Posledné recenzie (920)
Zóna záujmu (2023)
Tohle šlo mimo mě. Film se má zaobírat banalitou zla. Obyčejnými lidmi kteří z pověření rozkazů konali neobyčejně odporné činny. Ale film jde v této snaze tak daleko, že za celých 100 minut nabídne asi jen pět minut, které jsou divácky zajímavé. Zbytek je denní rutina. To, že k té denní rutině se semtam ozve střelba nebo že jde černý kouř z pecí, které se nachází za zdí domu... to funguje tak deset minut (a možná že jako krátký film by to bylo působivější). Ačkoliv z toho settingu "život v domě vedle koncentračního tábora" by mohly vycházet různé situace, které by postavy vedly k nějakému přemítání, nic takového se neděje. Němečtí okupanti se nezajímají o to, co se děje vězňům v táboře, a diváka zase nezajímá, co se děje německým okupantům. Kruh se uzavřel. Ještě jsem myslel, že moje rozčarování pramení z nenaplněných očekávaní - koneckonců na film jsem se velmi těšil už od nadšeného přijetí v Cannes. Ale filmem stejně nezaujata byla i přítelkyně, která o filmu nic nevěděla. Až mi přijde, že ty nadšené výkřiky spíše značí "podívejte jaký jsem intelektuál vyžívající se v avantgardním, nepřístupném (rádoby)umění", než aby lidi prostě přiznali, že tenhle nezajímavý film.. je prostě jen to, nezajímavý.
Suzume (2022)
Asi jako většina, budu Suzume kvalitativně řadit mezi Your Name a Weathering... I když rozjezdem mi přišla nejpomalejší ze tří, od chvíle cestování mě to již chytlo a nepustilo. A pak, emočně nejintenzivnější scéna, ještě samotným před koncem (ale to musíte znát jisté datum).. 85 - 90 %
Len nech je to chlapec (2023)
Subjektivní problém s postavami, které se nechovají racionálně, nemají jasné priority, neví co chtějí a co jsou ochotné obětovat (a tím si ničí život). Natočené to ovšem je velmi dobře. Ženám se to asi bude líbit více. 7/10