Obľúbení režiséri (10)
John Carpenter
Najlepšie filmy:
Vec (1982)
Halloween: Predvečer Sviatku Všetkých svätých (1978)
Prepadnutie 13. okrsku (1976)
Verhoeven je pro mě pomyslný mistr komerční sci-fi ve formě, kterou mám nejradši - nápadité blockbustery z 80. let s odvážným násilím, černohumornou satirou, výbornou atmosférou a prostě zábavou. RoboCop, Total Recall nebo Starship Troopers mě baví dodnes, přestože jsem je viděl xkrát (oblíbenost platí i pro stále stylový Basic Instinct a Black Book). Někdo jeho formátu v Hollywoodu pekelně chybí a je strašná škoda, že to po Hollow Man v Americe zabalil.
James Cameron
Najlepšie filmy:
Terminátor 2: Deň zúčtovania (1991)
Votrelec 2 (1986)
Terminátor (1984)
David Cronenberg
Najlepšie filmy:
Prísľuby z Východu (2007)
Mucha (1986)
História násilia (2005)
David Lynch
Najlepšie filmy:
Mulholland Dr. (1999) (TV film)
Sloní muž (1980)
Príbeh Alvina Straighta (1999)
S. Craig Zahler
Najlepšie filmy:
Blok 99 (2017)
Na zlej strane (2018)
Kostený tomahawk (2015)
Alfred Hitchcock
Najlepšie filmy:
Psycho (1960)
Okno do dvora (1954)
Na sever severozápadnou linkou (1959)
Woody Allen
Najlepšie filmy:
Láska a smrt (1975)
Annie Hall (1977)
Hana a jej sestry (1986)
Christopher Nolan
Najlepšie filmy:
Temný rytier (2008)
Počiatok (2010)
Dokonalý trik (2006)
Rainer Werner Fassbinder
Najlepšie filmy:
Berlin Alexanderplatz (1980) (seriál)
Strach jesť duše (1974)
Bolwieser (1977) (TV film)