Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Krimi
  • Horor
  • Akčný

Recenzie (25)

plagát

Vlčie diery (1948) odpad!

Príšerná, nestráviteľná propaganda bez akejkoľvek umeleckej hodnoty. Herci ako sochy vypúšťajúce z úst tie najprázdnejšie čierno-biele frázy.

plagát

Kes (1969) 

Kes je nemilosrdný, silný film... Anglicko, 60. roky, drsný život robotníckej vrstvy... Stále sa mi vynárajú najmä dva momenty. Ten, keď sa odstrkovaný a zakríknutý Billy v triede počas vyučovania nechá strhnúť emóciami a fascinujúco vysvetľuje, ako sa stará o svojho sokolovitého dravca... Zrazu sa ocitnete v jeho koži, tie úžasné chvíle prežívate spolu s ním, spolu s ním sa neviete dočkať posledného zvonenia, aby ste sa mohli rozbehnúť za jediným svetlým bodom v tej nekonečne sivej každodennosti... Druhý moment predstavuje scéna, keď sa v rámci školského telocviku odohráva futbalový zápas, v ktorom nejde o nič, ale učiteľ, hráč a rozhodca v jednej osobe ho prežíva ako súboj o titul v Premier League (keď sa zo "spravodlivo" odpískanej penalty nedosiahne gól, neváha ani sekundu a nariadi ju opakovať) - je to úžasne humorná vsuvka, hoci ani tá by takou byť nemala, lebo telocvikár tu ponižuje decká jedna radosť... Tretí pôsobivý moment príde v samotnom závere. A nebude o nič menej realistický. Treba vidieť.

plagát

Unavení slnkom (1994) 

Michalkov tu dokázal divy. Verne priblížil tiene stalinizmu aj tým, ktorí by inak k histórii či politike nepričuchli. Rodinná idyla je vykreslená tak rýdzo autenticky, vzťah otca a jeho malej dcérky napĺňa toľká láska a neha... Volá po súcite, oprávnenom súcite, aj napriek otcovej poškvrnenej minulosti. A o to práve ide - že tu niet víťazov a porazených, lebo oko "Veľkého brata" si nájde každého a obeťami sú všetci, čo sa kedy stretli s jeho pohľadom...

plagát

Rosemaryino dieťa (1968) 

Tá atmosféra... Dokonalá Mia Farrow. Jej krehkosť v kontraste s mohutnosťou strachu, neistoty a zúfalstva, ktoré pramenia z tušenia, že ALL OF THEM WITCHES...

plagát

Moderná doba (1936) 

V porovnaní so Svetlami veľkomesta (1931) je Moderná doba o triedu zábavnejšia a o triedu "sociálnejšia". Bez hluchých miest. Unikátne dielo. Chaplin sa pri ňom riadne vybláznil a vybral sa s kožou na trh. Zariskoval a divákom, ktorých už niekoľko rokov na plátne rozmaznávali herecké hlasy, predhodil nemý film, hoci doň elegantne prepašoval viacero zvukových efektov. Ale čo s Tulákom? Chaplin si jasne uvedomoval, že ak Tulák prehovorí, stratí svoje čaro a navždy zmizne zo scény. A predsa z toho vykľučkoval majstrovsky - Tulák iba zaspieval, svojsky a nezabudnuteľne... Ešte jeden bonus: Charlie s Paulette sa tu ozaj našli.

plagát

Východ slnka (1927) 

Takto pôsobivo a dôstojne sa nemý film pomaly lúčil so svojou érou. V najlepšej forme a na vrchole. Akoby chcel povedať: "Aha, čo všetko dokážem... aj bez vášho zvuku". Pravé filmové umenie si vystačí s obrazom, tvrdili mnohí. Veru, niečo na tom bude... Do tohto diela Murnau zakomponoval požehnane pestrú paletu. Nechýba tradičný námet (žena - vamp), veľavravné detaily tváre, hororový nádych (najmä vizuálna predstava vraždy v člne stojí za zmienku), dramaticko-akčné scény (napríklad aj tá, keď sa verný pes vrhá do jazera, aby zachránil svoju pani pred hroziacim nebezpečenstvom, o ktorom ona ešte nemá potuchy), groteska (padajúce ramienko na šatách či opité prasiatko), kontrast mesto - vidiek, ale samozrejme, dominuje romantika... hoci treba uznať, že práve tejto sekvencii by nejaké to skrátenie asi neuškodilo... :)

plagát

Left Luggage aneb Kufry pana Silberschmidta (1998) 

Neznámy, nenápadný, nepovšimnutý. Desať komentárov hovorí za všetko. A pritom hravo schová do vrecka väčšinu kúskov z tunajšej TOP 20. Krásna Laura Fraser ako Chaja žiari najviac - jej starostlivo budované puto k chlapčekovi Simchovi, ktorý nechce (?) rozprávať, je dušou filmu. Komika sa mieša s tragikou, kdesi pod hladinou pláva motív holokaustu, židovstvo ukázané konečne aj tak nejako ľudsky... Nič prvoplánové, nič patetické... Film nikoho neobviňuje, ale odkrýva identitu, hľadá a vykopáva stratenú batožinu... Harmónia príbehu vrcholí, keď zaznie nečakané "kvak", no krátko nato ako blesk z jasného neba... Ale život sa nesmie zastaviť, a preto "keď prichádzaš so zlou správou, pripoj k nej aj nejakú dobrú..." Nech tento film nezostane LEFT ako tie kufre.

plagát

Agora (2009) 

Nenávistná protikresťanská agitka. Vedome manipuluje, zjednodušuje, prekrúca históriu. Škoda... A ani Rachel Weisz tu nehrá bohviečo.

plagát

Rysavá jalovica (1970) (TV film) 

Klenot... Slovenskosť v tom najušľachtilejšom zmysle slova.