Recenzie (1 153)
Vicky Cristina Barcelona (2008)
Mám slabosť pre Barcelonu, mám rád Woodyho a od dnes sledujem čo nové natočí Rebecca Hall. Takú zaujímavú ženskú rolu Woody podľa mňa nenapísal dobrých 10rokov, Rebecca ju svojím dokonale civilným prejavom povýšila na moju ženskú rolu roka 2008..svet si ju moc nevšíma, ale mne to nevadí !
Minority Report (2002)
K POMOvmu komentáru nie je čo dodať, presné! Takže snáď jediné - Samantha Morton čoby Agáta, najlepší a najviac zabudnutý vedľajší výkon roka! D.O.K.O.N.A.L.Á..
Moja ľavá noha (1989)
Ukážkový príklad, že sa to dá i bez vtieravého sentimentu, ktorý v podobných filmoch vie zabiť pocit čistej diváckej radosti. Mimochodom, reakcie spolunominovaných z oscarového ceremoniálu sú jedinečné: http://www.youtube.com/watch?v=-Z1E75hTtCA
Hallam Foe (2007)
Prekvapenie roka 2007. Napínavo voyeristický a tým správne úchylný, zároveň smutne nostalgický a tým krásny – taký je Billy Elliot po 7rokoch. A že mu to pristane. A Claire Forlani - ani nepíšem. P.S. Kúpil som si ďalekohľad.
Invázia barbarov (2003)
5 hviezdičkový film ako ten najlepší hotel v Toronte ! Dojímavo ľudský, vtipný, ukážkovo absurdný v tom, ako zdravotníctvo (ne)vie fungovať úplne všade. O zásadných veciach, o rodine, o priateľoch, o láskach, o ŽIVOTE...Možno, teraz keď spätne spomínam, drobná výhrada na adresu toho, že by Sebastienova priateľka nemusela byť až tak naivná, nudná a blbá a Nathalie jej presným opakom, t.j. problematická, ale i tým zaujímavá a krásna - ale to je subjektívny pocit, že mám jasno, že by som volil problémy pred nudou. A vďaka tomuto komentáru som si uvedomil zaujímavú súvislosť (vďaka Ti čsfd) - že sa obe herečky stretli o 4roky neskor v Schnabelovom Skafander a motýľ...a ešte jedna zaujímavosť, čierna bola i tu blbá a biela bola i tentoX zaujímavejšia ! Takže celkom na záver: mám slabosť pre pána Arcanda, jeho Ježiš z Montrealu je podobne luxusná 5 * záležitosť (a k tomu si vyberá tie najkrajšie babenky v Kanade).
Opití láskou (2002)
Brutálna love story, ktorou si Anderson dal oddych po Magnólii a Boogie Nights. Megaftipný Sandler, Watson, ktorá je ako moja maminka zamlada, Hoffman v ďalšej svojej psycho roličke, ktorí dokonale spolu /ne/fungujú. Ako bonus úžasné titulkové sekvencie - priznajme Lynchovský klavír - a všetky tie sestry... Nie je horšia rodinná konštelácia!
Obrazy starého sveta (1972)
Tie najdojímavejšie obrazy tohto sveta !
Harold a Maude (1971)
...pre chuť do života v tej najviac čistej a nezištnej podobe, pre chuť (s)poznávať a (za)milovať sa a byť (za)milovaný. Pre cítiť sneh, voňať trávu, dotýkať sa oblakov..uf, začínam byť opäť unesený.. odlietam, navždy s Vami, drahí H&M!! * * * * * HAROLD: You sure have a way with people. MAUDE: Well, they're my species! * * * * *
Sladké sny (1985)
Typická trojbodovka, ktorú ale povyšujú o hviezdičku vyššie fenomenálna Jessica Lange a skvele ju doplňujúci ( nie sekundujúci ) Ed Harris.
Americká noc (1973)
LÁSKA k filmu nebola nikdy tak LÁSKAvá, nežná, farebná, zvukovo atmosférická, plná pokory, FRAncúzsky šarmantná, sexy a pritom nevinná a čistá.