Réžia:
Iveta GrófováKamera:
Denisa BuranováHudba:
Matej HlaváčHrajú:
Vanessa Szamuhelová, Matúš Bačišin, Katarína Kamencová, Johanna Tesařová, Zoltán Schneider, Agi Gubíková, Martina SľukováObsahy(1)
Malá Jarka má mamu, ktorá nechce byť mamou. Zúfalo hľadá lásku a nachádza ju náhodou, keď za zvláštnych okolností vezme dve batoľatá do opustenej záhradnej chatky. Jej konanie je dojemným a detsky úprimným pokusom napraviť svet dospelých svojou hrou na rodinu, akú by chcela mať. (Cinemart SK)
Videá (1)
Recenzie (86)
Dej je minimálny, zápletka sa rozvinie až v polovici stopáže. Film je umelecký, celý čas sa sústredí na hru s kamerou a malé deti vedú dospelácke dialógy. A scenár? Navzdory faktu, že to je podľa skutočnej udalosti, som mu neveril a strašne som sa nudil. Casting zlyhal, pretože všetky postavy veľa sympatií nepobrali. Ale hlavní protagonisti sa snažili, ako mohli. Možno by bolo múdre konečne natočiť slovenský film nabitý radosťou a pozitívnym dejom, aj keby bol od A do Z vymyslený. ()
Problém značnej časti novodobých slovenských filmov je, že hlavný dej je nevýrazný, alebo vlastne skoro žiadny. Filmy pôsobia potom ako zlátaniny o ničom. Strčiť tam malé deti a nejaký potenciál, ktorý sa aj tak nevyužije nestačí. Opäť a zase za asistencie českých hercov. Bez nich už nedokážeme asi natočiť ani celovečerný film. Smutné a za 2*. ()
Môžeme Piatej lodi vyčítať, že v porovnaní s cudzokrajnou festivalovou produkciou na nej vidno nízky rozpočet. Ale, preboha, kto sa na Slovensku okrem Grófovej dokáže vyjadrovať obrazom? Po brutálne vyhajpovanom Únose, vyjadrujúcim všetko cez dialógy v záberoch a protizáberoch tu máme film, ktorý sa snaží obmedziť slová na nutné minimum, používať metafory a pomocou kamery navodzovať pocit prítomnosti diváka medzi detskými hrdinami. Ak chcete nadupaný dej, choďte na niečo iné, ak máte chuť hľadať v jednoduchom príbehu viaceré skryté témy, inak možno aj rovnako pálčivé, ako v tom Únose, nebojte sa Piatej lodi. Niektoré filmy nemajú záujem ísť divákovi vopred, ale naopak vyžadujú opačný prístup, pričom dopad naňho je o to silnejší. ()
Hezké filmové sdělení a vykreslená touha děvčátka po rodině. Tvůrčí talent ano, zejména je patrný cit pro estetickou stránku, ale nutno říci, že je vše ve velkých začátcích, ty umělecké ambice prozatím nebyly posunuty někam výše a ta chyba je spíš ve scénáři, který ani té kratší stopáži nestačí... slabší místa by zasloužila prostříhat, navíc by to chtělo i komplikovanější strukturu vyprávění, takhle se bohužel divák místy nudí... 55 % ()
Nemôžem povedať, že by som po vzhliadnutí snímky Piata loď spadol na riť, ale zostal som milo prekvapený!. Po predchádzajúcich počinoch (Až do mesta Aš, Slovensko 2.0) som zázraky nečakal, no ak sa ďalšie projekty režisérky budú uberať podobnou cestou ako toto dielo, budem sa na ne tešiť. Štylizácia scény a kamery pri zobrazení detského sveta hlavnej protagonistky je veľmi dobrý krok. Tiež kvitujem prácu s kamerou (podvodná sekvencia je veľmi pekná) Poetika filmu bola nádherná, niektoré kompozície a výprava boli výtvarne veľmi zaujímavé. Obdivujem aj vynikajúco zvládnutú prácu s detskými hercami, ich akcie, reakcie aj prejav nepôsobili strojene ako pri väčšine slovenských filmov s detským hercom, čo robí na uveriteľnosti príbehu veľa. Avšak... steadycamové zábery podľa mňa mohli byť nakrútené aj lepšie a ani plynutie deja alebo temporytmus nie je pre každého diváka - v niektorých momentoch to začalo zaváňať nudou. Je to celkom zaujímavé, lebo keď sa spätne vraciam k tomuto filmu, udialo sa v deji toho dosť, a niekedy aj dosť dramatického, avšak tým, že to tie decká zvládali bez nejakých väčších problémov začalo to po čase pôsobiť trochu nudne. ()
Galéria (27)
Fotka © Endorfilm
Zaujímavosti (4)
- Film vznikl podle sedm let staré knihy „Pádá loď“ od Moniky Kompaníkové, která se zase inspirovala skutečnou událostí, kdy děvčátko v Čechách ukradlo kočárek s miminkem a hrálo si na maminku. [Zdroj: časopis Cinema 05/2017] (ČSFD)
- Jen do užšího finále na hlavní dětskou roli se dostalo rovných 100 děvčat. Castingu věnovala režisérka Iveta Grófová mimořádnou pozornost. Představitelku Jarky nakonec objevila v sousední ulici. (klukluka)
- Film bol v slovenských kinách uvedený s výtvarným experimentom, animovaným denníkom a dokumentom 39 týždňov, 6 dní. Ten natočili Joanna Kożuch a Boris Šíma. (Hamaradža)
Reklama