Recenzie (2 053)
Já jsem vrah - V jejích rukách (2020) (epizóda)
Pomerne slabšia epizóda, ktorá sa rozbehla až v druhej v polici, keď nastal menší zlom v príbehu. Podľa hodnotení však verím, že ďalšie časti môžu stáť za to, a tak im dám určite šancu.
Já jsem vrah - Prostředek k dosažení cíle (2018) (epizóda)
Skvelý náhľad na trestanca, ktorý sa dostal do väzenia už ako tínedžer a nikdy sa nevrátil naspäť na slobodu. Páčilo sa mi Jamesove vyobrazenie cez prvé video, na ktorom pôsobil ako skutočný šialenec nerešpektujúci akékoľvek pravidlá a jeho následný menší prerod potom, ako ho kontaktoval bratranec s rodinou. Činy Jamesa Robertsona sa nedajú v žiadnom prípade ospravedlniť, ale záverom epizódy sa vynára otázka, čo by z neho bolo za človeka, keby sa narodil do harmonickej rodiny. Ale takých prípadov je, samozrejme, skutočne veľa.
Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021)
Stopáž je, samozrejme, poriadne prestrelená a určite by sa dala ešte prestrihať. Napriek tomu mi film prebehol poriadne rýchlo a oproti pôvodnej verzii je Snyderova Justice League o triedu lepšia. Steppenwolf pôsobil tiež oveľa schopnejšie, vďaka čomu boli súboje výrazne napínavejšie ako vo verzii Whedona.
Son (2021)
Je v pozadí celého diania skutočne tajomný kult alebo si hlavná hrdinka vytvorila v hlave vlastný svet? Podobných námetov sme už mali viac a určite aj lepšie spracovaných. Problémom je, že tvorcovia celý čas ťahajú diváka jednou cestičkou a nedávajú mu žiadne výrazné náznaky toho, že by pravda mohla byť iná. Cieľom je, aby všetko na konci otočili a vyvolali šok, ktorý sa však u mňa nekonal. Po prvé preto, že sa postavy správali veľmi predvídateľne, a tak sa dalo plus mínus odhadnúť, kam sa dej posunie v najbližších minútach, a po druhé preto, že dialógy medzi nimi bolí extrémnym klišé, a tak som si k nikomu nevytvoril žiaden vzťah a nezáleželo mi na tom, čo sa s nimi stane. A to mám Emilea Hirscha ako herca rád.
Motýľ: Útek z väzenia (2017)
Charlieho Hunnama aj Ramiho Maleka mam rád. V remake-u Papillon mi však obaja prišli pomerne nezaujímaví. Bol som síce zvedavý, či/ako/kedy sa dostanú z väzenia, ale ich pokusy vo mne nevzbudzovali žiadne emócie. Jednou z najsilnejších scén pritom mohli byť dlhé roky na samotke, ktoré mali ukázať šialenstvo zapúšťajúce korene do mysle trestanca. Mal som však pocit, že to Papi zvládol bez sebemenších problémov.
Votrelec: Covenant (2017)
Miestami som nemohol uveriť, že Covenant natočil Ridley Scott. V Prometheusovi pekne načrtol pozadie vzniku votrelcov, rozšíril mytológiu, navodil skvelú atmosféru a fakt som sa pri filme dobre bavil. I keď sa v prvej časti správali niektoré postavy miestami naozaj hlúpo, v Covenantovi sú za blbcov úplne všetci a stále. To, čo predvádzajú prvú hodinu, sa dá porovnať s obeťami zo starých slasherov v štýle Piatku trinásteho. V druhej polovici sa akcia značne utlmí a začne sa sústreďovať na dialógy nezaujímavých a nesympatických ľudských hrdinov a tajomných androidov. I keď som motiváciu Daniela úplne nepobral, veľmi ma zaujímal jeho príbeh. Tam ale všetky výraznejšie klady tohto filmu zrejme končia.
Prometheus (2012)
Prometheus som si ako sci-fi film skutočne užíval, bavil ma každým dúškom až do poslednej minúty. Dojem mi nepokazilo ani miestami veľmi obmedzené správanie postáv (prvé úmrtia – keď sa približovali k mimozemskej príšerke bez akéhokoľvek rešpektu + porodenie/vyrezanie mimozemského tvora – nikto si nevšimol, čo sa stalo). Trochu ma však sklamalo príliš naťahované a prekombinované pozadie vzniku Votrelca, ktoré sa určite dalo podať lepšie.
Pod zemou (2014)
Priestory katakomb boli spočiatku zaujímavé, film ale za celý čas nepriniesol nič, kvôli čomu by ma udržal v napätí.
Votrelec ³ (1992)
Oproti predošlým častiam je to o triedu nižšia kvalita. Väzenské prostredie malo väčší potenciál a mám pocit, že ho Fincher nedokázal plnohodnotne využiť. Nepodarený CGI Votrelec bol trochu komický, oproti jednotke a dvojke mi v snímke veľmi chýbala hororová atmosféra, ale akciu som si užil.
Slovania - Muž bez mena (2021) (epizóda)
Slušný vizuál a potenciál na dobovú atmosféru celkom zabíjajú chabé dialógy. Na slovenskú produkciu to však nie je tak zlé a keby som nežil v časoch streamovacích služieb, ktoré sú plné oveľa kvalitnejšej tvorby, možno by som dal seriálu šancu.