ako celok sklamal. Ide o klasickú ,,duchárinu,, ktorá výrazne nevybočuje z priemerných pravidiel žánru. To čo Oculus robí iným je spôsob rozprávania príbehu. V celom filme sa prelínajú dve časové línie. Úlohou tej prvej (staršej) je objasniť čo a ako sa stalo, nuž a v druhej ,,o desať rokov neskôr,, sa ,,preživší,, snažia vyhrať súboj so zlom raz a navždy. Práve tento element sa ukázal byť veľmi nešťastný, pretože namiesto toho aby celé dianie oživil ,ho neustála zabíja. Časové skoky sú rozpačito prestrihané, niekedy je prelínanie urobené len tým, že sa zmenia svetlá, zatvoria dvere,otvoria dvere, zatvoria okná, otvoria okná (v podstate whatever čo). Tento systém prináša taký guláš, že divák ani nevie čo sa vlastne v súčasnosti deje. Ukážkovo na papieri funkčný nápad režiséra graduje so strihom cvak-cvak-cvak každé 2 sekundy. Frustrujúce? Určite áno. A bude ešte horšie, počkajte na finále, to sa ešte pritvrdí v rýchlosti. (!!!) Pritom celá story nie je najhoršia a v rukách niekoho šikovnejšieho by som určite mal problém zaspať. Hľa, takto sa ničí dobrý scenár priatelia! V tomto žánri nebývajú často obsadzované ,,hviezdy,, ale neznáme tváre. Aj tie by však mali byť vybrané s citom a už keď nehrajú, mali by mať aspoň také ksichty, ktoré nechcete vylepšiť rozbitou sklenenou fľašou. Hudobnú zložku neidem komentovať (bola tam nejaká??). Pochválim len aké-také vykreslenie démonickej atmosféry (dajme tomu) a jednu dobrú ľakačku. A to je na dobrý horor skutočne veľmi, veľmi málo....

plagát

Need for Speed (2014) 

Tak a dávam **** Prečo? Lebo Aaron Paul, a vlastne aj ostatní herci sú vo svojich rolách uveriteľní.A nehraú preto, že chcú oskara, ale že ich to viditeľne baví. Lebo celý film je od hráčov a pre hráčov, a v zásade obsahuje všetko to hollywoodske pozlátko ktoré máme radi. Z hier si berie krásne rýchle autá, slow-mo zábery, policajné naháňačky, ba dokonca aj soundtrack som niekde počul. Po prvých kritikách som veru mal obavy, nakoniec som zistil, že nie každý film musí byť oscarmi ovenčenou drámou, nie každý film musí mať famózne herecké výkony, či multimiliónovú výpravu. Stačí kúsok nefalšovanej zábavy. Že postavy sú placaté a nevykreslené? Že tých 130 minút je nudných? Že tam nie sú americké vlajky a oceneniami nasekaný režisér? Nedajte sa prosím vás vysmiať. Mňa, a rovnako aj ľudí v kine to bavilo. Áno,keby som chcel hľadať chyby, tak ich nájdem, 3D mi nevadilo, nebolo to až také výrazné,na druhej strane ani strašne placaté, ako to občas býva, a chválim aj farby a zaujímavú,dravú kameru. Občas treba vypnúť, a občas sa to podarí sakra dobre, pri need for speede (či už hernom,alebo filmovom).Idem si na nete pohľadať autá,čo sa pretekali na slnkom zaliatych scenériách. A Imogen Poots je (fakt!) kočka.

plagát

Riddick (2013) 

Riddick sa vrátil. Sľuboval, že sa atmosférou vráti ku základom,teda k Pitch Black. V skutočnosti sa mu to však podarilo len na polovicu. Úvodné minúty majú grády, s príchodom lovcov sa to zmení k horšiemu, a finále je niečo medzi tým. Soundtrack a zvuk potešil, main theme sa dá počúvať do nekonečna. Niečo čo sa ale nedá pochváliť, je poňatie filmu, taká digitálna prepálenosť ma rozhodne nepotešila. Kvalita efektov je strašne labilná, niektoré panoramatické zábery sú super, digitálne potvory, alebo iné sci-fi momenty sú príšerné. Chápem, že je to točené za podstatne nižší rozpočet ako digi blockbustery, ale ruku na srdce, naozaj to muselo byť celé takéto? O príbehu škoda hovoriť, logické lapsusy, klasický hnusný heroizmus, ktorý sa snaží ukázať divákom ,,o čom je prežitie, a odvaha,, ...ehm. Akčné scény však stále zaujímavé, hlavne ,že kameru nedržal človek s dyskinetickým syndrómom. (vďaka Bože aspoň za to... ) Pre Vina Diesela je Riddick stále veľmi obľúbená rola, a je to vidieť. Kasting býva v týchto filmoch kameňom úrazu, tu sú však tváre celkom neopozerané a hlavne nie otravné. Áno, priznám sa, hodnotím subjektívne, a mám rád tento žáner a Riddicka, ináč by to bolo horšie, o dosť horšie.