Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Komédia
  • Animovaný
  • Akčný
  • Fantasy
  • Dráma

Recenzie (7)

plagát

Všetko, všade, naraz (2022) 

Chvíľu mi trvalo kým som to pochopila, ale už tomu chápem a realistom to asi nič nebude hovoriť. Celý film je len psychológia, myšlienkové pochody idealistky a vyrovnávanie sa zo stresom. Všetko je v jej hlave. Treba si uvedomiť veľmi podstatnú vec, že Evelyn celý film reálne sedí za stolom a stráca sa vo svojich myšlienkach od začiatku do konca a nič čo sa medzitým dialo nemá s realitou nič spoločné, len sedí a rozmýšľa, keď si toto uvedomíte, tak pochopíte prečo je všetko také rozhádzané - je to prirodzený obranný mechanizmus pred syndrómom vyhorenia, keď má človek toho plné zuby, tak akokeby ''odletí'' do svojej hlavy... Evelyn sa momentálne vyrovnáva so strachom že jej zabavia práčovňu, vyrovnáva sa s dcérinou pubertou a jej excesmi, vyrovnáva sa s tým že ju otec odvrhol a vyrovnáva sa s tým, že s jej manželom to už neklape ako za mlada... Tento film má u mňa plne zelenú kartu, pretože vysvetľuje správanie človeka keď sa musí postaviť problému a čelí strachom, traume, úzkostiam, katastrofickým scenárom... Príklad: rozmýšľa nad tým, že jej otec chcel syna, preto v jej hlave sa prehral scenár ako vyzeralo jej narodenie ''Bohužiaľ je to dievčatko'', alebo rozmýšľa nad tým, čo by sa stalo ak by oslepla a musel by sa o ňu otec starať. Čo ak by si nezobrala svojho muža, mala by sa lepšie? - to je dôvod prečo všetky postavy v jej hlave sa správajú extrémne, komicky a hystericky. Považuje svojho muža za slabocha a posralka, popritom si ho idealizuje ako veľkého bojovníka. Lenže po príliš veľkom strese a katastrofických scenároch pred daňovou úradníčkou sa jej myslenie úplne odtrhlo od reality. Ten čierny donut predstavuje jadro problému - je to ten papier s veľkým kruhom na začiatku filmu, ktorý nevie zadokladovať, snaží sa vyriešiť ten problém nielen fyzicky, hlavne psychicky - nakoniec sa ukáže, že ten problém nebol tak extrémne vážny ako si ho fabulovala za stolom, úradnička sa zachovala profesionálne, pochválila ich a dodala čo je potrebné zlepšiť - nie je to ta zlá ježibaba pred ktorou mala bobky.

plagát

Jaga. Košmar ťomnogo lesa (2020) 

Úprimne? Trebalo by to doladiť. Najväčší problém ruských filmov je ten, že strašne dlho naťahujú scény. Pri dokumentárnych filmov sú schopný z 15 minút natiahnuť na 45 minút plný medzier a to je aj v tomto filme. Bolo to 1/2 akcia a 2/2 walking simulator (Rekordný čas walking simulatoru v horrore drží film The Exorcist z roku 1973). Ruskí režiséri sa v tom proste vyžívajú aby diváka držali v napätí - ale naopak divák si myslí, že ho chcú unudiť k smrti... Hnevá ma, že režisér sa ani nesnažil viac dochutiť ten premárnený čas. Napríklad: namiesto 3 rozhovorov Sety s excentrickou matkou mohla napríklad začať googliť a hľadať riešenie, Egor mohol zatiaľ pokúsiť sa spojiť s Antonom a Julia mohla zatiaľ zavolať na psychiatriu že jej manželovi zajebalo v hlave a bezdôvodne vŕta diery po byte - bolo by zaujímavé ak by sa do problematiky zapojili aj uniformy, než len bezmocný civilisti a predovšetkým deti... Obsah filmu je ako čaj zo školskej jedálne - 10 L vody na jeden sáčok a najviac ma pobavil koniec filmu - horší než môj školský projekt zo 7 triedy, ktorý som mala do 15 minút hotový - stačilo cez celý výkres písať vety s konskými medzerami a všetko najpodstatnejšie napísať na začiatku a na konci - to už zrazu sa prebrali a začali konečne niečo robiť. Očividne režisér chcel vynechať typické jumpscarové trapošiny a hrať sa s terrorom (napríklad Egor a jeho odraz v zrkadle) lenže zabudli, že terror u divákov sa musí udržiavať v určitej hladine aby fungoval - ak je nebezpečie príliš ďaleko, alebo ho nevyhľadáva, rýchlo sa terror stratí - nemôže celý film držať atmosferický terror - že nevidím iba počujem, to je pičovina. Protivník je príliš OP - nemá slabiny, manipuluje s ľuďmi duševne aj fyzicky, dokáže telekinézu a telepatiu, vie mazať spomienky, jedine čo nedokáže je vyliezť zo svojej chajdy, ale naopak sa dokáže respawnovať :D :D :D Aj diabol má svoju slabinu, tak prečo jeden skurveny lesný duch nemá slabiny? A sranda je, že ju môžu teabagovať 4 sopliaci a jeden kojenec, keď už ide o psychologický terror, prečo sa neinšpirovali Visage? Je to top horrorová hra ktorá má zaslúžených 93% - Protagonista je psychicky chorý, antagonistka je silná, ale pomalá a najúčinnejšia zbraň je riešenie hádaniek, odhaľovanie pravdy a fotoaparát ktorý odhaľuje skryté odkazy. Prečo neurobili teda horrorový Wonderland kde by elektronika bola slabina Jagy a Navy? Kde je jej jadro? Súdruhovia povedzte mi, kde ma Jaga svoje skurvené jadro vďaka ktorému by uviazla alebo skapala?

plagát

Nezlomná (2022) 

Nieže by animak bol tak príliš hrozný, ale nevyzdvihuje svoj odkaz. Má to myšlienku Mulan, ktorá napriek zákazu svojho otca išla do vojny prezlečená ako muž, aby ho ochránila a u rozprávky Zootropolis musela Judy makať aby mohla byť fízel a presne to mi tam chýba. Okrem nočných tréningov Georgia nič preto nespravila. Kde je napríklad zakrádanie sa do požiarnickej školy alebo na zbrojnicu? Príde mi postava príliš ľahostajná, priam babysitovaná, doslova akokeby si obidvaja sadli a otčim hovorí ''No vieš, keď si bola decko chcela si byť požiarnička'' ''Vážne? Okey tak to skúsim znova, však si tam celé dni iba kkty váľate'' a bum, prezlečiem sa ako chlap a som požiarnik... Ďalej, prečo práve asistentka je antagonista? Ja som rozmýšľala nad tým, že práve kapitán od polície je podpaľač - ako policajt vedel, že oheň je uhasený a môžu vstúpiť? A presne tu mohla byť myšlienka toho, že rovnako ako ženy sa nemohli venovať ťažkým prácam, tak rovnako muži boli odsudzovaný za balet, maľovanie, krasokorčulovanie a spev kastrátov... Je to príliš jednoduché, neemočné, animák akurát do pozadia, postavy nevenovali toľko času na svoje problémy, koľko by trebalo.

plagát

Wendell a Wild (2022) 

Vopred sa priznám, že už od mala neznášam rozprávky, ktoré sa snímkovali s plastelínou - proste tie trhané pohyby a deformácie mi proste vadili vždy. Musím uznať, že aj napriek tomu vedeli uhladiť tie pohyby a bol pozerateľný aj pre mňa... Čo sa týka obsahu, čakala som, že pri nálepke ''horror'' budem viac premýšľať nad problematikou, lenže tam žiadna veľká problematika nie je. Dej je príliš jednoduchý a detinský, atmosféra filmu ma nijako neťahala, film nebol dotieravý ani násilný - násilný myslím tým, že dej ma bude viac nútiť rozmýšľať a držať v pokušení. Je to skôr pohodový nedeľný film s kukancami, ktorý môžu pozerať aj deti... Bohužiaľ, túto pohodovú atmosféru dosť kazí nútená propaganda - školník invalid (nevysvetlenie čo sa mu stalo), dcéra právničky transsexuál (plastika zo ženy na muža stojí aj 100 000$ a hlavne že nemajú čo žrať - citoval film), policajtka moslimka, skoro všetky postavy sú čierne a zrovna biele postavy sú otravné, škaredé a zlé - dúfam, že ten kto túto nútenú mediálnu demagógiu vymyslel, zhnije v pekle.

plagát

Pozvánka do pekla (2022) 

Rozhodne neodporúčam pozerať ten film, je to strašná hovadina a obrovský mix všetkého - ten film ma totálne a nechutne frustroval. Mala som pocit, že najprv pozerám film podobný The Conjuring/seriál Lucifer a zrazu vidím paródiu na Van Helsinga a trápny Twilight... Film poukazoval na strašne veľa zbytočnosti a pomiešali niekoľko kultúr a tradícií dokopy - bez rozmyslu. Taliansko - Slovanské meno v anglickom prostredí s gotickým nábytkom, hlavná hrdinka mulatka, ruská svadba s ruskými krojmi, maďarská rodina, antagonista má hranatú hubu ako typický škandinávčan, upíri s transylvánie ... boha už tam chýba len atlantída a eskimáci 🤦🤦🤦 Logiku v tom filme nehľadajte, pretože zbytočne hovorili o nejakých mäsožravých vtákoch aby ste si ich zapamätali a vyfrustrovali svojou zbytočnosťou. Potom tu máme Lucifera, ktorý sa kŕmi chyžnými a potrebuje nevestu... ktorá sa volá [hanfáry prosím!] EVIE!!! ... áno... celý film je postavený na tom, že máme česť zo samotným diablom a referuje jeho meno, postavenie, správanie, symboliká aby sme očakávali samotné žhavé peklo plné tajomstiev, démonov, netvorov, rôznych portálov a komnát, najvyšší temný pán, mocný vládca pekla, číre zlo a popritom šarmantný, okuzlujúci a charizmatický tvor!!! ... - je v skutočnosti len trápny pochcaný upír... 🤦🤦🤦 ............. toto ma bude frustrovať do smrti, hneď ráno idem navštíviť svojho psychiatra :D

plagát

Macko Puf: Krv a med (2023) odpad!

Mizerné masky, príšerný dej a ešte horší výber postáv. Aj turecké telenovely by toto spravili lepšie, pretože v tomto nevidím ani štipku iniciatívy, je to skôr nechutné a odporné... Normálne mám pocit, že toto robili piataci na základnej škole ako skupinový projekt, pri ktorom len zvukár a postprodukcia pracovala a ostatný sa na nich pozerali. Režisér každú chvíľu odbiehal na prestávku, maskérka si lakovala nechty pri tom, scenárista všetko skopíroval z Googlu a kameraman zaspal... Úvod bol príliš chabý, Krištof natrafil v lese na zvieratká, ktoré začal kŕmiť, len čo dospel a odišiel, začali kvôli nemu hladovať a zožrali svojich kamarátov....? Vážne?! To nedokázali ani trochu rozmýšľať a použiť niečo logickejšie? Napríklad že dostali depresiu a sa opustili? Zvieratá to bežne robia, že sa opustia a prestanú žrať. Ďalej: Prečo tie masky vyzerajú ako s filmu SAW, ktorú nosila Amanda? To nemohli spraviť cez CGI? A prečo doboha sa tam tie ženy správajú ako štetky? To je akože pre diváka upozornenie, že postava do 20 minút zomrie a nemusí nám jej byť ľúto? Keď už som chcela to vypnúť a prestať nad tým rozmýšľať, išli zachrániť tú ženu, ktorú týralo prasa... Prečo prvé čo chcela spraviť je pozrieť sa do zrkadla? Kebyže ma dňom i nocou mlátia je mi jedno ako vyzerám, ale bežím odtiaľ preč a hľadám civilizáciu, ale nie... Musela ísť k zrkadlu a musela ziapať ako trúba a ešte k tomu neskontrolovať si zbraň (ktorá sa zázrakom objavila a neskontrolovala počet nábojov) a samozrejme namiesto toho aby začali tie ostatné trúby utekať, tak si za rohom užívali ako ju masakrujú a nenapadlo ich, že keď už nie boj, tak sa obetovala aby utekali preč... Bože, to je tak príšerne že by som mohla tu hodinu škrtať všetky hovadiny... Radšej mali sfilmovať Five Night's at Freddy, ktorý má plnú r*ť kníh a komixov od obyčajných animatronikov až po s bastardených polorobotov, ale tento film si zaslúži spáliť a zabudnúť. Je to úplne odfláknuté.

plagát

Prasiatko (2022) 

Je veľa vecí čo sa dá odpustiť, napríklad stará kamera na CRT obrazovky, zlý zvuk, žiadne post produkčné úpravy, toto je vec čo som odpustila v tomto filme, pretože málokto si vie dovoliť natočiť film v HD kvalite. Čo však je neodpustiteľné u mňa je dlhé naťahovanie deja a príšerný koniec... Začnem tým pozitívnym. Máme tu plus-size Sáru, ktorá prežíva šikanu (akurát celá jej trieda a ona vyzerá vekovo na univerzitu - tak som čakala viac rozumu od nich) a jediný kto sa jej zastane je masový vrah a obaja sa platonicky zaľúbia do seba... Samozrejme - dcéra mäsiara + masový vrah, už som čakala, že s ním ujde, postavia mäsiarstvo, začnú mlieť jeho mŕtvoly a vyrábať bravčovo-ľudské klobásy - čo je btw. najrýchlejší a najlepší spôsob zbavovania sa zostatkov :D alebo začnú narábať s ľuďmi ako s prasatami, budú mať plný sklad mŕtvol a urobia si z nich zbierku... Ani to a bohužiaľ ani to... Celý film nevie čo chce a reaguje príliš hystericky. Najprv chce jeho a chráni ho, potom keď ho dostane tak sa postaví proti nemu... Akože načo to bolo dobré? Načo preboha celý film bol naťahovaný a vŕšil k menovanému koncu - keď aj tak to úplne otočili? Každý film - aj nekvalitne natočený film má vysoký potenciál ak je scenár zaujímavý a nechajú ho s otvoreným koncom. Stačilo seknúť film výstrelom do jednej šikanatorky a ako po ceste ide domov krvavá, film by mal krásny otvorený koniec, divák by nevedel či jej preskočilo z lásky alebo po havárii vozidla, nevedel by čo sa stalo a mohli by sme ich vidieť znova, ale už v kinách a určite s pomocou hollywoodu a volal by sa napr. ''Pastieri svín'', ale ten koniec celý potenciál pochoval do stratena.