Réžia:
Peter BebjakScenár:
Peter BalkoKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Slavo SolovicHrajú:
Tomáš Maštalír, Emília Vášáryová, Jevgenij Libezňuk, Andrej Hryc, Zuzana Fialová, Stanislav Boklan, Oleksandr Piskunov, Rimma Zjubina, Kristína Kanátová (viac)VOD (4)
Obsahy(1)
Adam Krajňák (T.Maštalír) je otcom rodiny i hlavou kriminálnej skupiny, ktorá pašuje cigarety cez slovensko-ukrajinskú hranicu. V kruhu svojich najbližších zohráva nenahraditeľnú rolu starostlivého dôverníka, ale aj zásadového a nekompromisného vodcu, ktorému ani v rozhodujúcich okamihoch nechýba temperament. Pokojné spolužitie dvoch prelínajúcich sa svetov sa však začne otriasať, keď novovybudovaná hranica Schengenského priestoru spôsobí nárast nervozity z nejasnej budúcnosti. A keď jedna z pašeráckych zásielok stroskotá, spustí sa nezastaviteľná lavína udalostí, počas ktorých bude musieť Krajňák spochybniť svoje vlastné hranice, ktoré doteraz odmietal prekročiť. Réžia Petra Bebjaka vnáša do kriminálneho námetu s prvkami trileru nákazlivú iskru, ktorá ho na míle vzďaľuje od obyčajnej žánrovej zábavy, a odhaľuje univerzálny ľudský príbeh zasadený do prostredia, v ktorom sa prelínajú kultúry, zvyky i životy... (Continental film)
(viac)Videá (2)
Recenzie (317)
"Musíme ubrániť náš národ, naše tradície a našu kultúru. Európa vkladá v nás veĺké nádeje. A my Európu nezklameme." Hranice Schengenu jsou propustnější než se slibovalo, za což děkuju Italům a zejména Řekům, ale i slovenští celníci si evidentně zaslouží poděkování. Na hranicích s Ukrajinou totiž odvádějí tak skvělou práci, že o tom snad ani nechci vědět. Bylo mi z toho celého zkrátka trošku blivno, navíc jsem se zlehka ztrácel v ukrajinštině, ale pán Krajňák měl své kouzlo. Jen si hrdinu naivně představuju trošku jinak než jako týpka, který krájí prsty členům své rodiny. Nikoho kladnějšího mi ale tento snímek nenabídl. ()
O tom, že ide o slovenský film vás uistí hneď prvých päť minút, kedy zaznejú všetky možné nadávky nášho národa - anglické titulky k tomuto filmu musia byť veľmi nezáživné. Ťažkú, temnú atmosféru veľmi rafinovane, zľahka prelína humor - no naozaj iba na chvíľku, aby vás nasledujúca scéna prudko schladila (niekedy doslova). Všetko podporuje fakt, že reálie sú bezchybné (možno až na ružový mercedes... i keď, ktovie.) Bebjak sa nevyhýba brutalite - no nestavia na nej. Mala by som pár výhrad k vlažnému záveru a práve preto nemôžem dať plné hodnotenie. Možno stačilo vymedziť trošku viac priestoru aj psychológii postáv. Veľká škoda, pretože si oň film naozaj kričal. Keď sa Slováci nesnažia zo slovenskej kinematografie spraviť niečo, čo nie je, sú naozaj výborní. Nie som hrdá na to, o čom Čiara hlavne prostredníctvom postavy Andyho Hryca hovorí - o tom, že sa v tejto krajine dá za peniaze kúpiť všetko a každý - no za to, že na Slovensku vznikol takýto film sa rozhodne nehanbím. Spolu s Únosom plnia aj inú úlohu než len zábavu - pripomínajú, čo sa tu neustále deje. PS: Neodpustím si to, som predsa iba žena - Maštalírovi to v tých obtiahnutých tričkách naozaj seklo! ()
║Rozpočet €1,310,000║Tržby Celosvetovo $2,122,000▐ Rok 2017 zažíva taký kino boom ohľadne Slovenských filmov, hlavne tých kde sa riešia politické - korupčné, prevádzačské, pašeráctvo a mafiánske praktiky. Môžem povedať, že na naše pomery ide o slušnú prácu ale stále plávajúcu len v tých priemerných vodách. V určitých úsekoch ide o dosť slušnú prácu ale na celý rozsah to aj tak nestačí, prekvapí až samotný záver kde dej začne konečne niekde smerovať a gradovať. Nečakane sa tu režisér aj pohrá z dôvtipom a snovým zvratom. /videl v kine: 60%/ ()
Je docela škoda, že Slováci nezachytili ten začátek a udělali ho příliš nadžánrově a až moc provinčně, protože postupně se Čára rozjede na skutečně kvalitní gangsterku, škoda i toho uplnýho konce, který ve mně vyvolal spíš pobavený úsměv, ale to jsou chyby začátečníků. Tomáš Maštalír je charismatickej až půdu a jeho angažování ná provinčního kápa bylo bingo. Vykročili jste dobře bratia a ve 2017 jste nám čecháčkům natrhli ve filmech prdel. (skore 2:1) ()
Bebjak nie je dostatočne kvalitný režisér, aby si mohol dovoliť tak pomalý a depresívny štýl rozprávania. Funkčne dokáže pôsobiť až záverečných 20 minút, kedy už teda prijmete, že sa celý čas na niečo hrajú. Necítil som to z Červeného kapitána, necítil som to takmer ani z Únosu, tu je snaha evidentná. Na zahraničného diváka môže mať nakoniec Čiara podobný efekt ako Hostel alebo Eurotrip. Čečensko v srdci Európy. ()
Galéria (67)
Zaujímavosti (23)
- Ve filmu byla i obsáhlá dějová linie, ve které hrála slovenská herečka Vica Kerekes roli policistky. Celá její dějová linka byla ale vyškrtnuta a vystřižena, protože tvůrci měli až příliš moc materiálu, a proto potřebovali film zkrátit. Volba padla právě na dějovou linku slovenské herečky. (Wade)
- Ukrajinskému štábu z Kyjeva trvala cesta vlakom do Bratislavy 2 dni. Kamiónu s technikou táto cesta trvala viac než 4 dni. Pri prechode slovenského tímu na Ukrajinu sa kamión s technikou zdržal na hraniciach 8 hodín, pri ceste späť až 10 hodín. Na colnici bolo treba spísať vyše 30 stranový dokument, ktorý obsahoval zoznam všetkej techniky, ktorú prevážali cez hranice. (WalterIK7)
- Natáčalo sa 36 dní so 46 hercami zo Slovenska, Ukrajiny a Česka, v štábe bolo okolo 200 členov a vo filme sa objavilo viac než 800 komparzistov, z toho cca 300 Slovákov a 500 Ukrajincov. Pri nakrúcaní každej scény bolo na pľaci priemerne 55 ľudí. (WalterIK7)
Reklama