Pôvodná televízna inscenácia z obdobia SNP. Príbeh dvoch pacifisticky zmýšľajúcich vojakov, ktorí cez svoje sny unikajú zo skutočnosti, ktorá im nevyhovuje. (RTVS)

Recenzie (5)

Jordan

dvaja herci, jeden stiesňujúci interiér a jedna veľká ponorková choroba, ktorá obohatená existenciálnymi otázkami vyvolanými hraničnou situáciou vojny a postavenia nadriadený-podriadený nutne ústia k tragickému záveru. na svoju dobu a kontext (televízne inscenácie) celkom novátorská práca s ručnou rozhýbanou kamerou. ()

Flego

Nevinné chlapské prekáračky ukazujú nahotu charakterov a bláznovstvo predstáv a túžob dovedie oboch protagonistov k fatálnemu koncu. Zaujímavá kamera, netradičná na tú dobu. ()

Volodimir2

Veľké prekvapenie pre mňa bolo, že tento film ihneď po natočení v roku 1971 uložili do archívu. Dôvodom boli nedoriešené autorské práva, ináč nič pozitívne na tomto filme som nevidel a spokojne mohol odpočívať v archíve ďalších 36 rokov. Film je údajne z obdobia SNP, čo je veľmi malo pravdepodobné, takéto tylové zásoby by v priebehu povstania boli dávno vydané nie len čo sa týkalo proviantu ale predovšetkým PHM. Dvaja vojaci Slovenskej armády jeden slobodník Rau a druhý vojak Gabriel majú za úlohu strážiť tylové sklady a keďže sú tam len dvaja a sklady obrovské (keď ich chce vyvážať 10 t automobilmi v nekonečnej dĺžke), aj táto skutočnosť je málo pravdepodobná, keď sa krotím a netvrdím, že vylúčená. Ponechať dvoch vojakov na strážnej službe po dobu jedného roka je úplný nezmysel. A ďalšie postrehy pacifizmu by som tam hľadal veľmi ťažko. Postreh zo životopisu Osvalda Zahradníka autora poviedky "v roku 1939 sme z Veľkého Bočkova odchádzali utečeneckým vlakom, oproti už išli vlaky na východný front". Len pre spresnenie východný front bol otvorený 22.6.1941. Takže táto dráma mi nič absolútne nedala je málo autentická a takmer historický absurdná a len z úcty k spisovateľovi dávam 2 hviezdičky. ()

Autogram

Nie je jasné, prečo sú vojaci tam, kde sú, ale to ani nie je podstatné. Ich striedavé priateľstvo a nepriateľstvo vysvetlené tiež nie je, ale to by už mohlo byť. Ponorková choroba ako vojnová choroba ako hlavný motív mi celkom nestačila, ale niektoré aspekty filmu ako blúdivá kamera a ženský motív boli zaujímavé. ()