Réžia:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Mario SchneiderHrajú:
Noël Czuczor, Peter Ondrejička, Florian Panzner, Jan Nedbal, Wojciech Mecwaldowski, Jacek Beler, Michal Režný, Christoph Bach, Lars Rudolph (viac)Obsahy(1)
Siedmeho apríla 1944 sa Alfrédovi Wetzlerovi podarilo čosi jedinečné – unikol spolu s mladším väzňom Vrbom z prísne stráženého tábora smrti Osvienčimu. Cieľom úteku však nebolo zachrániť si vlastný život, ale zabrániť umieraniu tisícov ľudí. Po smrteľne nebezpečnom putovaní došli na Slovensko, kde vznikla správa o genocíde. Tajnými cestami sa dostala až do rúk Winstona Churchilla a Franklina D. Roosevelta a zasiahla do vývoja 2. svetovej vojny. Príbeh plný napätia a emócií osloví diváka napínavou drámou úteku, absurditou vývoja dejín, ale aj vnútornou silou muža, ktorý sa postavil proti zvrátenosti systému. (Continental film)
(viac)Videá (1)
Recenzie (153)
Technicky dokonalé. Perfektná atmosféra, výborná produkcia a celkovo kvalita filmového materiálu na najvyššej úrovni. Pokrivkáva však scenár. Viac by som sa venoval samotnej ceste cez Poľsko a Slovensko, hoci teda scény v tábore smrti boli výborne urobené. Celkovo na SK produkcia fakt pozitívne prekvapenie. Film tak, ako bol urobený je maximálne potrebný a treba ho dať aj do škôl. ()
Nikdy by som neočakával, že by útek z akéhokoľvek väzenia mohol byť taký nudný. Nie to ešte z Osvienčimu. Tu sa stopercentne zhodujem s majom007, ten Auschwitz bol prečo tak slabučko znázornený? Kulisy akoby spred nádvoria v Leopoldove, ale kto v Osvienčime bol tak predsa vie, že z jedného konca na druhý vás musia voziť autobusy. A tu sme mali tábor pomaly o veľkosti telocvične. Kto bol v Poľsku a videl to, dá mi za pravdu. No Bebjak tam zjavne nebol. A samotný útek nemá emócie, neprináša ľútosť nad osudom, úplne povrchné spracovanie. ()
Filmy s tématikou druhej svetovej vojny, prenasledovania Židov a koncentračného tábora sú zvyčajne nabité emóciami a hutnou drámou. V tomto prípade to žiaľ neplatí - nuda ako hrom. Dejová linka zbytočne vágna, plná vaty a tam, kde by malo dôjsť na emócie, sa nedostavilo nič. Jednoducho, zlá réžia a slabý scenár. Podpriemer. 40/100 ()
Správa je dobrý a potrebný film. Je natočený veľmi sugestívne a na naše pomery dosť drsno, hoci sa obrazovo vyvaruje explicitných scén. Okrem myšlienky hrajú prím dynamická kamera, ktorá sa nebojí artových uhlov a pôsobí atraktívne. Najväčším problémom filmu je scenár, ktorý sa tak ponáhľal k poslednej stránke, že odflákol mnohé scény (útek z koncentráku). ()
Další film o nekonečném trápení vězňů v Osvětimi a jelikož se zakládá na skutečném svědectví, je životně důležitý. Zdejší procenta moc nechápu, pokud se to nezdálo někomu dost dramatický, způsobuje to pohodlí gauče. Je to drama od první do poslední minuty a ta propast, mezi utrpením v koncentrácích a lhostejností okolního světa je smutná dodnes. ()
Galéria (32)
Fotka © DNA Production
Zaujímavosti (13)
- Film vychází ze skutečných událostí. (ČSFD)
- „Přestože bylo filmů na téma holocaustu natočeno již mnoho, nebude jich nikdy dost. Při jejich tvorbě je dnes potřeba cílit především na mladého diváka, čemuž je nutné přizpůsobit filmové vyprávění i vizuální prostředky,“ říká jeden z producentů filmu Zpráva Ondřej Zima z české společnosti Evolution Films. (SONY_)
- Na scenári sa aktívne podieľal konzultáciami Michael Douglas. Mal aj vo filme hrať, no nakoniec z časových dôvodov sa nakrúcania nemohol zúčastniť, jeho rola pripadla Johnovi Hannah. Práve sekvencia s J. Hannah má údajne 12 minút natočených neprerušene bez strihu, pritom zaujímavo zameranú na emočnú zmenu v postoji a tvári jeho postavy. (banacik)
Reklama